Inlägg från: mosterYster |Visa alla inlägg
  • mosterYster

Mat med få kalorier i!

Dietorelle, Läkerol och lightläsk. Observera bara att det är osmidigt att äta för många Dietorelle/Läkerol om du ska vistas bland folk senare...

Det mesta med grönsaksbas är väl kalorisnålt. Gör egen tomatsoppa av krossade tomater som du mixar med favoritkryddor och ev späder med vatten. Mindre än 24 kcal/100 g.

Frysta bär mixat med mjölk/yoghurt (och Fun light om man vill ha det sötare) blir en näst intill kalorifri smoothie.  

Woka asiatiska grönsaker med kycklingfilé, färsk chili, färsk vitlök och färsk ingefära för en asiatisk lättwok. Det behövs inte mycket olja.
    300 g. Findus Wok Classic (fryst grönsaksblandning):  105 kcal
    100 g kycklingfilé: 115 kcal
    2 tsk olja (10 g): 90 kcal
    Chili, vitlök, ingefära: 20 kcal
    Då har du en rejäl portion mat för 330 kcal. 

• mosterYster
    IngentingAlls skrev 2011-10-26 19:25:19 följande:
    Åh tack så jätte mycket allihopa. Massor av toppentips ju!  Ni är bäst!

Kan ju förtydliga igen för vissa att jag inte är intresserad av näringsinnehållet utan endast av kalorierna. Vet att ni har goda avsikter men det är inte det jag söker.

Förresten är det någon som vet vart man kan köpa Dietorelle? Har nämligen letat efter dem ganska länge men hittar dem ingenstans :(
    Hm, bor inte i Sverige längre... de kanske inte finns mer? Däremot såg jag sist jag var i Sverige att det fanns viktväktargodis. Det lär väl vara något liknande kanske? Och återigen, Läkerol sugar free finns i massor av smaker förutom lakrits, en ask innehåller ca 20-25 kcal. Godare än Dietorelle om du frågar mig. 
Svar på tråden Mat med få kalorier i!