Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !
mitt nick kommer sig av att min sambo kallades för smurfen förr.
Så när jag gravid ville bli med här i Fl och skulle ha ett nick så tja *S*
Pappa smurfen= min sambo, å då måste ju jag vara mamma smurfen
mitt nick kommer sig av att min sambo kallades för smurfen förr.
Så när jag gravid ville bli med här i Fl och skulle ha ett nick så tja *S*
Pappa smurfen= min sambo, å då måste ju jag vara mamma smurfen
Nu e jag allt nervös...
Ska träffa den dagmamman som, om allt verkar oki, ska ha hand om min minsta skatt....
Ska dit kl 12, hoppas hoppas att allt verkar vara bra, för isf börjar jag jobba 20 feb!!
Fattar inte hur jag ska klara att jobba bara, har mer eller mindre vart borta TVÅ år nämligen.
Först var det en hand operation, som gjorde att jag vart sjukskriven i 3 mån, sedan jobbde jag 3 månader, sedan kom semestern, å tillbaka 2 veckor på jobbet innan sjukskrivningen pga svår foglossning började gälla, så totalt sedan dec 2009 har jag jobbat 3 månader
Ang vikten så väger jag över 100 nu, efter alla månader som sjukskriven och givetvis pga grav, innan vägde jag runt 75...
Förhoppningen är att med jobbet och allt spring som servitrasa så kommer jag gå ner snabbt
Ang att vara gravid så saknar jag det inte ett dugg! så ont som jag hade så länge vill jag INTE vara med om igen!
Nä, nu JÄVLAR säger jag bara!!!!!!!!!!!!!
Stora sonen ringde precis, och sa att en annan förälder kommit fram till honom på skolgården, hotat honom och SpARKAT honom!!!!
Han var, som tur var, inte själv utan har 2 klasskompisar som stödjer honom/bekräftar vad som hänt!
Den föräldern, en pappa, har blivit avhyst från skolan, men FAN heller att jag tänker låta detta bero!
Snackade som hastigast med en av sonens lärare, som nu ska prata med rektorn, sitter nu här och väntar på samtal från denne.
Fabian e helt förstörd nu, å lillan sover så jag kan lixom inte bara ta mitt pick å pack å åka dit heller.
FAN säger jag bara
Hemma igen.
Jag ringde sambon, som helt enkelt åkte hem, mitt i jobbet.
Åkte ut till skolan, och har nu pratat med rektorn.
Visade sig att jag förstått Fabbe lite fel, pappan hade hotat han med att sparka på fabian, alltså INTE sparkat, snacka om att jag drog en lättnadens suck!
MEN att hota ett barn med "stryk" e för mig HELT oacceptabelt, pappan har "erkänt" och var djupt ånerfull, enligt rektorn, han ville be fabian om ursäkt för sitt beteende, men i nuläget vill inte fabian ha med han å göra, vilket man förstår.
Varken jag eller skolan accepterar vad som hänt, men jag ska sätta mig med fabbe nu här hemma å stämma av med honom hur HAN känner, och sedan ska jag mogna på det hela under helgen, nytt samtal med skolan blir det på måndag.
Jävla idiot säger jag bara
Vi satt här hemma igår och gick igenom bilder och filmsnuttar på Ellie*ler*
Det var även en sekvens från själva förlossningen, då jag precis fått upp henne på magen, barnmorskan "frotérar" Ellie, och jag frågar om hennes färrg....då säger barnmorskan att hon har fin färg, är jättefin och ett (citat)
"Hon är ett riktigt A-barn"
Hade fullständigt glömt bort det, blev helt varm i hela kroppen, å hjärtat verkligen bultade till...
Min lilla söta troll unge, hon e ju så stor nu, fast hon e liiiiiten....
(inlägg appropå inget alls
Har å göra mrd hckerattacken, och att i citaten så ändrades inte nicken,
så då tog de bort funktionen copy på själva den raden,så istället för nicket står det bara ett X.
Om nu någon förstår hur jag menar=)
Nu e lillan bara FÖR söt..
Hon har under några veckor frekvent stoppat ALL skit som hon hittat på golvet i munnen, rivit loss tapet i vardagsrummet, och stoppat det i munnen... bläääää
Nu kom hon fram till mig med ett torkat blomblad, håller det framför sig och säger uuusch, blhä, och ger det till mig, sedan "torkar" hon av händerna på benen
Verkar som "kampanj BLÄH mot smuts" har gått hem!
Ang tapetrivet, så gör det inget, har inte renoverat vardagsrummet än, så just nu e det bara "hjälp" att hon river
Ellie har även börjat låta som en apa på skansen" *S*
Började med att stora killen härmade en chimpans, "oh oh ...ja ni fattar säkert
Nu går hon omkring å gör det lätet när hon e glad å uppspelt, låter heeeeelt galet,
Sedan "stampar" hon på stället, när man säger happy feet, sedan applåderar hon sig själv å förväntar sig applåder av oss
Looong time, no write.
Men läser gör jag varje dag=)
Här går livet lite upp å ner...
Har börjat skola in Ellie hos hennes dagbarnvårdare, som verkar toppen=)
Men denna veckan sket det sig, Ellie blev rejält snuvig, hostig samtidigt som kindtänderna verkar bryta igenom nere i käken, så nu har hon 10 tänder=) 4a uppe å 6 nere.
Det mesta av min tid går åt till att grubbla över tingsrätts besök....ska till TR nästa fredag ang en "verkställan av dom".
Kortfattat så har vi en dom som säger att JAG är boendeförälder till mina pojkar, så dom SKA sova här.
Vi har i domen inget reglerat umgänge och vill han, deras pappa, ha casper(som det gäller nu) övernatten så får han ansöka om det, inte bara låta casper sova där....
Anledningen till att JAG inte vill att lillgrabben är där bottnar i åtalet som ligger på deras far för misshandel av dem.
DET ska upp i TR i April, så många många tankar som snurrar hela tiden, om VAD man ska säga, vad det blir för frågor, vad/hur/varför.... ja som sagt det snurrar en massa.....
Ska börja jobba den 20e feb, nervöst det med*ler*
Sedan är det dop för Ellie! Den 17 Mars ska det bli av, seeeent jag vet, men bättre sent än inte alls va?
Märks i tråden att livet börjar återgå i "normala" banor för många här... det skrivs mindre och mindre, synd tycker jag, är ju så kul å läsa om era "bestyr" å tankar=)
Vi var i Tingsrätten i fredags, ang verkställan på att casper, minsta killen, SKA sova här, inte hos sin pappa....
Jag hade ansökt om verkställan MED vite på 10.000kr OM Xcet inte såg till att Casper kom hem.
Vi fick besked direkt efter förhandlingen, vilket jag förstod på min advokat, var lite ovanligt....
JAG fick RÄTT Tyvärr utan Vitet, men iaf,
kontentan av det hela blev ju att casper SKA sova här!
Var sååå himla glad när vi gick därifrån, det "bästa" med det, förutom att Casper ska vara här hemma, var att Xcet fick stå för mina kostnader kring ansökan OCH för min advokat, förutom hans egna kostnader!
Tyvär blev glädjen kort.....Caper har än sålänge inte dykt upp, och xcet svarar inte i tele....varken hemma eller på mobil.
Så imorgon blir det att ringa advokaten igen, å köra igång en ny ansökan om verkställighet, denna gången hoppas jag verkligen på att vitet går igenom, för det är tyvärr enda sättet att få den "mannen" att förstå att han inte lever utanför de lagar som finns för gemene man!
Är så ARG, frustrerad, men framför allt ledsen.....Trodde ju att han skulle förstå hur det låg till nu....
Man säger ju att hoppet är det sista man förlorar......suck.....