Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

LokesMammi skrev 2012-03-01 15:22:26 följande:
    Finns ingen sonja gimdal! =)

*S*

Kolla igen, ändrade sekretess inställningarna precis

• mamma smurfen
    Momalicious skrev 2012-03-01 15:30:51 följande:
    Jag har lagt till dig Sonja (det trodde jag inte du hette btw hihi), jag heter Magda. :)
  • mamma smurfen

Har vabat både igår å idag, men imorn blir de sambons tur att vara hemma*ler*

Kombinationen dagbarnvårdare/andra barn och kindtänder har gjort att hon är snorig och inte sover/äter riktigt som hon ska, ingen feber men hon skulle inte klara av en heldag hos dagmamman som det är nu.

Men hon verkar bättre nu*S* hon röjjer ur min "plastjunkslåda" heeela köksgolvet är täkt av bytter å tomma matlådor, men hon babblar på å plockar i och ur.....

Tänk va de små triviala vardagliga sakerna kan få ett mammahjärta att svälla!

• mamma smurfen

Ellie har nu totalt 10 tänder, men man märker att det är fler på G.

Att försöka stoppa in fingret för att känna är omöjligt, men som thegoddess säger ett gapflabb å man får "se" lite iaf

• mamma smurfen

Till helgen blir det dop förresten*ler*

Tog lite tid innan vi fick "tummen ur" men på lördag blir det av=)

Vi har fikat efter dopet i församlingshemmet, till en hyrkostnad av 300

Sedan har jag fått låna linneservetter dukar och ljusstakar från jobbet

Kommer nog bli bra.....hoppas jag, får se hur Ellie tar det hela med att en främmande "gubbe" ska hålla henne å blöta ner huvudet*S*

Blir nog lite skrikigt där! *s*

Vet inte riktigt vad man ska sätta på henne bara?

Dopklänning känns bara SÅ fel, tror ni att en vanlig enfärgad sommarklänning funkar?

Den jag tänkte använda är typ orange-laxfärgad och ett par vita strumpbyxor till det.

• mamma smurfen
    thegoddess skrev 2012-03-15 14:25:12 följande:
    Skulle inte tagit dop klänning på Ronja nu. Hon skulle inte vilja vara still i famnen heller för den delen.
    Tycker det låter bra det du tänkt ha.
    Vi var på dop i lördags.. Jäklar vad jag kände att ronjas var dåligt planerat. Här var det in i minsta detalj.. Tom matchat klänningar på fadder och mamman och samma tyg på pappans fluga och sonens band i klänningen haha.

OmgFörvånad

Riktigt SÅ plannerad e inte jag*S*

Henric(sambon) ska ha kostym brallor, skjorta å slips, jag ska ha svarta linnebrallor å en stickad grå tröjja V-ringad med silver trådar i, så lång e planerna i klädväg*ler*

Själva "dopkaffet" innebär en "buffé" på smörgåstårtor... 1 skinka/ost, 2 räkor å en skaldjur, och en person som är gluten får en "bit" smörgåstårta med Italiensk inspiration, +sallad till.

Sedan blir det tårtor, en Mocca, en prinsess, en päron å en choklad

Hoppas att alla hittar något de kan tänkas tycka om=)

Sedan är jag lite "yrkesskadad" iom att jag jobbar som servitris, så för mig är själva dukningen å "upplägget" ganska viktigt, därav linne dukar å servetter *ler*

• mamma smurfen
    Mama Jessie skrev 2012-03-15 14:31:45 följande:
    Jag tycker det låter bra Mammasmurfen, Ellie kommer nog tycka det hela är väldigt spännande :).
    6 mars var det ett år sen Anton döptes, tiden den går :)

Ja tiden verklligen flyger iväg....

Antar att jag e sist ut med dop av oss här *S*

• mamma smurfen
    LokesMammi skrev 2012-03-15 14:29:45 följande:
    Loke har sin 10onde tand på g.
    Är det bara Loke som inte döpts?
    Är det bara Loke som inte går? =)
    ja efter lördag så kanske de e så *ler*
  • mamma smurfen
    thegoddess skrev 2012-03-15 14:40:46 följande:
    Vi döpte av tradition.. Var på väg att skita i faddrar men blev en bsrndomsvän till Rickard bara för att.. Våra syskon är ändå mostrar osv..
    Vi är ju inte kristna men Ronja kan ju själv välja gå ur när hon blir stor.

Det är samma här, av tradition.

Sedan vill Henrics farmor (som fyllde 90 i helgen som var) att Ellie ska döpas.

Så av respekt till henne så blev det dop iaf, att det dröjde så länge har lite med att göra att henrics enda andra släkting (förutom pappa, bror och farmor) kommer att vara i sverige nu i 2 veckor.

Morbrodern och hans fru bor på båt, förtöjd någonstans i Spanien nämligen *ler*.

• mamma smurfen

Ellie är magsjuk

Det är så illa att sambon tagit med sig henne till Barn Akuten, å här sitter jag "fast" med de andra 2 barna.

Får se när han ringer....

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !