Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

LillSnurr82 skrev 2011-11-02 09:11:01 följande:
    Så nu har jag ringt och bokat tid för inskrivning.. Den 9/12 kl 10.00 ska då även göra testerna för KUB-testet. Sen fick jag ultraljud den 16/12 kl 15.00. Lääääängtar :)
    Åh så härligt!

Ang. Trådstarten..är ju en hel del som blivit missade. Kanske inte behövt skriva upp alla barn? Kommer ju trilla in många fler allteftersom. Men det är kanske svårt att ändra?

Här går dagarna i ett huj..man får passa på Arvid hela tiden då han numera springer fram..har gått lite mer än 1mån nu och blir snart 11mån. Dammsugaren är hans absoluta favorit finns ju så mkt att pilla på där..haha!
    Säger mamma,pappa, titta, där,babba och ibland ngt som liknar hej. Härmar bilar/dammsugaren/kossor och hundar.  
    Har en enorm vilja och blir lätt förbannad om man säger ifrån! Lyssnar på NEJ=BABBA DET men blir som sagt arg när han inte får..  
    Kan numera sitta en liten stund (10min) och mysa i famnen om vi tittar på ngt barnprogram eller så. Annars är det bara full fart. Hämtar oss genom att ta oss i handen och drar iväg så vi ska följa med. 

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid 8/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina

Varför kör ni då oskyddat?

3 barns mamma84 skrev 2011-11-12 19:06:55 följande:
    *Skrattar*
    jag VILL oxå bli gravid (kör utan något) men jag kan inte bli det nu

• ÄlskarMina

Vi väntar med att skaffa ett till just nu iaf..Denna mammaledighet har varit såå påfrestande, Arvid är minsann inte lätt att tas med.:( Men en vacker dag så vänder det väl hoppas jag. :)

• ÄlskarMina
    thegoddess skrev 2011-11-21 09:28:25 följande:
    Lagom att vakna nu hihi 5:30 var det här.
    Samma här..tror att Arvid har en inbyggd klocka. Är i princip ALLTID som han vaknar vid halv sex. Och då spelar det ingen roll när vi lägger han på kvällen..skumt!

• ÄlskarMina

vad smörjer ni era små med i ansiktet nu när det är kallt? Arvid blir lätt torr om kinderna, men vågar inte smörja med ngt vattenbaserat om det är för kallt. Samtidigt ska det ju gå in smidigt i huden utan att vara för kladdigt..hmm

Såg en reklam om Weledas wind and weather..ngn som testat den?? 

• ÄlskarMina

Grattis till Nemi och Anton! och Angelique för ett fint UL!{#emotions_dlg.flower}

Här är det en vecka kvar tills vår Arvid fyller året. :) Det har gått fort..

Idag var vi på ÖF och lekte av oss med de andra..vad roligt det är! Där får han även lära sig att kivas lite när det kommer andra lite större barn som inte vill dela med sig. Är roligt att se. Börjar dagis i januari så det är ju inte så långt kvar nu...snyft!

Har fått jobba ett pass nu i helgen och ska jobba nu igen. Är så skönt att komma ifrån en liten stund..men det kommer säkert kännas att lämna bort han hela dagar till en hel barngrupp-tur att hans farmor kan hämta tidigt vissa dagar i veckan-lyx!  

• ÄlskarMina

Hej alla! 
    Tänkte bara uppdatera här så ni inte glömmer bort oss..;)
    Har verkligen inte mkt tid över att sitta vid datorn..blir kanske varannan kväll en stund. Arvid är överallt och ingenstans och vill att man ska leka med honom. Just nu är det andra inskolningsveckan på dagis och förra veckan gick kanon! :) Han utforskar stället själv och går och tittar till att jag är där ibland. Tar inskolningsläraren i handen och ska titta på allt. I fredags gick jag ifrån 20min och det gick bra. Inget gråt.

Ska dit nu vid 10 och då ska jag lämna ganska så snart efter vi kommer dit; minns inte om det t.o.m. är direkt vid dörren. Vi får se..Just nu tar han en tupplur för att orka med.
    Har märkt att hela förra veckan åt han bättre och var hungrig!! Han sov också mycket mer än vanligt. Det tar säkert på krafterna att skolas in med alla intryck och nya vänner. Solig 

Jag kommer vikariera i vår och när semesterperioderna kommer igång börjar jag mitt nya jobb-äntligen ett fast jobb med kanontider! vardagar 9-15 el 16 och en helg på 3veckor.. så tjänsten är på 96% 
    Kommer ha dagterapi för psykiskt sjuka som bor på ett privat boende och på den helgen är jag i vården.  

Har gärna er på fb om ni vill..är väl där jag är mest om jag är på nätet. Här är jag:
    http://www.facebook.com/profile.php?id=522698480 

• ÄlskarMina
    Momalicious skrev 2012-01-19 10:24:13 följande:
    Nu har vi lämnat Elliot på dagis. Han ska vara där ända till tre om allt går bra. :) Idag var det bara 5 barn på tre lärare. De brukar vara 10 när alla är där, så de är ju inte så många vilket jag tycker känns jättebra. :)

Idag när jag vaknade hade jag ett skitsurt sms från min mamma om att jag skjutit upp studierna. Jag blev så fruktansvärt jävla arg och ledsen. Nu tänker jag faktiskt inte prata med henne förrän hon ber om ursäkt. Hon är snart sextio och beter sig som en jäkla barnunge. När ska hon fatta att jag är vuxen och fattar mina  egna beslut? Hon tycker liksom att jag ska göra allt i den ordningen hon har gjort saker, men ändå har hon liksom inte "lyckats". Hon blev gravid med mig med en man hon egentligen inte ville vara tillsammans med, men hon ville ha barn innan det blev för sent. Sen skilde de sig när jag var runt året. Hon har pluggat olika saker hela livet och hon sitter ändå på ett skitjobb som hon hatar. JAG BLIR SÅ ARG. 
    Bry dig inte..Förvånad Vad konstigt att din mamma ska lägga sig i..hon kan tycka men du bestämmer ju. 
    Kan vara skönt att Elliot får en lugn dagisstart. :) 
  • ÄlskarMina

Och jag har gått upp sen Arvid kom..
    vägde 65 innan grav- gick upp till 80
    gick ner till 67 efter 3veckor men har sen gått upp till 69.

Vet att jag är en "skåpätare" -tar det som finns hemma och småäter helt enkelt=inte bra! 
    Vill gärna gå ner till 60 så jag får väl ta tag i det här nu i vår. Solig 

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !