Inlägg från: Anonym (Galet förälskad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Galet förälskad)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Anonym (Tankar) skrev 2019-05-11 23:45:54 följande:

Hmm..såpass...blev det någon bra dröm då? :) Har du funderat på att kommunicera att du är singel..eller vet hon redan det?

Jo, trivs bra jagandes i gräset. Eller gjorde tidigare iaf och kommer att göra om ett tag igen ;) Kommer eventuellt att bli en förändring som gör att jag kommer att vara tvungen att hantera den här situationen bättre framöver. Så mindre hetsigt humör och mer...konstruktivt hanterande. Nåja...;)

Absolut, men är trött på drömmar nu. Vill uppleva! Vet inte hur jag skulle kunna säga det riktigt. Oh du, på tal om badboll, jag är singel!

Konstruktivt handlande låter ju positivt och spännande!
    Anonym (Tankar) skrev 2019-05-15 17:03:37 följande:

Men du...hon är troligen singel, du är inte längre i ett förhållande med din man. Antagligen är attraktionen ömsesidig efter hur det låter när du berättar om er. Hur ofta synkar det så, annars är ju nästan alltid sånt här dödsdömt för att åtminstone någon är upptagen. Vad är det som hindrar dig egentligen? Sådär bra premisser brukar det inte vara. 

Lita på magkänslan, vet man med sig att man har bra känselspröt så tror inte jag att man tar fel. Just saying...;)

Ja, det är troligt att hon är singel. Ja, attraktionen kan helt klart vara ömsesidig. Vad som hindrar mig är nog att jag faktiskt inte vet hur bra mina känselspröt är. Behöver en lite bekräftelse för att våga...
    Anonym (Tankar) skrev 2019-05-15 19:06:05 följande:

Nu är inte det här 20 frågor alls men varför vet du inte om hon verkligen är singel?

Men ok..om det hade gällt mig med samma förutsättningar som du har...jag hade kunnat tänka mig att umgås lite mer, på samma sätt som ni kanske antagligen redan gör? Jag hade ökat på längden på blickar, varit något extra flirtig. Varit aningen extra nära, inte mkt men lite. Det brukar kunna säga en del utan att det behöver vara närgånget liksom. Om hon är attraherad av dig så borde det synas..det brukar bli ett svar. Om hon är singel så hade jag gjort sådär och skruvat upp det lite.

Det lär väl bero på hennes personlighetstyp men för mig har det lett till saker när jag gjort sådär. Det kan ju hela tiden hållas rätt oskyldigt fast ändå inte. Jag menar att man inte behöver riskera särskilt mkt alls bara man är bra på att läsa av.

Vi har inte direkt pratat om relationsstatus... Men hon har aldrig nämnt något som kan indikera ett förhållande. Hon säger aldrig vi har, vi ska utan bara jag ska, jag har... o.s.v.

Vi befinner oss i en fyrkant med tydliga ramar och där i kan vi inte komma närmre. Någon av oss måste ta steget/initiativet att mötas ensamma utanför för att det ska vara möjligt. Hon måste ta det initiativet känner jag och gör hon det är jag beredd att ta alla risker som finns. Jag är beredd att klättra över vilket berg som helst, men steget ut måste hon ta först.

Jag måste ignorera dig nästa vecka. Inte för att jag vill utan för att jag måste! Jag behöver använda det som strategi för att hålla ihop mig och göra det jag ska för när du är i min närhet stakar jag mig och säger en massa tokiga saker. Jag är annars ganska säker på det jag gör men din närvaro påverkar mig. Hela du påverkar mig, på ett bra sätt och jag gillar det. Påverka mig mer! Sen... Snart?

Anonym (Tankar) skrev 2019-05-22 21:00:21 följande:

Vad är det som händer nästa i vecka då? :) Se upp bara så att hon inte tar ignorans på helt fel sätt..man kan tröttna snabbt av det.

Ingen risk att jag avslöjar det här! Och ingen risk att hon tar det fel, hon förstår varför! Det är en av sakerna som attraherar mig, hon är intelligent!
    Anonym (Tankar) skrev 2019-05-23 19:08:19 följande:

Åh, nu har jag börjat längta rätt mycket efter dig också. HUR gick det till, vad gjorde att jag egentligen hamnade här!? Träffar aldrig dig längre känns det som, det var skönt först men nu...kommer nästan inte ens ihåg den ständiga maktkampen mellan oss som kunde göra mig såå irriterad på dig. Nejdå, ryser istället glatt av välbehag vid tanken på dina blickar och känslan av att vad som helst skulle kunna hända bara premisserna är de rätta. Alltså, hur kan någon få den makten över mig, jag som ger blanka fan i andras åsikt och gör som jag vill, oroväckande ofta?

Verkar som om jag kan dejta hur mycket som helst, ha hur bra upplevelser som det går, inget raderar mina tankar på dig. Det bara kompletterar..och så tänker jag - hur hade det blivit med dig också i den där blandningen? Rätt bra, är min slutsats ;)

Intressant slutsats! Så hur ska du gå vidare nu?
    Anonym (Tankar) skrev 2019-05-23 21:20:51 följande:

Fast "rätt bra" är århundradets understatement..mer sant hade varit helt fantastiskt.

Antingen så ger jag efter för min längtan...eller så stålsätter jag mig så som jag har bestämt mig för. Kan också bli så att det indirekt kommer att bli mer kontakt, det har jag ju sett som jobbigt eftersom jag har tänkt att undvika. Men hade ju även varit härligt :) Men det är för tidigt att veta hur det blir.

Vad tycker du att jag ska göra?

Jag läste det som helt fantastiskt. Indirekt kontakt... Mmm! Att stålsätta sig är bra många gånger men i det här skulle jag rekommendera att följa din längtan. Hen kanske gör det samma om hon märker din indirekta kontakt, vem vet? Inte du om du undviker!
    Anonym (Tankar) skrev 2019-05-24 18:51:24 följande:

Bra läsförståelse där! ;) Ja, så skulle det kunna bli..

Nä, det är inte mycket man får reda på om man inte gör något. Hellre då ta risken att göra bort sig en aning, alla gånger.

Jag har beslutat att ta den risken! Det känns läskigt men samtidigt helt underbart och helt rätt. Jag kan inte låta henne passera utan att få veta! Jag måste riskera att göra bort mig helt enkelt. Hon är helt klart värd det! Jag vet när men jag måste komma på hur... På ett indirekt sätt?

Jag vill vara med dig på ett sätt som jag aldrig har varit med någon förut. Och jag längtar efter dig på ett sätt som jag aldrig har längtat efter någon förut.

Anonym (Tankar) skrev 2019-04-28 15:15:55 följande:

Vet att man inte kanske ska skämta ens om sånt här men tänk om det är jag? :)

Ja, jag har tänkt den tanken mer än en gång utifrån vad du skrivit i tråden! Men, vad skulle oddsen vara för det? Inte så troligt om man tänker efter kanske?
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!