Anonym (Tankar) skrev 2019-05-15 19:06:05 följande:
Nu är inte det här 20 frågor alls men varför vet du inte om hon verkligen är singel?
Men ok..om det hade gällt mig med samma förutsättningar som du har...jag hade kunnat tänka mig att umgås lite mer, på samma sätt som ni kanske antagligen redan gör? Jag hade ökat på längden på blickar, varit något extra flirtig. Varit aningen extra nära, inte mkt men lite. Det brukar kunna säga en del utan att det behöver vara närgånget liksom. Om hon är attraherad av dig så borde det synas..det brukar bli ett svar. Om hon är singel så hade jag gjort sådär och skruvat upp det lite.
Det lär väl bero på hennes personlighetstyp men för mig har det lett till saker när jag gjort sådär. Det kan ju hela tiden hållas rätt oskyldigt fast ändå inte. Jag menar att man inte behöver riskera särskilt mkt alls bara man är bra på att läsa av.
Vi har inte direkt pratat om relationsstatus... Men hon har aldrig nämnt något som kan indikera ett förhållande. Hon säger aldrig vi har, vi ska utan bara jag ska, jag har... o.s.v.
Vi befinner oss i en fyrkant med tydliga ramar och där i kan vi inte komma närmre. Någon av oss måste ta steget/initiativet att mötas ensamma utanför för att det ska vara möjligt. Hon måste ta det initiativet känner jag och gör hon det är jag beredd att ta alla risker som finns. Jag är beredd att klättra över vilket berg som helst, men steget ut måste hon ta först.