Inlägg från: Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Vincents mamma

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Halloj! Det blev ingen bebis denna gång heller, så nu är det bara att slicka såren och ta nya tag! 2 försök kvar sen är det över, känns skapligt jobbigt att tänka på att man kanske aldrig kommer få vara gravid igen och uppleva småbarnstiden igen.

• Vincents mamma

Vi kommer att köra igång på en gång och försöka hinna med båda försöken om dom behövs innan sommaren så vi har hela sommaren på oss att bearbeta att det inte blir flera barn i så fall. Min man har få och slöa simmare så dom orkar inte ta sig igenom äggets skal, så chansen att vi ska lyckas själva är näst intill obefintlig. Ska prata med kliniken vid 10:30. Så nu blir det till att hoppas på en lite januari bebis.

• Vincents mamma

Det är ingen fara! Pengar! Vi har hittils lagt ner runt 170 000 på det och vi känner att vi vill kunna ge Vincent en bra uppväxt där inte alla pengar går till något som kanske aldrig kommer att lyckas. Varje trepack kostar 55 000 och sen är det mediciner m.m. Vi vill kunna resa och renovera hemma precis som typ alla andra och det går inte att lägga undan pengar till båda sakerna när man inte har jätte löner och jag jobbar ju på förskola så min lön är ju löjligt dålig, tur att mannen he det bättre så vi kan lägga undan lite iaf ;)

• Vincents mamma

Jo det är skapligt dyrt! Vi gör våran behandling på ivf kliniken i Stockholm så man behöver inte åka till danmark. Och det är klart att vi är överlyckliga att vi lyckats 1 gång det är ju inte alla som göra det men vi vill så gärna få uppleva en graviditet och småbarnstiden igen och ge Vincent ett syskon!

• Vincents mamma

Vi håller åxå tummar och tår och hoppas att vi har tur igen!! Hoppas att det går bra för Elliot ikväll och att det inte är någon fara :) förstår att det känns jobbigt i mamma hjärtat!

• Vincents mamma

Det är väl bara att hoppas April barn!!! Håller en tumme för att du är gravid och att det går hela vägen! Själv var jag hos läkaren idag och om allt går som det ska får jag tillbaka en eskimå på tisdag! Hoppas att den vill stanna kvar denna gång!

• Vincents mamma

Man kan ju hoppas på 3:e gången gillt!! Nu är det bara vänta än vecka och hoppas att den lille klarar upptiningen!

• Vincents mamma

Håll koll på henne om hon har feberkrampor! Inte för att skrämma upp dig men dom kan sluta andas om dom krampar en längre stund, hände min väns barn, nu gick det bra för att hon var där när det hände och kunde " få liv i flickan" men som sagt, håll ett vakande öga på lilltjejen och hoppas hon kryar på sig fort!!

• Vincents mamma

.Oftast är det ingen fara men det kan se läskigt ut, ville bara uppmärksamma att dom kan sluta andas om dom krampar en längre stund. Skönt att hon verkar lite piggare

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !