Inlägg från: lilamy |Visa alla inlägg
  • lilamy

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Jag har en tjej som är född 28:e. Har väl skrivit några sporadiska inlägg i förra tråden.

Jag är inne och tjuvläser här ibland och tycker det är jättebra att kunna få reda på vad barnen äter och hur de sover och så

Skall på 10 mån koll imorn. Det är en envis tjej. Idag försökte hon leka tittut med storebrors träklocka som väger säker två kilo. Hon står också själv fast vågar inte riktigt gå utan sätter sig på rumpan när hon kommer på att hon inte har något stöd.

Hoppas vi får dagis efter sommarn. Nu jobbar jag 60% på konstiga tider när sambon är hemma som jobbar 8-16. Det är kul att jobba igen. Fast dumt att vi inte ses förståss.

• lilamy
    Jenni78 skrev 2011-10-31 21:23:09 följande:
    Aha, kladd-kille! När det är bitar i det kladdiga totalvägrar V. Det ska vara antingen eller. Ja, det är ju inte mycket som funkar men jag buzzade också Sötpotatis och nötkött och hon gillade den. Så nu har jag tömt ICA Maxis lager av den sorten. Skrattande

Nej, nu fortsätter Den som dräper. Huuuuuu!
    Här är det precis samma. Hon kan smaska i sig grönsakspuréer och plocka i sig köttbullebitar men skulle man råka blanda allt i ett så spottas det ut :)

suzzy, jag kör med ull underställ. Har både ett helt som är som en bodysuit och body + byxa. Fast det är olika ibland tycker jag inte att det behövs. Men ofta sover Y hela förmiddagarna i vagnen och då tycker jag det är kanon när det är kallt ute. Har en ärvd åkpåse som väl kanske inte är jättevarm längre. Ibland har hon bara fleecejacka och fleecebyxor. Köpte sånna här tossor  beg på tradera och de är verkligen kanon  inga kalla fötter nu längre:
    www.stonz.no/
    och så är de ihopsnörbara så hon växer inte ur dem på hela vintern. Man kan variera vad man har inuti, och så kan hon stå i dem om vi går  till lekplatsen eller så.

Går  inte så bra med sömnen under dagen hos oss. Så det är tur att det funkar med vagnen.
  • lilamy

Men fy vad läskigt med feberkramper. Hoppas hon kryar på sig nu!

Jag har bara läst och skrivit sporadiskt i trådarna...

Skulle jag bara vilja säga till 3barns att kräv att de kollar upp din rygg! Försök få en remiss till en bra sjukgymnast  så kan han/hon hjälpa dig. Min erfarenhet är att inte alla läkare vet vad de gör. Jag sökte läkare för en idrottsskada i mitt knä och min husläkare ordinerade precis tvärtemot sjukgymnasten som jobbade med idrottskador som jag gick till på eget bevåg. Sjukgymnasten sa att om jag vilar mer så läker mitt knä fel. Läkaren sa att jag inte fick göra någonting i ett antal veckor.

Jag fick diskbåck när mitt dec barn föddes och jag hade inga typiska diskbråcksymptom, det strålade inte ner i benen eller så. Men jag hade djävulskt ont i ryggen och kunde inte sitta. Jag hade så ont att jag inte stog ut och min sambo fick köra mig till akuten för jag ville tillslut bara dö. Fick en massa smärtstillade av en läkare och han skickade mig till en sjukgymnast. Hon hade också gott rykte och hade  jobbat med landslag inom idrotten och hon sa efter två minuter att hon inte ville komma inärheten av mig och fixade en magnetröntgen samma dag. Sedan hamnade jag hos bra läkare.

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !