Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !
*S*
Kolla igen, ändrade sekretess inställningarna precis
*S*
Kolla igen, ändrade sekretess inställningarna precis
Har vabat både igår å idag, men imorn blir de sambons tur att vara hemma*ler*
Kombinationen dagbarnvårdare/andra barn och kindtänder har gjort att hon är snorig och inte sover/äter riktigt som hon ska, ingen feber men hon skulle inte klara av en heldag hos dagmamman som det är nu.
Men hon verkar bättre nu*S* hon röjjer ur min "plastjunkslåda" heeela köksgolvet är täkt av bytter å tomma matlådor, men hon babblar på å plockar i och ur.....
Tänk va de små triviala vardagliga sakerna kan få ett mammahjärta att svälla!
Ellie har nu totalt 10 tänder, men man märker att det är fler på G.
Att försöka stoppa in fingret för att känna är omöjligt, men som thegoddess säger ett gapflabb å man får "se" lite iaf
Till helgen blir det dop förresten*ler*
Tog lite tid innan vi fick "tummen ur" men på lördag blir det av=)
Vi har fikat efter dopet i församlingshemmet, till en hyrkostnad av 300
Sedan har jag fått låna linneservetter dukar och ljusstakar från jobbet
Kommer nog bli bra.....hoppas jag, får se hur Ellie tar det hela med att en främmande "gubbe" ska hålla henne å blöta ner huvudet*S*
Blir nog lite skrikigt där! *s*
Vet inte riktigt vad man ska sätta på henne bara?
Dopklänning känns bara SÅ fel, tror ni att en vanlig enfärgad sommarklänning funkar?
Den jag tänkte använda är typ orange-laxfärgad och ett par vita strumpbyxor till det.
Omg
Riktigt SÅ plannerad e inte jag*S*
Henric(sambon) ska ha kostym brallor, skjorta å slips, jag ska ha svarta linnebrallor å en stickad grå tröjja V-ringad med silver trådar i, så lång e planerna i klädväg*ler*
Själva "dopkaffet" innebär en "buffé" på smörgåstårtor... 1 skinka/ost, 2 räkor å en skaldjur, och en person som är gluten får en "bit" smörgåstårta med Italiensk inspiration, +sallad till.
Sedan blir det tårtor, en Mocca, en prinsess, en päron å en choklad
Hoppas att alla hittar något de kan tänkas tycka om=)
Sedan är jag lite "yrkesskadad" iom att jag jobbar som servitris, så för mig är själva dukningen å "upplägget" ganska viktigt, därav linne dukar å servetter *ler*
Ja tiden verklligen flyger iväg....
Antar att jag e sist ut med dop av oss här *S*
Det är samma här, av tradition.
Sedan vill Henrics farmor (som fyllde 90 i helgen som var) att Ellie ska döpas.
Så av respekt till henne så blev det dop iaf, att det dröjde så länge har lite med att göra att henrics enda andra släkting (förutom pappa, bror och farmor) kommer att vara i sverige nu i 2 veckor.
Morbrodern och hans fru bor på båt, förtöjd någonstans i Spanien nämligen *ler*.
Ellie är magsjuk
Det är så illa att sambon tagit med sig henne till Barn Akuten, å här sitter jag "fast" med de andra 2 barna.
Får se när han ringer....