• nikka

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Oj här händer det saker!
    Men jag vill gärna vara med :)

nikka: Tove född 19/12 -10 kl 21.25. Vägde 3575g, 52cm lång, 34cm hattmått - Västerbotten / Robertsfors

• nikka

Jag ställde Tove i kö före sommaren och ringde igår och kollade hur det såg ut. Vi har sökt från februari och det såg lugnt ut. Det var bara Tove och en till tjej som stod i kö så det var lugn. Men jag blir nog utan jobb snart så hon kanske bli hemma längre. Eller så utnyttjar jag dom här 15 timmarna :)

• nikka

Å Grattis till alla som väntar bebis :)
    Måste erkänna att jag är otroligt sugen på en till!!

• nikka

Jag gjorde cellprov förra veckan och jag har gjort det en gång tidigare. Det svider till lite grann men det går så fort så man tänker inte på det.

Tove drar fram som en virvelvind och jag blir alldeles slut! Hon få upp barnspärrarna på skåpen så för en liten stund sen hade hon rivit ut hela sopkorgen. Det är rart med barn Glad

• nikka
    LinnV skrev 2011-10-31 12:08:51 följande:
    Åhh grattis alla ny gravida! Jag blir mer och mer kluven vad jag vill. Men ska till bm om ett par veckor och göra cellprov (ni som gjort det, gör det ont? Blir första gången för mig!) så ska prata med henne om jag får snitt om jag blir gravid igen och lite sånt. Får jag inte snitt tänker jag inte skaffa fler barn, får jag det så ska jag fundera både 3 och 4 gånger innan jag bestämmer mig!

Plockade 45 liter trattisar igår. Gav bort 15 så 30 liter fick vi med oss. Orkade bara rensa och koka 10 liter igår så har lite att göra ikväll när barnen lagt sig.. Och jag som inte ens äter svamp, gör det för Johan och Sixtens skull! Sixten älskade att krypa runt i skogen och mumsa i sig lingon
    Nej men du behöver inte koka trattkantarellerna.. Eller det gör inte vi.  Torka dom istället. Det är jätte enkelt :)
    Sprid bara ut dom på tex ett luftfönster och sen efter lite mer än en vecka så är det bara att packa ner i burkar.
  • nikka
    Mysmamma70 skrev 2011-11-08 10:32:36 följande:
    Ja, tyvärr... det finns nog inte mycket hopp... Gråter
    Å va tråkigt!! Hoppas verkligen att det går bra! KRAM Hjärta
  • nikka

Tove har eller är svårflörtad då det gäller att somna men nu, skam den som ger sig, så håller det på att bli bättre!
    Vi har kört på samma rutiner länge nu bara för att på nåt sätt visa att så här ska det vara.
    Hon får äta sin god natt välling i sin säng medan jag eller sambon sitter på en hård pall bredvid. Nu somnar hon oftast efter 10-15 minuter men då kan hon vakna upp efter 30min så man får gå upp och sätta sig på pallen igen typ i 10 minuter. Oftast tar det 1,5timme innan hon somnar av ordentligt och man har varit upp typ 5ggr men nu dom senaste dagarna så har det bara behövts 1-2 ggr så det blir ju bättre!

• nikka

Ni har skrivit på bra ihelgen. Tog ett litet tag att läsa igenom allt men nu så :)

Grattis till plusset April barn och kul att du är tillbaka Moma Glad

• nikka

Jag tycker det är jätte skönt att åka iväg till ÖF. Speciellt nu då Tove går och är överallt. Där finns det så mycket annat som sysselsätter henne där och barn att leka med. Sen att få träffa andra mammor eller pappor och surra lite är riktigt skönt.
    Jag brukar vara där 2-3 ggr i veckan och jag märker att Tove gillar det oxå :)

• nikka
    Momalicious skrev 2011-11-16 09:07:46 följande:
    Elliot sov 18.30 till 8.30 med ett uppvak. Han har inte vaknat tidigare än 7.30 den senaste veckan och sovit mest hela nätter. GILLA!
    Å vad jag önskar att Tove kunde sova så länge!
  • nikka

Tove har 8 tänder, 4 uppe och 4 nere och hon är en hejare på att gnissla tänder :)

• nikka

Vi blandar också burkmat med vanligt mat och det är oftast till lunch hon får burkmat. Men för det mesta är det hemmagjord mat hon får.
    Det är så enkelt nu då hon äter samma som vi :)

• nikka

Satt i helgen och fixade ihop en fotokalender och tittade på en hel massa bilder och OJ vad man glömmer fort hur liten hon har varit!! Nu går hon fram som en virvelvind här hemma :)
    Håller på att lära henne att gå med skor men det är inte riktigt populärt men i morse gick det faktiskt bättre och bättre. Så jag hoppas hon hinner bli någorlunda säkert i skor innan snön kommer!

• nikka

Vad ska önska ni er i julklapp?? Jag blir snart galen känns det som! Folk runt omkring frågar vad jag önskar mig men jag har inte kommit på en enda sak.. Men jag har nästan gjort klart alla julklappar som jag ska ge bort men vad jag själv vill ha vet jag inte.
    Tips och idéer tar jag gärna emot :)

• nikka
    Momalicious skrev 2011-11-28 09:44:36 följande:
    Elliot sov till 9.30! Helt sjukt! 19-9.30 utan uppvak!
    Å vad skönt!
  • nikka
    thegoddess skrev 2011-11-28 10:45:17 följande:
    Jag önskar mig inget. Vi köper bara till barnen. Man byter ju bara pengar och jag kan ju lika gärna köpa det jag vill ha själv. Så jag slipper byta eller ha massa onödigt liggande. För min del räcker det att alla träffas och har mysigt
    Ja men jag tänker precis som du men jag har en familj som tycker om att handla julklappar. Det är därför det är så svårt! Jag älskar julen i sig :) Det är så oroligt mysigt men ibland så tar julklappsstressen över!
  • nikka

Grattis till alla 1-åringar :)
    Har suttit och läst ikapp massa sidor nu!

Här hemma är det full fart hela tiden! Nu kan jag snart inte lämna henne många sekunder för nu tar hon sig upp för soffan helt själv! Visst är det underbart att ha en liten virvelvind hemma men ibland blir man helt slut själv och undrar vart hon får energin ifrån.
    Jag har köpt ett par vinterskor i storlek 21 till Tove. Funderar på att köpa ett till par som är lite större som hon rymmer tjocksockar i.. Kanske får passa på under mellandagsrean!

• nikka

Grattis alla 1 åringar som jag har missat och grattis Cornelia på din dag :)

Har inte hunnit varit inne på hela helgen och inte igår. Har haft kalas i tre dagar. Många som ville fira :)
    Men det har gått jätte bra! Nu är vardagsrummet fullt av leksaker. Måste ta och styra upp ett lekrum snart eller några fler lådor kanske..
    Var lite orolig i fredags att hon skulle få feber efter sina sprutor men märkte ingen skillnad. Det enda var att hon gjorde en kanon natt och gav oss sovmorgon :)
    Hon väger nu 10 070gr och är 76 lång!

Idag ska vi en sväng på Familjecentralen. Jag och 9 andra mammor och pappor ska göra julgodis medans barnen busar runt :)

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !