Inlägg från: gwendelyn |Visa alla inlägg
  • gwendelyn

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Kan man ge vanlig "vuxen" yughurt nu? Blandat med pure då. Jag har gjort det o Emil tycker om det..

• gwendelyn

Idag fyller Emil 1 år! Grattis min goa kille Hjärta Vi hade frukost kalas i går och de va mysigt men intenstivt Glad Fick kläder och leksaker, perfekt, o snart e de julafton, ska in i mellandagarna o köpa de han behöver inför dagis starten i Januari.. vill va hemma längre men ekonomin tillåter tyvärr inte det..Rynkar på näsan

• gwendelyn

Vet inte om ni redan har tagit upp det, men kan man vaccineras även om man är förkyld? Emil har blivit det idag och han ska vaccineras o morgon..

• gwendelyn

Emil fick sin 1 års spruta i dag o efter em luren va han sååå gnällig och lessen. Jätte lessen! Tårarna prutade och han hade ont i benen.. ingen direkt feber men gav alvedon mot de onda.. stackarn.. kunde knappt ta i hans ben.. men han va 80 cm lång och vägde 10,170g Glad, mammas fiiina kille!

• gwendelyn

Alltså.. en lite dum fråga..Skäms men vilken dag börjar mellandags rean?? E de den 25 eller 26??

• gwendelyn

Ok, ja jag med! Emil börjar på dagis i Januari så jag tänkte shopa mest till honom, o lite till oss med förstås :)

• gwendelyn

Uppdaterar lite.. behöver skriva av mig med, har varit en jobbig tid. Vi har precis flyttat till ett annat hus då de förra troligtvis va mögel i, (alla kläder som varit i gamla garaget/förådet luktar så).. Börjar jobba om 1 vecka så nu är det full inskolning på dagis, 2:a veckan nu och det går jätte bra! Glad  Testade positivt i julveckan och blev mäckta förvånad då vi aldrig lyckats själva, men det slutade tyvärr i ett tidigt mf... 
    Sen har jag en svärmor som e helt dum i huvet, och några som jag trodde va vänner är bara spydiga.. hmmm, kanske bara jag som är överkänslig just nu..Rynkar på näsan 

• gwendelyn

Ja de va trist.. tredje mf nu, ja vi försöker, körde med ägglossnings stickor, och det funkade ju uppenbarligen Flört vill gärna ha ett barn till.

Emil går inte heller än, bara längs med väggar och om man håller handen Glad har fortfarande bara 2 tänder nere och 2 som är på G där uppe, så det här med o tugga e liiite svårt, men de går! Vet inte om jag skrev sist men vid 1 års kontrollen så vägde han 10,120 g och va 80 cm lång.   

• gwendelyn
    LillSnurr82 skrev 2012-01-17 10:28:12 följande:
    Jag har lagt till dig Therese, tror jag hoppas det blev rätt:)

Glad jo de tror jag
  • gwendelyn

Mitt nick? Jo för många år sedan så stod jag o en fd arbetskamrat och diskuterade vad rollfigurerna hette i filmen "Ivanhoe", och vi fick för oss att de va en som hetter Gwendylin, men de gjorde det inte.. hon hetter Gwenever.... (ursäkta stavning) Flört så då tog jag det när jag blev medlem här Glad

• gwendelyn

I går började Emil gå minsann!!! Hans första steg, bättre sent än aldrig Glad fortfarande lite stappligt o han åker ner på rumpan men va gör de :) Lill-fisen går! O upp o ner i soffan, upp o ner, upp o ner... Fast han har bara 4 tänder, 2 uppe o 2 nere Tungan ute

• gwendelyn

Hallo tjejer!

År inte så aktiv men jag läser ifatt när jag hinner/kan/orkar.. varit mycket sjuka här med.. såå trist.
    Men jag funderar på att börja plugga i höst, till undersköterska Glad jag har tidigare jobbat inom industrin och känner jag vill göra något HELT annat, skaffa mig en utbildning (jag har inget slutbetyg från gymnasiet). trivs inte riktigt på mitt nuvarande jobb.. och jag behöver träffa "riktiga" människor.. (på mitt jobb passar jag inte riktigt in)
    Undrar om de e någon som jobbar som undersköterska här? Hur är det? trivs ni? Hur är utbildningen? Hur funkar det om man måste vabba under utbildning? vad ska jag tänka på? Ja lite långt men jag behöver bolla lite tankar... ekonomi? min man står helt bakom mitt beslut och jag känner starkt för detta men är ändå lite tveksam.. ska ta tjänstledigt men när måste man ansöka om det?    

• gwendelyn
    3 barns mamma84 skrev 2012-03-03 16:02:58 följande:

elias har fått utslag på roppen hela magen e blommig hals nake e blommig så han har fått biverning av pencillinen

Någon annan som fått det ??
    Ser inte så bra här men det e jätte blommigt och rött 

Det kan inte vara nässelutslag?
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !