Inlägg från: Anonym (Blå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blå)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Anonym (Tankar) skrev 2019-05-23 21:20:51 följande:

Fast "rätt bra" är århundradets understatement..mer sant hade varit helt fantastiskt.

Antingen så ger jag efter för min längtan...eller så stålsätter jag mig så som jag har bestämt mig för. Kan också bli så att det indirekt kommer att bli mer kontakt, det har jag ju sett som jobbigt eftersom jag har tänkt att undvika. Men hade ju även varit härligt :) Men det är för tidigt att veta hur det blir.

Vad tycker du att jag ska göra?

Vad skulle det innebära, att ge efter för din längtan? Att du ger dig hän i tanken eller att du gör nåt konkret?
  • Anonym (Blå)
    Anonym (Mo) skrev 2019-05-24 00:13:08 följande:

Vart skedde detta ????????????

På vår arbetsplats. Det är bara där vi ses.
  • Anonym (Blå)
    Anonym (Tankar) skrev 2019-05-24 06:15:11 följande:

Det skulle betyda att jag gör konkreta saker..som att ta kontakt. Dels för att jag saknar henne så, dels för att faktiskt visa att jag är intresserad, det kan inte skada. Jag vet att hon har någon slags känslor för mig, sen om det bara är attraktion och lite till, det vet jag inte.

Verkligen igenkänning... Ja, man måste väl förmå sig till kontakt. Även när det känns ovisst, svårt eller fel, även om man ofta bara vill springa och gömma sig i den stund själva kontaktmöjligheten uppenbarar sig.

Men det är så svårt... Även om båda gör de här trevande kontaktförsöken så måste ju någon tippa det över kanten. Göra nåt mer, som visar att man vill gå från attraktion till handling. Jag vet inte vad det skulle vara. Inte för mycket, inte för lite...
  • Anonym (Blå)
    Anonym ((VidVattenfallet)) skrev 2019-05-24 21:36:06 följande:

Jag önskar er alla lycka till med era modiga beslut. Slå till nu, smek deras hand, lägg armen om deras midja, gör deras dag. Rapportera sen! Jag blev bränd, det fanns inga sådana intentioner från hans sida, fick jag reda på ett tag sen. Men vi är ok kompisar på jobbet, så det fortsätter nog så även om mitt hjärta tog lite stryk.

Oj, vad tråkigt. Hur fick du veta, vågade du fråga?
  • Anonym (Blå)
    Anonym (Tankar) skrev 2019-05-24 19:24:31 följande:

Eller kanske att det funkar bra att ha kontakt när man känner för det...att det inte är lika bra att forcera något. 

Jag vet ju med mig att jag var dålig på att fånga upp det som den här personen gjorde i början som var helt ute i det öppna, men blev bara så förvånad just när det hände. Hade ju varit bättre att reda ut saker då, innan de här känslorna hade krånglat sig in. Tror att det bästa är att vara lite framåt i början faktiskt, sen kan det bli så hög svårighetsgrad att ett Nobelpris verkar enkelt att få i jämförelse...:)

Haha, ja det är sant. Man tänker för mycket och allt blir sanslöst komplicerat. Men ja.. klokt att låta det ta sin tid och växa fram, då lär det ju märkas om det finns något.
  • Anonym (Blå)
    Oviraptor skrev 2019-05-24 22:31:08 följande:

Det var en firmafest, han gick med mig till bussstationen. Vi blev själva. Jag kom närmare rakt mot honom, han flytta inte på sig, vände inte bort. Stod kvar. Jag kom så nära att det inte fanns nån luftspalt mellan våra jackor. Han stod kvar och tittade på mig.

Han kanske ville men inte vågade..?
  • Anonym (Blå)

Åh. Jag tror att du vill. Det känns som att du närmar dig. Jag måste fatta mod och göra detsamma. Får inte fega ur nu. Jag vet att det är en hopplös situation, men om du så bara vill smyghångla lite... jag är på.

Backa inte nu.

• Anonym (Blå)

Jag märker att du är mer på. Jag gillar det, även om det gör mig vansinnigt nervös och tafatt. Jag vill också. Snälla fortsätt. Kan vi höras privat? Sms:a mig eller vad som helst. Är så sjukt attraherad av dig.

• Anonym (Blå)
    frökenfia skrev 2019-06-20 22:52:22 följande:

Hade du varit en man hade jag trott du varit han jag är förälskad i. Önskar han kunde skriva så t mig :(

Verkligen? Du skriver i din egen tråd att du hoppas att känslorna ska försvinna under sommaren så att du kan fortsätta ditt liv som vanligt. Själv menar jag allvar och vet precis vad jag vill med mannen i fråga.

Ursäkta om jag låter hård, men du borde nog få hjälp att komma till ro i dig själv i första hand. Inte låta din tillvaro styras av vilken grad av bekräftelse du får från dag till dag. I all välmening, tro mig.
  • Anonym (Blå)

Fattar du hur du påverkar mig rent fysiskt? Att jag har hjärtklappning i hissen på morgonen och att det känns som elstötar i mig att se dig eller höra din röst. Och så måste jag behärska mig... Plågsamt.

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!