Livet rullar på. Människor kommer och går. Man är fortsatt huvudperson i sitt liv medans birollerna med jämna mellanrum byts ut. Såna man trodde sig aldrig kunna leva utan har man växt ifrån. Den där kärleken man trodde var mannen i ens liv var inte alls det och nu bryr du dig inte ens längre, dagen du aldrig trodde skulle komma. Risken är att ju längre tiden går, ju starkare man blir, ju mer självständig så inser man kanske just att det är en själv det handlar om. Och ens barn. Thats it?
Samtidigt tror jag att sann kärlek, vilket är få förunnat är det som gör en genuint lycklig men med tanke på hur ofta den lyser med sin frånvaro, ibland i hela människors liv som aldrig får uppleva den, förstår jag varför världen ser ut som den gör. Vi kanske intalar oss vi är nöjda men kanske är vi bara bekväma. Vi jobbar hårt, tjänar mer pengar, blir ännu mindre beroende av en annan och köper allt vi vill ha. Går på ständiga aw:s som är trevliga med alla djupa samtal om livet, men lever vi det faktiskt när vi är utan sann kärlek?
Tror man utvecklas mycket när man är ensam. På vissa plan som man behöver. Men sättet man utvecklas tillsammans är oslagbart. Och där får man dessutom vila. Fast har man upplevt det där många aldrig upplevt x 2 kanske man aldrig får det igen. Sorglig tanke då det verkar vara vår starkaste drift, den efter kärlek.
Jag är glad att det inte blev du.