Inlägg från: Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Vincents mamma

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Jag håller med mamma och lillsmurf! Det är ofta påhopp och elaka kommentarer i den här tråden och framför allt mycket jag vet bäst! Alla barn är olika och sömnen är en stor fråga i våra barns liv, jag har en son som inte sovit en endaste hel natt sen han föddes och känner mig nästan alltid trött! Det finns ingen Anna som kan säga vad som är bäst för våra egna barn än vi själva MEN vi får inte glömma bort oss som föräldrar heller! Vi måste få sova och få egen tid för att orka med och vara glad och aktiva hela dagen för våra barn så om man behöver använda olika metoder för att få bättre sömn och orka med så måste vi kunna få göra det och prata om det med varandra utan påhopp! Man väljer väl inte tex 5 m metoden för att man tycker att det är kul? Ge varandra stöttning istället för kritik för att jag tror vi alla får ut mer av det än att få känna oss dåliga, 5 m metoden gör ingen till en dåligt förälder enligt mig!

• Vincents mamma

Självklart ska man kunna diskutera saker här och kunna byta erfarenheter! Men nu handlar INTE detta bara om 5 m metoden utan det har hänt många gånger och jag tycker iaf inte att man ska må dåligt när man är här för att få stöttning, klart inte alla gillar alla metoder men för det behöver man inte påpeka att man tycker att folk är dåliga föräldrar för att man gör si eller så! Vill man klaga så finns det ju massor av trådar där man kan hoppa in och klaga :) men här kanske man kan tänka efter innan man skriver för vi har ändå hållt ihop så länge!

• Vincents mamma

Vi har köpt ett lite akvarium som han ska få ha i sitt rum som vi håller på och gör i ordning :) han älskar att titta och prata med fiskar, hans rum blir tema pirater så det passar in, sen har vi väldigt stor släkt på både min och hans pappas sida så han kommer få massor av saker så vi tar det lite lungt i år när han ändå inte vet vart saker kommer ifrån :)

• Vincents mamma

Riktigt dåligt att dom inte fixat så man kan lägga in bilder från telefonen! Får se om jag hinner in på datorn ikväll så jag åxå kan äggs in nån bild. V kan åxå ta sig ner själv från säng, stolar och soffa. Det bästa han vet just nu är att klättra upp och ner för trappor!

• Vincents mamma

V går ju bara nu, kryper aldrig längre så skönt att han kan ta sig fram överallt själv nu, är så mycket gladare dessutom har äntligen framtanden kommit igenom så nu är 8 tänder frame och tuggar på allt :)

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !