• 1omtänksam

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Till personen: 

Trots att du öppnade dig för mig såsom du gjorde valde du sen att dra dig undan och du ville inte lyssna på mig och om mitt liv. Från att ha haft mycket kontakt i sms och så vidare hade du plötsligt inte plats för mig alls i ditt liv. Det tog hårt på min självbild. Att känna att jag inte är önskvärd eller uppskattad. Även om jag förstår att du tyckte om mig så blev det ändå en kall hand till respons. Det är känslan och också sorgen. För jag vet inte varför du valde att göra så? Jag upplever så mycket dubbla signaler. 
    Flera gånger har jag sagt till mig själv att jag nog inbillade mig alltihop. Att du nog bara sa saker du i stunden bara kläckte ur dig. Utan att mena nåt. Att du nog är så van vid uppmärksamhet. Att jag egentligen inte betydde någonting för dig? Jag är hård mot mig själv och tänker numera: Vad är mina handlingar såsom liten gest med en julklapp till dig, mot män som ger dig ständig bekräftelse och uppmärksamhet? Män som troligtvis bjuder ut dig på fina dyra restauranger? hämta upp dig i lyxiga bilar? bjuder dig på lyx och fartfylld sex? Destruktivitet, kickar och spänning? Allt jag har och hade att komma med var mig själv. Miina ord och jag var och är äkta. Jag litade på dig och ville lära känna dig. 
    Jag säger till mig själv att nu måste jag tänka på mig själv och se saker för vad det är. Även att acceptera att saker inte är eller blev som jag tänkt mig. Ändå... ändå kan jag inte låta bli att tänka på dig? På vad det var jag kände? På hur min hud knottrades sista gången vi sågs. Hur en speciell känsla kändes i kroppen då våra ögon möttes en lite längre stund. Jag minns att du pratade om "rätt" och hur du vet när saker är rätt. Men omständigheterna gjorde att jag inte riktigt kunde sätta allt i sammanhang. Därför vet jag ännu inte vad det vat jag kände och vad du egentligen åsyftade med saker du sa. 
    Kanske var våra samtal ödesbestämda? 
     Har försökt säga att jag tycker om dig och att jag gärna vill ha kontakt med dig. Du är en speciell människa som jag inte kommer i kontakt med sä ofta. Du är olik mig själv, men ändå så lik mig på så många sätt och vis? Dina intressen liknar mina. Vi är starka personligheter. Vi är också bra lyssnare och jag ttor att vi båda två faktiskt gör skillnad i människors liv. På olika sätt. Jag tror också att vi faktiskt gjorde skillnad i varandras liv? Att vi berördes av varandra? 
    Jag är egentligen väldigt blyg, ja lite introvert. Hade därför aldrig varit så "på" om inte du inte också svarat mig så fint och verkade bli glad att jag hörde av mig? Jag ville försöka visa dig hur det skulle kunna vara i en relation som vän med mig om du bara fortsatt att släppa in mig.... 

Har förstått att jag även blev attraherad och intresserad av dig eftersom jag märkte att jag blev lite extra nervös i din närhet och under våra samtal. Jag försökte bara dölja det och jag vet inte om du kände samma? eller om det bara var från min sida? Gjorde vi varandra vimsiga? Blev vi lite tagna av närvaron? energin i rummet? Jag vet inte. Du är iallafall väldigt fin och den uppfattningen om dig och din personlighet har jag haft hela tiden. 
    I efterhand har jag även fått bekräftat att vi båda har varit med om saker i livet som skakat om oss. Vet du blivit lurad och bedragen flera gånger. En historia som nog är svårt att bära. Men vet du. Jag tillhör inte den historien. Jag vill dig inget illa. Jag tillhör inte dom människor som dunstrar fram och som sårar och gör illa i relationer. Jag försökte visa dig det. Jag vet att du litar på mig såsom jag litar på dig. Men ändå blev det som det blev. Det är så synd. 
    Redan första gången jag såg dig så tyckte jag att det var något speciellt med dig. Jag tänkte i mitt huvud vilken fantastiskt vacker människa. Dina fina ögon och hur du var som person. Jag har ingen aning om vad du tänkte när du första gången såg mig? Vad tänkte du? Eller kanske tänkte du inte alls? 

Är har nu gått nu och jag har utvecklats väldigt mycket. Jag pratar gärna känslor och jag är inte så särskilt rädd. Men om jag får stå ensam och själv dra lass i att fånga din uppmärksamhet så blir jag bara ledsen. Jag tycker om dig men ogillar att jag inte kunde läsa av dig. Men så tänker jag att jag kanske var svår för dig att läsa av? Jag är säkert det. Jag tror ibland att jag visar känslor bra men i efterhand förstår jag att jag nog inte alls är så bra på att visa vas jag känner och tänker...Klandrar mig själv då och tänker att jag inte är bra. Jag får svårt att tycka om mig själv då. Jag vet inte vad jag ska göra av dig och min känsla av dig. Du är fin.. Jag ville gärna lära känna dig mer.

Det pirrade alltid lite extra i magen när jag såg dig. Det gjorde det verkligen. Du är en spännande och intressant människa. En vacker själ. Jag önskar verkligen att jag själv kunde berätta. Säga detta till dig personligen. Precis som det var och är. Men jag vågar fakriskt inte. 

Önskar att du kunde be om en fika igen. Jag vågar inte fråga eftersom jag känner mig ivägen eller att jag stör dig. Du svarade mig inte sist. Så vill du och känner du något för mig, hör av dig. Eller säg något konkret till mig här kanske? Så jag förstår. Och oavsett vad som händer eller kanske inte händer alls så bär jag ändå med mig känslan av att jag ändå fick vara med om dig. Om än i ett annat sammanhang som kanske även gjorde det svårt att uppfatta känslor och energier? Oavsett: Hoppas du, likt mig, kommer att få må bra, och känna dig fri och lycklig. Att du får uppleva äkta kärlek och närhet ❤️ 
  • 1omtänksam

Ja, så kan det verkligen kännas.."Aldrig aldrig ensam, alltid ensam här" sjunger någon i en låt. Tycker raderna är sanna. Det här att vara människa och alla våra historier vi alla bär på. Inte lätt alltså. 

Anonym (Over again) skrev 2024-01-11 18:03:04 följande:

Ensam kvar i universum Skrikandes

• 1omtänksam

Men du, over again, du är inte ensam kvar i universum. Vi är många "galaxer"som ser ochv som förhoppningsvis även hjälper varandra 😊 . Jag gillar dina.inlägg. Det hjälper att skriva av sig. Bli lyssnad på. Läkande på nåt sätt. Ta hand om dig!

• 1omtänksam

Till tjejen 30! (Gick tyvärr inte att citera dig om inlägget om en för dig speciell person) 

Hej ts! 

Vilken fin och speciell relation du beskriver ❤️ Men även svår. Du borde skicka det till personen som säkert har många frågor och frågetecken kring er två? Jag tänker att en sådan speciell relation som ni både haft och har (eftersom ni hörs även idag och du uppskattar kontakten),ska en vara rädd om. Inte ofta sån relation uppstår. 
    Själv har jag en liknande relation, som liknar din men på ett annat sätt. Såg något slags band kring oss som jag inte upplevt med någon på det sättet förut. En kan kalla det lite andligt om en vill.  Det både fascinerade mig och skrämde mig lite på samma gång. Jag fick känslor. Med det kom givetvis alla obesvarade frågor inuti mig. Även avsaknad av mod. Var det jag kände ömsesidigt? Jag vet fortfarande inte det. Nu är det lite försent för min del känner jag, för personen verkar inte vilja ha kontakt med mig längre och det får jag acceptera. 
    Du skriver att du har många hemligheter inför omvärlden. Är dessa hemligheter någonting du egentligen skulle vilja "bli av med"? Det vill säga plågar dessa hemligheter dig? Eller är du så att säga "tillfreds" med dessa men saker omkring, till exempelvis en fördömande omvärld ger dig tankar på att ingen förstår? Allra helst kanske då den här personen?

Ger hemligheterna dig ångest? skam och skuld? Skulle du egentligen vilja prata berätta om ditt hemlighetsfulla liv för den här personen? Du skriver att personen aldrig skulle kunna hantera denna verklighet som innefattar dina hemligheter  Är du säker? Varför tror du att personen inte skulle kunna hantera det? Jag tänker att Ibland vet folk saker ändå och förstår, eller vill försöka att förstå och finnas kvar oavsett vad dina hemligheter är. Tänker jag. Du? 
    Personen som du skriver om berör dig lika djupt ännu tror jag. Du? Det känns liksom i dina rader. Du skriver dels i dåtid om hen. Att denne har ett speciellt rum i dig. Att du tror att känslorna fanns och inte bara var ditt egna luftslott. Men du skriver även i nutid att du kan tänka dig att ses, ha sex, och prata en gång per år på ert eget sätt, och som bara just ni förstår. Varför vill du bara prata en gång per år? Varför tror du att resan kommer att göras med någon annan än dig? Är det du själv som tänker så? eller har personen bekräftat att det finns någon annan? hur tror du själv att saker ser ut längre fram? Varför sen och inte nu? 
    Självklart behöver du inte svara. Men jag blev nyfiken. Var rädd om dig! 
  • 1omtänksam

Till tjejen 30 (gick tyvärr inte  att citera nu heller om din mamma. Hoppas du har överseende och alla andra med då det blir många rader utan radbyten från just mig 🤣) 

Hej igen. 

Beklagar verkligen det trauma som du varit med om. Att din mamma varken då eller nu tycks klara av sitt föräldraskap. Du skriver bland annat "frånvaron av mammas kärlek är som att invalidisera en människa för hela hennes liv" så himla sorgligt att läsa. Blev ledsen. För det är nog så. För den som upplevt det. 
    Att inte bli älskad av en förälder är hemskt och sätter djupa spår. Det gör det både i kropp och själ. En kan få bekymmer med anknytning och i sina egna relationer. 
    (Själv blev jag aldrig älskad av min pappa. Bara i några års tid. Dessutom misshandlade han mamma. En dag drog han bara. Försvann han plötsligt till en annan stad. Gjorde sig själv onåbar. Det gör att jag vet något om att känna sig osedd och totalt oälskad. Av en förälder.)
    Du skriver att din mammas själsliga ohälsa har präglat er relation under hela ditt liv, och att det saknas känslomässigt band. Finns det någon gång då du upplevt annorlunda? 
    Du skriver att du lärt dig att man kan vara död även när man lever" och att det "krävs aktiva insatser från eget håll för att lära sig att leva igen" Ja. Så är det. Om du känner att du aldrig mer kan förenas med din mamma så är det så det är. Jag hoppas ändå att du kan få frid. Hon måste själv kunna söka hjälp. Du är inte den som ska ta hand om henne. Under hela ditt liv har du även varit medberoende. Kanske har det gjort att du någon gång i ditt liv sett dig själv som mindre värd? Varit självdestruktiv? Hamnat i destruktiva relationer? På olika sätt kanske tvingats skiljas från andra människor? 
    Det du kan göra, tänker jag, är att se saker för vad det är. Det gör du redan på ett väldigt klokt sätt tänker jag. Du har en fin medvetenhet om varför och hur sakernas tillstånd är. Du förstår att du inte kan ändra på din mamma. Det jobbet måste hon göra själv men verkar inte förmå sig att förstå det. 
    Du skriver att din mamma ringer. Men du svarar inte i telefonen. Vad skulle hända om du svarade? Finns det något av det du skriver i ditt inlägg som du skulle kunna säga till din mamma ? Då tänker jag bara för DIN skull. För att DU har rätt att höras. Du har saker inuti dig själv som hon bör höra och lyssna på. Om hon sa förlåt till dig, skulle du då förlåta din mamma? 
    Jag önskar dig allt, allt gott ts! 
    Var rädd om dig! ❤️ kram! 
  • 1omtänksam

Hej.
    Du upplevde att jag ville dig för mycket? Ja, visst kan det ha varit så. Men reflekterade du aldrig över allt du själv sa o till mig? Det där samtalet? Jag lyssnade, försökte så gott jag kunde. När jag själv behövde prata hade du plötsligt inte tid? Jag fick inte plats i ditt liv mer? 

Är man för mycket om man tror på någon som faktiskt själv säger att den gärna vill ta en kaffe med en? För att sen, när jag föreslår att träffas på just kaffe, då har du inte tid? Då är du trött eller så är du på dejter. En av dessa är en farlig man. Du bör lämna den relationen för ditt eget bästas skull. Men det säger jag inga fler gånger till dig nu. Du är äldre än mig och du kan säkert ta hand om dig själv. Men ja, egentligen har jag inget att säga annat än att du ska vara rädd om dig. Vi hade några roliga samtal ihop du och jag. Vi är rätt lika. Men jag blev oerhört ledsen ska du veta. Du sårade mig. Plötsligt gav du mig kalla handen. Fick mig att framstå som en idiot nästan. Även om jag vet du inte menade det, heller, så blev vår kommunikation inte längre bra. 
  • 1omtänksam

Fick efter dig svårt att tro på att någon verkligen menar det en säger till mig. Jag kommer heller aldrig mer att liksom följa upp om någon säger nåt om att denne gärna vill ta en kaffe med mig. Den får själv ta initiativ med plats och tid. Jag är trött på saker som sägs i luften och som inte menas. 

Jag vill även hädanefter att om någon söker min vänskap ska båda två vilja. På allvar. Inget trams och prat i luften. Båda två tar initiativ. Inte bara en när denne känner för det. Ingen relation är en envägskommunikation. 
  • 1omtänksam

Jag tänker ofta på dig. Ännu. Helt otroligt egentligen. Liksom saknar den kontakt vi hade. Men jag vet ju egentligen inte vem du är? Du släppte in mig i ditt liv för att sen lådsas som inget och stänga mig ute. 

Hur lever du? Hur mår du egentligen? lever du själv destruktivt? dövar du dina känslor på olika sätt? Kanske sex, alkohol, tabletter? Men vet du. Så kallade "hemligheter" vet jag mycket om och jag ser och jag förstår. Önskar att jag sa mer än jag sa den gången vi pratade. Att jag hjälpte dig bättre. Men jag hoppas att du kände att jag lyssnade och att jag fanns där? Vet du litar på mig och jag på dig. Men ändå blev det som det blev. Allt verkar ha blivit fel och konstigt. Synd. 
    Denna vinter har varit extremt kall. Jobbig som fan. Varit mycket trött och olik mig. Ibland ville jag ringa dig men det finns gränser. Vet att jag är lite drömsk av mig. Att jag är lite naiv i det. Tror verkligen på äkta och bra relationer. Du var verkligen välkommen i mitt liv. Men jag kan inte hålla på och sakna dig, tänka på dig än, tänka på saker som aldrig blev. Sån är nog inte du. Eller har jag fel? 
    Alla relationer måste gå åt två håll och det måste kännas glädjefyllt och meningsfullt. Jag blev ofta glad av dig. För att inte säga varje gång. Jag började plötsligt en dag att titta efter dig i den korridor som då var. Titta mot fönsterglaset och mot det som där och då var ditt delade kontor. Det var något och väldigt speciellt i våra möten, även om dom var korta. Särskilt det sista mötet minns jag trots att det känns extremt avlägsen. Synd det blev som det blev. Ta hand om dig. Jag tycker fortfarande att du är fin och hela du som person är speciell för mig. Hoppas allt är bra med dig. Allt gott. 
    🙏  
  • 1omtänksam

Nej. Du hade fel. Jag kommer inte att göra någon karriär i min branch. Dessutom är jag äcklad och trött på allt prat om både pengar, karriär och yta som vårt samhälle präglas av. Alla förväntas dessutom vara stöpta i samma form.
    Jag är trött och jag är säker på att jag inte kommer att leva särskilt länge till. Men vad bryr du dig om det? Du brydde dig bara för stunden för att det gav dig själv nåt iform av min bekräftelse. När du bytte plats, jobb, fick du ny bekräftelse och då var jag inte längre intressant. Eller hur? Du vågade inte säga det till mig bara. Istället lät du mig bli förväntansfull och glad. Men du ville aldrig ha min vänskap eller träffa mig igen och fika. Eller hur? 
    Allt var fejk. 

• 1omtänksam

Jag ville dig väl och gott och jag trodde det fanns tillit mellan oss. Men du gjorde ditt val. Det är inte rätt att först lådsas vara ens vän för att sen plötsligt vända ryggen till. Hoppas att du inte behandlar andra såsom du gjort med mig. Även om det inte varit illa ment så var det inte schysst mot mig. Jag lyssnade på dig. Dina bekymmer. Jag gav dig råd beträffande det du ringde mig om. Men du lyssnade säkert inte ändå. När jag själv bad dig om hjälp och verkligen hade behövt det och dig, väljer du att plötsligt inte ha tid eller utrymme. Allt på dina villkor? 

Jag skriver inte mer nu här på FL och jag lämnar forumet. Att skriva här anonymt till dig spär bara på ledsenhet och besvikelse. Du KANSKE läser här men det betyder inte att du gör det. Oavsett så är det som det är. Allt gott till dig och var rädd om dig ❤️ 
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!