Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
Till personen:
Till personen:
Ja, så kan det verkligen kännas.."Aldrig aldrig ensam, alltid ensam här" sjunger någon i en låt. Tycker raderna är sanna. Det här att vara människa och alla våra historier vi alla bär på. Inte lätt alltså.
Ensam kvar i universum
Men du, over again, du är inte ensam kvar i universum. Vi är många "galaxer"som ser ochv som förhoppningsvis även hjälper varandra 😊 . Jag gillar dina.inlägg. Det hjälper att skriva av sig. Bli lyssnad på. Läkande på nåt sätt. Ta hand om dig!
Till tjejen 30! (Gick tyvärr inte att citera dig om inlägget om en för dig speciell person)
Hej ts!
Till tjejen 30 (gick tyvärr inte att citera nu heller om din mamma. Hoppas du har överseende och alla andra med då det blir många rader utan radbyten från just mig 🤣)
Hej igen.
Hej.
Du upplevde att jag ville dig för mycket? Ja, visst kan det ha varit så. Men reflekterade du aldrig över allt du själv sa o till mig? Det där samtalet? Jag lyssnade, försökte så gott jag kunde. När jag själv behövde prata hade du plötsligt inte tid? Jag fick inte plats i ditt liv mer?
Fick efter dig svårt att tro på att någon verkligen menar det en säger till mig. Jag kommer heller aldrig mer att liksom följa upp om någon säger nåt om att denne gärna vill ta en kaffe med mig. Den får själv ta initiativ med plats och tid. Jag är trött på saker som sägs i luften och som inte menas.
Jag tänker ofta på dig. Ännu. Helt otroligt egentligen. Liksom saknar den kontakt vi hade. Men jag vet ju egentligen inte vem du är? Du släppte in mig i ditt liv för att sen lådsas som inget och stänga mig ute.
Nej. Du hade fel. Jag kommer inte att göra någon karriär i min branch. Dessutom är jag äcklad och trött på allt prat om både pengar, karriär och yta som vårt samhälle präglas av. Alla förväntas dessutom vara stöpta i samma form.
Jag är trött och jag är säker på att jag inte kommer att leva särskilt länge till. Men vad bryr du dig om det? Du brydde dig bara för stunden för att det gav dig själv nåt iform av min bekräftelse. När du bytte plats, jobb, fick du ny bekräftelse och då var jag inte längre intressant. Eller hur? Du vågade inte säga det till mig bara. Istället lät du mig bli förväntansfull och glad. Men du ville aldrig ha min vänskap eller träffa mig igen och fika. Eller hur?
Allt var fejk.
Jag ville dig väl och gott och jag trodde det fanns tillit mellan oss. Men du gjorde ditt val. Det är inte rätt att först lådsas vara ens vän för att sen plötsligt vända ryggen till. Hoppas att du inte behandlar andra såsom du gjort med mig. Även om det inte varit illa ment så var det inte schysst mot mig. Jag lyssnade på dig. Dina bekymmer. Jag gav dig råd beträffande det du ringde mig om. Men du lyssnade säkert inte ändå. När jag själv bad dig om hjälp och verkligen hade behövt det och dig, väljer du att plötsligt inte ha tid eller utrymme. Allt på dina villkor?