Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
Till min sambo:
Väx upp någon jävla gång, du fyller 26 och du är fortfarande uppe hela nätterna och sover hela dagarna. Det gör mig ledsen, jag älskar dig och vill kunna utvecklas med dig. Våra vänner skaffar barn, bra jobb men allt du gör är att leva av mig och vägra växa upp. Det är ok att spela dataspel, men gör det inte 10 h per dygn!
Fattar du inte att jag vill vara med dig, att jag saknar att sova med dig, att jag behöver ha en stabil vardag som inte innebär att jag är den enda som tjänar pengar och den enda som städar, den enda som man kan lita på och den enda som verkar bry sig om våran relation.
Du säger att du är lycklig med mig, men varför flyr du ifrån mig så ofta då? varför ignorerar du mig när jag pratar? Varför älskar du mig inte tillräckligt för att vilja lätta min börda och hjälpa mig ibland?
Jag får panik faktiskt, är jag en av de där misslyckade kvinnorna som kommer leva nedtryckt, som alltid kommer önska att du vore en riktig man, men aldrig riktigt vågar ge mig ifrån dig och hitta honom? Du gör mig till en gnällig kärring och jag är less på det. Växer du inte upp snart så kommer jag iaf önska att jag har modet att lämna dig.