Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !
Åh vad mysigt!
Åh vad mysigt!
Elliot säger inte mycket än, men han har jämt utvecklats i en klump så att säga, så jag tror att han kommer börja prata rätt mycket på en gång när han gör det. Det han säger regelbundet är ja (aa), nej (ää), titta, hej (eii), hej då (haaaa haaaa) och mamma och pappa.
Har ni sett det klippet som cirkulerar på Facebook på tjejen som blir fasthållen på en spårvagn av fyra kontrollanter?! Helt sjukt.
Alt plus numpad 3 är det för att göra hjärta, eller kopiera det och klistra in.
Sidfoten fixar du under inställningar nånstans.
Elliots 7 månader äldre kusin har nyss börjat prata massor och när vi var på kalas där förra helgen så sa hon "ajabaja ello, ajabaja ello!" så fort Elliot rörde hennes eller hennes storebrors leksaker haha! Lät så roligt.
Ja verkligen. Nu har ni väntat länge på det där plusset så nu hoppas vi att det är er tur. Själv fick jag mens igår, både förra och detta året drog jag en lättnadens suck eftersom jag, trots att vi skyddar oss, blir nervös att det ska råka gå snett just runt den tiden Elliot blev till haha! Vill helst ha barn lite utspritt om jag får välja ;)
Utspritt över månaderna alltså. :)
Jo det är klart, jag får ju hellre bara barn i december än inga fler barn alls men går det sprider jag gärna ut det. ;)
Låter gott! :)
Elliot har väldigt långa utlägg och monologer men man fattar inte mycket. Man börjar märka nu att han blir riktigt frustrerad ibland eftersom vi, främst Tomas, inte fattar vad han vill alla gånger. Jag är bättre på att läsa av honom och veta vad han vill men han blir liksom arg direkt eftersom han vill kunna uttrycka sig men han är inte riktigt där än, stackarn.
Fast tvåspråkiga barn brukar väl börja tala lite senare väl?
Elliot är extremt pappig haha. Fast det verkar som att det är påväg att vända till det motsatta nu.