Inlägg från: Anonym (Lite anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lite anonym)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Anonym (Over again) skrev 2024-01-20 10:37:49 följande:
    Så är det
    Så jobbigt. Är det något ni måste ha? Pga jobb? Eller är det barn med i bilden som kräver det? 

Är i en liknande situation att jag inte kan bryta kontakten med personen. Åtminstone inte just nu, kanske inte under en lång tid framåt.
  • Anonym (Lite anonym)
    Auditanne skrev 2024-01-21 18:43:01 följande:
    Det var inget luddigt skrivet. Uttryckte ganska klart och tydligt att det var en person jag redan sökt efter som uppmanat mig att kontakta hen.

Undrar bara varför man gör så, dessutom upprepade gånger. Önskar att människan kunde sluta vara så tröttsamt omständlig och bestämma sig nån gång. Det har gått över två år nu.
    Det där är två års slöseri på tid. Oavsett vilken relation ni har haft (eller du önskar att ni haft, vet ju inte hur din situation ser ut). Av egna erfarenheter kan jag säga att du inte kommer att få den kontakt du vill ha av en sådan människa. Oavsett vad det handlar om.

Så mycket lättare sagt än gjort, så lätt att säga att det egentligen är skrattretande. Jag vet hur svårt det kan vara. Men snälla, glöm människan. Dränk tankarna på människan med andra sysselsättningar. Kanske någon ny hobby? Kanske träffar du en ny person som upptar din tid och dina tankar så att du sakta men säkert börjar glömma denna personen på riktigt? 

Försök att öven ha så lite kontakt som möjligt. Undvik att träffa på personen. Låt bli personens sociala medier, kolla inte på ratsit, mrkoll o.dyl (om du inte har ett säkerhetsskäl att behöva göra det, alltså om personen har hotat dig eller liknande), låt bli allting sådant. Det bara påminner, det skadar dig och gör ingenting annat än ont i dig.
  • Anonym (Lite anonym)

Jag vet inte om det jag eventuellt är på väg att göra är en väldigt bra idé eller om det kommer att bli väldigt dåligt. Jag saknar dig, men detta är inte bra alls.

• Anonym (Lite anonym)
    Auditanne skrev 2024-01-21 22:47:12 följande:
    Ang. det fetade, hur kan du vara så säker på den saken? 

Kan inte glömma förrän jag fått klarhet i allt. Kommer inte in på sociala medier heller då jag ej är medlem. Känner ingen vilja till att bli det heller.

Det är ingen farlig människa i övrigt.
    Jag känner så igen mig i det du skriver här. Och de känslor som verkar ligga bakom en del av dina inlägg. Vill inte skriva ut för mycket här i tråden, det skulle outa mig eller den personen, säkert båda. 2 år är länge, men det är väldigt kort tid i jämförelse med hur länge jag väntade på någon form av respons från en person jag hade issues med. Inte den jag skriver om nu dock. Fick jag det? Nej. Det var en hel drös av bortkastade år. Och jag mådde skit, både avskydde, var misstänksam och brydde mig om människan, och allt möjligt, på samma gång. Och jag ångrar det så idag. Tänk vad mycket annat jag hade kunnat ägna tiden och energin på istället. Av dina inlägg att döma låter din person som en narcissist. Eller någon annan motsvarande svår personlighet. Jag kan givetvis inte veta, men tyvärr tror jag inte att du kommer att få vad du vill av honom.
  • Anonym (Lite anonym)

Jag skvallrade aldrig på dig. Jag lovar. Det var andra som märkte... Är du arg på mig för det? Besviken? Eller är du rädd? Tänker på dig hela tiden och kan inte sluta göra det. Jag saknar dig något otroligt. Snälla hör av dig.

• Anonym (Lite anonym)

Saknar dig något så otroligt. Usch, så fel allting blev. Har inte pratat med dig på länge nu. Vågar du dig på att ta kontakt med mig privat, tror du? Eller kan du ge mig ditt mummer? Eller skriva pm till mig på någon social media som vi är med i? 
    Du som har varit så modig, för inte så länge sedan ens.

Eller om du känner dig mindre modig med just detta, ring från "hemligt nummer" någon gpng innan den här veckan är slut.
    Om inte för att våga prata, ring i så fall bara, låt det gå en signal och lägg på... 

Tyvärr vågar jag inte göra någonting av det där själv...

• Anonym (Lite anonym)
    Anonym (Anonymen) skrev 2024-02-21 19:42:51 följande:

Finns det chans att personen tänker likadant? Personen kanske sitter och hoppas på att du ska ta kontakt. Sen vet jag att det inte är lätt. 

Kan hända, men jag vet inte. Vi har aldrig haft privat kontakt. Hen har dock mitt nummer... Jag har inte fått hens nummer direkt ifrån hen. Så att googla upp det och ens så bara ringa så att det syns som hemligt nr och bara lägga på känns inte bra att jag gör. Än mindre ta samtalet, om det inte är uppskattat. 
    Finns en risk att personen inte vill ha med mig att göra just nu, situation som inträffade... så jag vågar inte vara den som tar initiativet. Har bett om det lite diffust, på andra sätt, det har inte gått sä bra... dock inte såpass att det ger mig några direkta svar vad hen ajälv känner just nu. Vi kan inte prata med varandra längre på den platsen vi tidigare har setts, och troligtvis fortfarande kommer att ses...
  • Anonym (Lite anonym)
    Anonym (HeartOfFreya) skrev 2024-02-24 02:24:55 följande:
    Varför måste man köra ett sånt spel? Varför inte bara vara öppen o ärlig?
    För att det är en så speciell situation, vi får egentligen inte vara vänner ens utanför. Även om man leker med tanken att det kanske är så som SKEN skriver, hen kanske kontaktar mig men jag kan lika gärna ogilla frågan och berätta får någon, det kan bli jättestora konsekvenser på bla jobbet för hen. Jag kanske kontaktar hen öppet och ärligt, men hen kanske ogillar frågan eller den typen av kontakttagande, berättar för någon, och jag får jättestora konsekvenser istället.
    Bara det att det är en så otroligt fin människa, och personligheten... 
  • Anonym (Lite anonym)
    Anonym (Anonymen) skrev 2024-02-24 17:48:12 följande:
    Då förstår jag. 

Har hen sagt något om situationen? Min upplevelse är att man själv ofta förstorar upp saker och ting.

Har du försökt få mer kontakt med personen, eller vad menar du? Isåfall behöver du vara tydligare, eftersom det inte nått fram. 

Som sagt, det är inte lätt! 
    Förbjuden kärlek, eller vad det nu är... För många som har koll, fel plats, med för mycket regler, så det är jättesvårt att få kontakt med varandra. Önskar jag kunde skriva mer, förstår hur luddigt det låter, verkligen. Men det skulle avslöja helt vilka vi är.
  • Anonym (Lite anonym)
    Anonym (SKEN) skrev 2024-02-24 18:12:23 följande:
    Jag förstår inte. Tror du att du är den jag skriver om?
    Även om jag önskar det var så tror jag inte det pga de inlägg du skrivit tidigare. 

Men om det verkligen skulle vara du, vilket jag inte tror, vill jag att du ska veta att jag aldrig skulle berätta. Finns inte en partikel i min kropp som vill skada dig. 
    Tidigare har jag försökt vara arg på dig, tycka illa om dig för jag ville inte känna de känslor jag har för dig. Jag har säkert sårat dig, något jag djupt ångrar.
    Blev lite tokigt, blandade ihop Anonymen som jag svarade tidigare med dig när jag svarade heartoffreya sedan. Ni skriver ju alla tre här rätt ofta. 

Också lite osäker på om du och jag skulle skriva om varandra. Tror inte heller det.
    Vissa saker har jag modifierat något i mina inlägg för att inte avslöja för mycket... En del av det du skrivit tidigare stämmer in, även exakt på datum, andra saker däremot inte, vissa detaljer och sådant... Ett datum hade du skrivit att du träffat din person men den dagen hade jag inte träffat någon...

Kan man checka med frågor kanske, utan att säga exakt åldersskillnad, är åldersskillnaden mellan dig och din person närmast att vara 0 år, 5 år, 10 år, 15 år, eller mer?

Jag känner precis samma sak som du skriver i sista stycket...

Och jag skulle även göra allt för att få vara med personen utan att någon ska få veta.
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!