• 1omtänksam

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Smset jag gärna vill  skicka till henne. Liksom många andra tidigare tankar och funderingar. 
    Fast åren går och klockan tickar,  så tänker jag fortfarande ofta och länge på henne. 

Ett ögonblick av nånting hände i våra samtal.  Åtminstone i mig. 

Vad upplever vi som viktigt och meningsfullt i livet? Hur blir vi berörda på djupet och när känner vi oss som mest levande? I mig är det när någonting väcker en känsla som jag sen svarar på genom att bli berörd.  Jag kände gåshud och liksom omslöts av en varm känsla. Det var när våra ögon, kort, mycket kort möttes. Detta ögonblick händer mig ytterst sällan. Men det gjorde det med dig och jag gissar att det är därför just du stannar kvar i mig. 

Vackra väsen. Jag ville göra rätt. Men allt blev så fel och konstigt. Vi har nog mycket att prata om och känna igen oss i. Det tror jag faktiskt. Men jag hör inte av mig mer. Vill du träffas på en kaffe eller glas vin eller bara skrivas så smsa eller ring mig. Du vet var jag finns. Jag är öppen för livet, attraktionen och dess möjligheter. 

Får du nya vind i seglen och vågar träffa mig så gör jag det gärna. 
  • 1omtänksam
    Varför släpper den inte taget om mig? 
    Tanken på dig. Du vackra kvinna. 
    På dina fina ögon, din utstrålning och din otroliga karisma. Ditt intellekt som jag gillade mycket. På det där ögonblicket av en speciell ögonkontakt då det pirrade till i hela mig. Ditt sätt att skriva och svara mig på. Din lyhördhet och din ödmjukhet.  
    Fan. Alla dessa tankar som ännu snutrar runt i mig. Helt sjukt att du ännu är kvar i mig och alla dessa frågor. Var jag så hemsk som människa att du väljer bort mig ur ditt liv, trots att du nog tyckte om mig? Eller var du rädd för att jag skulle se dig som någon annan? 
    Jag noterade att du hade/har lätt för att prata, bland annat med dem du var satt att hjälpa, samtala med, du har inga problem med att synas, att prata inför grupper, ja, etablera ytliga kontakter om en så vill. Men djupare relationer kanske du hade och har svårare för? För att du blivit sviken? 
    Kan det vara så att så fort det blev tydligt att du och jag gillade varandra, så fick /får du ångest och backade från situationen och mig, trots att du egentligen skulle vilja lära känna mig bättre? Trots att du egentligen skulle vilja ta den där promenaden, det där kaffet med mig, eller det där glas vinet med mig? 
    Alla dessa frågor. 
    Som varken du eller jag kommer att få svar på eftersom du valt att inte svara mig. Förmodligen har du blockerat mig. Men varför fortsätter du att finnas i mitt huvud? Antagligen för att våren slagit ut i blom och för att jag önskar du vågade be mig om en promenad. Jag är öppen och nyfiken precis som du. 
    Även om vi egentligen knappt känner varandra särskilt väl egentligen, så saknar jag dig. Ville ju lära känna dig mer. Du hade någonting särskilt som jag inte mött förut. Varken då eller nu. Vill så gärna prata med dig. Vi hade behövt varandra nu känner jag. Önskar jag visste hur du tänkte. 
    Om du känner dig det minsta tom, ledsen och i viss mån oälskad (mycket på grund av anknytningsmönster) mnns att kärleken funnits där hela tiden, det är  inget du behöver förtjäna. Allt du behöver finns redan inom dig. 
    Kärlek till dig.
    Hoppas du mår bra! 🙏
  • 1omtänksam
    Anonym (Kanske) skrev 2024-05-05 14:21:27 följande:
    Men gud vad fint! Det där hade varit fint att få höra. Men antar att om du sagt hur du känner och hon backat får du ta ett steg tillbaka.
    Tack och tack för svar 😊

Egentligen har jag inte sagt hur jag känner rakt ut för henne. Dessvärre vågade jag inte det. Men jag är ibland ivrig och saker blir lätt fel då. 

Och hon kände/känner något för mig vet jag inte heller. Kan vara önsketänkande eller inbillning från min sida att det fanns/finns attraktion mellan oss. Men hon vägrar att släppa mina tankar och hon kommer till mig i drömmar.  Både frustrerande och ändå fint på något sätt...  
  • 1omtänksam
    Anonym (Längtan efter dig) skrev 2024-05-05 15:02:53 följande:
    fint skrivet!
    Men har hon blockat dig så var det väl av en anledning? Antingen har du tvekat för mycket och varit otydlig om dina känslor eller så är hon helt enkelt inte intresserad och tyckte er kontakt tog energi och var jobbig.
    Är det det första så hade jag provat att skicka meddelandet.
    Tack för svar 😊 Det är så härligt med respons från andra här. Det kan hjälpa en till olika perspektiv.. 

Vet egentligen inte om hon blockerat, eller om hon bara inte svarar mig. Men egentligen, rent krasst, så är det ju lite samma!? ... Jag har inte varit tydlig vilket jag nog är bättre på annars, i andra sammanhang eller när vi pratat om andra saker och händelser. Men detta var svårt för mig. Säkert är det därför det som inte blivit sagt finns kvar och hon kommer ofta till mig i dagliga tankar och i  drömmar. Hon var/är väldigt speciell för mig. 
  • 1omtänksam
    Anonym (Längtan efter dig) skrev 2024-05-05 15:02:53 följande:
    fint skrivet!
    Men har hon blockat dig så var det väl av en anledning? Antingen har du tvekat för mycket och varit otydlig om dina känslor eller så är hon helt enkelt inte intresserad och tyckte er kontakt tog energi och var jobbig.
    Är det det första så hade jag provat att skicka meddelandet.
    Jag är rätt arg på mig själv för att jag aldrig sa något eller fångade upp saker bättre. Hon försökte kanske kommunicera hon också..Jag vet inte. Det är svårt och som du/ni förstår så har ju ändå något "fastnat" i kontakten vi hade. Kanske blev hon less, tyckte jag blev jobbig och att jag tog för mycket energii. Kan vara så. Eller så blev vi båda två rädda för det starka och då kan en hantera saker lite olika. Från två olika håll.
    Kan vara så också. 
    Äh. Alla dessa frågor och inga svar. Som sagt är det både frustrerande men också så fint på nåt sätt. Ingen har gjort så starkt intryck på mig som hon. Märkligt men så är det. Sedan väljer en ju heller inte vem en blir attraherad och förälskad i heller. Det bara händer.. Saker händer som ibland är utanför ens egen kontroll (och kanske även utanför ens ramar och normer) Det är egentligen väldigt vackert.  
  • 1omtänksam
    Anonym (Kanske) skrev 2024-05-05 15:03:12 följande:
    Jag vet precis! Jag har en som också besöker mig i mina drömmar. Senast nu i helgen fast jag verkligen bestämt mig för att sluta se honom på det sättet. Mitt undermedvetna verkar vilja annat. 
    Det är jobbigt! Jag drömmer så sensuellt och så ska en liksom vakna och hantera att det bara var en dröm  😄

ja, jag tror ditt undermedvetna vill annat! Det.är egentligen väldigt fascinerande hur och vad just det undermedvetna gör med en eller hur?  Både dag som natt. Hoppas du ska kunna få möjlighet till en verklig härlig dröm med mannen du både vill och inte vill se på det viset. Kan du inte skicka något om vad du känner till honom?  Eller är det helt kört och olämpligt? 
  • 1omtänksam
    Anonym (Kanske) skrev 2024-05-05 17:25:49 följande:

Jag känner att från att ha sett honom på håll, där jag bara tänkt att det är en stilig man, till att komma lite närmre och tänkt att vilken fin personlighet han har och att vi är lika på något sätt, att vi skulle passa. 
    Men jag har för mycket respekt, för mycket rädslor och lite att förlora arbetsmässigt så jag låter det vara drömmar som söker mig istället. Jag är helt okej med det då jag någonstans tror att det som är menar för en inte kan gå en förbi även om man vill det ska göra det. Ödet får helt enkelt bestämma. 

Hoppas på att ödet ska föra er samman  😊 
  • 1omtänksam
    Anonym (AM) skrev 2024-05-09 21:37:33 följande:

Jag är så kär i dig, men jag döljer det väl. Tror jag iallafall. Även om det känns som du förstår ibland. Och kanske till och med känner samma sak. Men det är för komplicerat som det är. Hur länge orkar man dölja sina känslor? Jag vill bara vara nära dig.

Du orkar kanske dölja dina känslor fram tills du exploderar i bröstet? Känner så med det du skriver. Försök att säga sanningen för henne. Sen ser du hur hon tar det. Om hon inte vill, backa. Om hon vill, initiera något som fika eller ett glas på stan. Förstår det kan vara komplicerat osv men vad är bäst? Säga som det är eller att du förblir plågad och olyckligt kär varje gång du ser henne? Oavsett hur du gör önskar jag dig lycka till! :) 
  • 1omtänksam
    Till en "vän" 
    (Som denna gång inte är den jag ibland skriver till och om här utan en annan men behöve ) 

Hej,,, 

Jag kommer ihåg hur du svek mig. Inte bara en gång, utan flera gånger gjorde du det. Lovade att komma förbi, men dyker aldrig upp och jag fixat och gjort fint hemma. Du skulle hämta mig från tåget när jag varit bortrest, och väl framme är du inte där och har heller inte hört av dig. Du sa vi ska göra si och så tillsammans, för att sen inte vilja eller göra nånting av det. 

Nu gav jag dig en chans till. Utan att förhäva mig själv så borde du ha varit jävligt glad för att jag tar "dig tillbaka" som min vän. Men vad gör du? Du gör samma sak. I princip. Drar upp samma gamla saker. Vi ska göra si och så. Men när jag frågar (vilket för mig och mina andra vänner och andra också) om datum för att spika det och ses, svarar du mig inte. Hur fan ska jag då kunna lita på dig eller boka något rolig att göra ihop med dig? 

Du svarar bara på sånt du känner för och ger fan i resten. Det inkluderar att någon (jag) vill planera saker. 

Det går inte att ha dig som en riktig vän. En människa att lita på och känna ett äkta förtroende för.  Alltid dyker något bättre upp för dig, eller så lovar du saker som betyder inget för dig. Du pratar även illa om andra då och då, så vad säger du då egentligen om mig bakom min rygg?  Du lindar in en och gör en glad, för att sen skita i en. Som nån jävla lek. 

Jag kan inte ha dig som vän. Jag gillar inte opålitliga människor som vänder kappan efter vinden och som behöver  ha ständig bekräftelse från allt och alla. 

Så jävla besviken. Men nu visade du igen ditt rätta ansikte. Ingen riktig vän beter sig som du. 

Jag  vet inte vem jag är för dig, men jag känner nu  olust och ibland obehag i magen. Jag har ingen lust att träffa dig mer. Om vi ses blir det nog sista gången. Du är ibland trevlig och rolig att hänga med, men denna gången räcker inte det för mig. Tillit och respekt  väger tyngre för mig. Gäller i alla relationer för mig. 
  • 1omtänksam

Varför bråkas det om att någon (i detta fall Enigma) lägger in låttexter här då och då? Musik är också en kanal för att uttrycka sig själv och förmedla känslor.. Jag tycker det är kul med lite låtar och musik :) Så mig stör du inte heller. Att bråka här om det känns löjligt och förstör en fin tråd tycker jag. Allt gott till er alla här ❤️

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!