Förortsmamman skrev 2011-11-18 22:30:24 följande:
Tack Glimma 76! Jag är helt inne på din linje. Det är såklart inte det mångkulturella i sig som är problemet, utan att det helt enkelt ger sämre förutsättningar för lärande. Jag tänker mig också att det finns en del elever vars föräldrar har traumatiska upplevelser i bagaget, så att de helt enkelt inte orkar engagera sig i sina barns skola. Den är förmodligen mycket bättre här än i Afganistan eller Somalia i alla fall. Vad jag menar med pk är att många anser att det är bra om barnen går i en skola som inte är "skyddad verkstad".
Vi har i alla fall bestämt oss för att vår dotter får gå i en skola som ligger en bit bort och som verkar lugn.
Bra val. Dessutom tror jag itne alls att många anser att det är bra att inte låta barnen gå i en skyddad verkstad.... i varje fall är det ju inte så folk handlar. ytterst få människor med bra förutsättningar sätter ju sina barn i en sådan skola
Det kanske LÅTER bra, men det är inget folk i allmänhet gör, uppenbarligen. Själv ser jag gärna att mina barn går i en skyddad verkstad, så att de löper mindre risk att utsättas för narkotika, mobilrån mm och får större chans att lära sig