Inlägg från: AnnaCL |Visa alla inlägg
  • AnnaCL

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

NHjärtaD: Så jobbigt, stackars er. Hoppas det går bra med strålbehandlingen.

Elsa äter jättebra men är jättedålig på att dricka vatten. Numera använder vi oss av sugrör. då tycker hon att det är lite roligare. Sedan har jag börjat ge mjölk till maten då och då. Det dricker hon mycket bättre. Vad ger ni att dricka till maten?  

• AnnaCL

Exakt, leksakerna hos andra är de bästa. Det och alla saker man inte får ha!

• AnnaCL

Riva ut sidor ur böcker är en favorit. Hon älskar även att kolla på Babblarna på Youtube. Det kanske är mest för min egen del som lekhörnan blev till...Förvånad

• AnnaCL

Vi hade också en tanke på att försöka få henne att somna själv. Vi hade också långa procedurer som ofta tog mer än en timme. Nu när hon bara sover två gånger per dag och vi dessutom gör nästan samma sak varje kväll så har det gått lättare. Hon får välling, sitter med oss i soffan en stund. Ibland läser vi bok oh sedan lägger jag mig med henne i vår säng. Hon stryker med fingrarna i mitt ansikte och jag sjunger med min underbara falska röst för henne några gånger och ofta somnar hon inom 15 minuter. Det har blivit hållbart och fungerar även när vi inte är hemma vilket också är ett måste då vi sover borta flera gånger varje månad. Just nu känner jag inte behovet av att få henne att somna själv då vi har det mysigt vid sänggåendet men skulle det bli sådär krisartat igen så måste vi kanske göra ett försök.

• AnnaCL

Glömde skriva att vi flyttar henne till en madrass i vardagsrummet när hon somnat om vi ska vara uppe länge för då sover hon som en stock med allt som pågår runt omkring. Besök med surr i bakgrunden är det bästa. Kanske inte vinner pris för bästa föräldrarna men vi kör stenhårt på temat att allt som funkar för hela familjen är det bästa.

• AnnaCL
    Mysmamma70 skrev 2011-11-09 15:12:48 följande:
    Cornelias "lillebror" blev ett tidigt missfall, fick det bekräftat på KK idag. Jag var inställd på det och nu känns det skönt att veta och inte behöva vänta åtta dagar till...

Varma tankar och kramar till er.
  • AnnaCL

Jag kan verkligen förstå desperationen. Här har det alltid varit trix vid insomnandet och ibland har det slutat med att både jag och Elsa gråtit. När vi haft flera såna nätter på raken så hade jag nästan kunnat göra vad som helst för att få det att funka!

• AnnaCL
    Momalicious skrev 2011-11-09 21:42:36 följande:
    Jag tror jag lämnar tråden ett tag, så ni inte tror jag dött eller nåt. Får se om vi ses igen. Kram hej

Tråkigt att höra, jag gillar dina inlägg!
  • AnnaCL

April barn: Stort grattis till plusset!

Moma: underbart att du är tillbaka. Och tacka ja till Skellefteå, då kan jag ta hand om dig:) 

• AnnaCL
    Mama Jessie skrev 2011-11-14 08:55:58 följande:
    Bor ni i ske-å Anna?

Vi flyttar dit i maj. Maken är därifrån och jag från Piteå. Just nu bor vi i Umeå. Ser fram emot flytten för att komma närmare familj och vänner:)

Angående syskon så hoppas vi att få börja försöka till sommaren. Då hinner jag jobba några månader och maken hinner vara föräldraledig med Elsa. Om det inte var jobbet att tänka på skulle jag vilja börja försöka med syskon nu. Vi vill ha minst tre stycken och ibland kan jag känna mig lite stressad dumt nog.   
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !