Inlägg från: Stronza simpatica |Visa alla inlägg
  • Stronza simpatica

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Moma: herregud vad gammal jag känner mighelt plötsligt när jag läser att du var 11 år bara när du såg sjätte sinnet. Själv var jag över 20 !

• Stronza simpatica

Jag vill prata bara svenska med Oliver men det är så mkt svårare än vad jag trodde, blir mkt mer italienska tyvärr men skall skärpa mig!
    Min sambo är italienare och pratar ingen svenska alls bara italienska och sardinska som de pratar här.

• Stronza simpatica

Moma: vad lustigt min mamma är tysk:)!! Fast hon kom till Sverige när hon var så liten så även omhon förstår all tyska så blev det bara svenska hon pratade med oss!
    Kan du tyska?

• Stronza simpatica

Moma: vad konstigt! I Gbg får man hemspråk bara man ber om det Oavsätt föräldrarnas situation.

Är i ve 33 nu och stor som ett hus:(, ful som stryk och orkar knappt ta mig till affären som ligger 100m fr vårt hus.
    Vill bara att tiden ska gå fort nu så att det snart kan vara över och sen ska jag aldrig mer vara gravid!:))
    Och får jag idiotiska tankar om ytterligare en så snälla påminn mig om helvetet att vara gravid.

• Stronza simpatica

Jessica: ja jag vet, om 5 dgr är jag där jag var när oliver föddes:). Bara det är en milstolpe för mig! Allt över det är en lyx:))!

• Stronza simpatica

Moma: tro mig, jag försöker inte fiska komplimanger, jag ÄR horribel just nu!:(
    Men men det går ju förhoppningsvis över när bebis är ute och 5 år gått !!

• Stronza simpatica

Moma: tack :), men du har inte sett några bilder på mig nu i gravidt tillstånd;)!!

Oliver går också nu hela tiden, tar bara till krypningen om han ramlar och skall hitta en möbel att resa sig upp på igen.

Jag är också väldigt orolig för hur det ska gå med två små, hur jag ska orka ensam när sambon jobbar. Om hon inte sover alls på nätterna som oliver de första tre månaderna, och sen orka ta oliver på morgonen vid 19.
    Ja det ordnar väl sig!:))

• Stronza simpatica

Jess: haha precis vad jag tänkte när jag läste kommentaren: jag tror jag är immun mot kräksjukan!
    Hur vågar hon säga ngt sånt, NU kommer hon ju få det!!

Åh skulle också vilja ha 3 barn men jag pallar inte med en till graviditet, aldrig mer säger jag bara!!!
    Hade jag vart mkt yngre så hade man ju iaf kunnat vänta några år och då kanske men absolut inte i mitt fall, tyvärr!!

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !