Anonym (A-M) skrev 2020-08-04 05:39:40 följande:
C!
Du har stängt mig ute, du vill inte ha med mig att göra mer. Jag förstår - du är ju faktiskt gift. Dessutom bor vi i olika länder, med var sina barnkullar (även om mina kids är så gott som vuxna) - i verkligheten hade det nog kunnat bli stora svårigheter... Men jag hade varit beredd att ta de svårigheterna för att få vara med dig.
...men det gör så ont! Jag har blivit beroende av ditt speciella, rika, nyanserade sätt att skriva, din höga intelligens i kombination med dina stora praktiska färdigheter (det är ovanligt), din ungdomlighet (i kombination med den mognad och erfarenhet som dina 55 år för med sig), din underfundiga humor (som inte alla förstår, men jag gör det alltid), din positivitet - ingenting är omöjligt!, din energi.
Vi har samma förmåga att bli våldsamt passionerade över en sak åt gången, och det gör att jag kan förstå ditt starka engagemang i dina projekt - vilket jag tror att inte så många kvinnor skulle göra.
Du har varit nästan konstant i mina tankar nu i start tre år.
Under andra omständigheter hade det kunnat bli vi, det är jag övertygad om. Jag tror aldrig mer att jag kommer att träffa någon som du...
Är lite nyfiken. Hur har han stängt dig ute? Tog du kontakt? Och vad har ni haft för slags kontakt innan? Har intresset varit ensidigt från ditt håll eller verkat ömsesidigt?
Jag tvekar inför att ta kontakt med mannen i mina tankar eftersom läget är rätt känsligt. Jag är orolig över hur han ska reagera. Rädd att jag stänger dörrar I stället för att öppna dem. Tacksam för att få dela andras erfarenheter.