Inlägg från: Anonym (Tankar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tankar)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Anonym (killen) skrev 2019-03-30 21:03:00 följande:

Förlåt. Jag ville bara väl från början. Sedan ledde det ena till det andra. Idag såg jag i min fantasi hur mitt liv spolades ner i toaletten av lögner jag inte kunde värja mig emot så jag kunde inte hålla mig. Förlåt. Förlåt. Förlåt.

Jag borde aldrig ha sagt någonting från första, första början. Men jag råkade göra det. Jag har inte haft en plan men ju mer jag försöker ställa saker till rätta desto mer ställer jag till det för dig.

Förlåt. Förlåt. Förlåt. Jag har försökt att beskriva vad som hjälpte för mig och det jag har lärt mig av sådana som kan sånt här säger hjälper. Men det är inte säkert att det är rätt för dig. Jag hoppas att du inte hämnas på mig. Jag ville bara väl.

Förlåt. Förlåt. Förlåt. Jag finns kvar om du någon gång vill ha kontakt. Jag tänker att jag lägger den bollen hos dig... Med tanke på vilket förtroende vi byggt upp emellan varandra så är det en sorg om du aldrig plockar upp bollen. 

Förlåt och over and out. 

Det där låter angeläget att förmedla, har du vänt dig direkt till personen eller skulle du kunna göra det?
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (Poem) skrev 2019-04-02 23:06:14 följande:
    Blir man ihop i min ålder? Hehe.. Jag har kastat in handduken nu, tar så tokigt mycket energi och fyller på mina ihåliga drömmar. Det som sker det sker, annars är det int menat att ske. Lite så tänker jag idag.

Jag behöver lägga fokuset där det hör hemma helt enkelt och var nog lite blind som greppade efter överblivna smulor. Men jag lyssnar bättre nu :)
    Mhmm..fast du brukar ju tycka att andra skall steppa upp, hur får du ihop det att du aldrig skall göra något eller ta risker? "Är det menat så kommer det att hända..." yeah right. Jaja, men du lyssnar bättre? Men dåså...
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (Poem) skrev 2019-04-03 17:22:39 följande:
    Hehe japp exakt.. idel öra.. bara att tala till mig ;)
    Näe..tror jag avstår faktiskt. Men tack ändå!
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (Galet förälskad) skrev 2019-04-03 12:59:17 följande:

Den var smart... Listigt! Bra passningar som riktades väl mot målet, utan risker. Såg du att jag tog emot och förstod? Min fråga är nog främst vad det här betyder, vad vill du uppnå? Förstår du hur galet mycket jag åtrår dig och samtidigt tampas någonstans mellan känslor och förnuft? Jag vet att jag ter mig högmodig och jobbig men om du kan läsa av detta så förstår du säkert varför och att det finns något bakom min fasad... Är det dit in du vill, nära? Du är nog den som får vilja det, jag hade inte förmått mig att hindra dig.

Vad vill vi alla här uppnå? För egen del så är det lite oklart...men om jag skulle låta min fantasi löpa fritt så har jag nog inte så mycket begränsningar om jag är helt ärlig. Rätt mycket av det jag tyckte var givet tidigare är inte det längre, livet kan ta oväntade vägar.

Det där med fasader är trixigt...är man en person som inte tar någon skit så kan det bli väldigt svårt att inte avfärda någon som inte uppför sig som ens lägstanivå för vad man tycker är ok. Visst vill man nära den man tycker om men hur skall man veta att chansen ens finns?
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (Poem) skrev 2019-04-04 16:05:53 följande:
    Hm.. Nu blir ju katten tveksam.. öppen dörr..? jag stryker mig mot benet och stannar nog hemma i värmen..
    Ja...är nog lättast för katten att hålla sig där inne i värmen...säkert och riskfritt. Kattlådan kan ju inte heller gömmas undan på hur många ställen som helst, tillslut så hittas den ju. Eller så är den redan bortskänkt när ägaren har tröttnat på kattens nyckfulla natur. Vem vet?
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (Poem) skrev 2019-04-04 18:24:24 följande:

Trixig text här, får läsa några ggr för att förstå.

För att veta om en chans finns måste du väl fråga?

Fast alla frågor går inte att ställa. Även om det verkar kul och underhållande innan, speciellt om man gillar att ställa saker på sin spets och har svårt att ha tråkigt.

Egentligen är texten väldigt rakt på, finns ingen förställning eller lekfullhet där. För en gångs skull, passa på när fasaden inte helt är på plats...snart sitter den där igen, som granit ;)
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (Poem) skrev 2019-04-04 21:48:02 följande:

?är man en person som inte tar någon skit så kan det bli väldigt svårt att inte avfärda någon som inte uppför sig som ens lägstanivå för vad man tycker är ok. ?

Denna meningen känns dubbel för mig, jag har svårt att tolka den, kan du formulera den annurlunda? Ta bort inte och tala i klarspråk.. dvs vad du vill!

Ok :) Jag har en tydlig känsla för vad jag tycker är ok beteende, jag har klara gränser för hur jag vill att andra skall bete sig mot mig. Om någon rör sig utanför den gränsen så...blir det inte så kul längre, nöjet och spänningen försvinner. Jag känner att jag tappar respekten och intresset för någon som inte behandlar mig så som jag är van vid att bli bemött - med respekt, gillande och omtanke. Om någon gör så så kan jag förstå att det kan ha orsaker som...att ibland är saker svåra.

Men faktum kvarstår ändå att jag gillar drivna, positiva människor som står för vad dom vill och inte spelar (alltför) mycket spel. Gör ju det själv men försöker att hejda mig..faktiskt ;) Något sånt.
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (Poem) skrev 2019-04-04 22:18:45 följande:

Då förstår jag hur du tänker, jag funkar ganska likt. Triggas dock lätt in i vissa lekar om det redan har startat. Men håller med om att respekten och omtanken måste finnas, allt annat går bort. Kan du ha ett finger själv med i hur det ser ut med personen? Isf kanske det är på tiden att slå till med en vågbrytare, istället för att kastas in i vågen. Det brukar vara enklare att vara äkta när man träffas och pratar face to face, har du prövat det?

På ett sätt så kan jag ha del i hur det ser ut eftersom även jag har ett lite hett temperament, reagerar direkt och är inte jättetolerant. Men är aldrig någonsin nonchalant eller spelat ointresserad runt dom jag bryr mig om. Kan ju vara så att hen faktiskt är ointresserad av mig ibland...fast då löser sig ju hela situationen.

Kanske att vi har pratat lite fast inte rent ut...
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (Poem) skrev 2019-04-05 00:43:00 följande:

I bland kan man få flytta lite fokus, även från dem man gillar, men blir för det inte ointresserad. Låter iof lite luddigt, pröva att prata klarspråk, det behöver vissa..

Det svåra med klarspråk är just att det är avslöjande. Hen kan dock vara värd lite ärlighet...kan också vara för svår och jobbig hela situationen. Speciellt när den där respekten inte helt finns på plats så som jag vill.
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (Poem) skrev 2019-04-05 11:22:51 följande:
    Kan du berätta om respekten, vilka förväntningar du har och hur du tycker att den i verkligheten ter sig?
    Blir svårt att inte vara specifik och det går ju inte. Men...

Dom jag har någon slags relation med är jättetrevliga varje gång man ses...det är väl vad jag förväntar mig. Behöver inte bli mer än ett leende och hälsning.
    När det gäller den här personen så går det inte att förutse vad som kommer att hända..inte det jag förväntar mig iaf. Kommer från en värld där att hälsa är absolut minimum..gör man inte det så..tyder det på något, inget som är bra.

Nu är frågestunden slut...;)
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!