Inlägg från: Anonym (Blå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blå)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Anonym (Smaka lite..) skrev 2019-05-18 23:34:10 följande:

Haha .. okej då förstår jag.

Jag instämmer.. här går det också väldigt upp och ner. Ena stunden så är det lite mer och andra mindre. Men något jag märkt är att om jag försöker närma mig på olika sätt.. så hakar personen på och närmar sig tillbaka på olika sätt. Det är som givande och tagande.. men jag känner att det borde bli mer än denna "platoniska kärleken "... Jag vill mer.

Jag skulle väl helst önska mer öppet, naket och ärligt. Är personen enbart intresserad av att flirta, vill han något mer än att bara flirta?

Jag hade väl önskat mig lite mer närmande. Inte närmanden på avstånd... mer nära och kanske lite mer annat prat än bara jobb.

Ja, så känns det. Instämmer i precis allt.

Måste försöka att närma mig igen. Så att h*n förstår att jag vill. Får jag inget gensvar måste jag väl inse att h*n inte vill ta det längre. Men en chans till måste jag ge oss. Just nu kan det lika gärna vara jag som skickat fel signaler, av ren utmattning och osäkerhet.

Du har inte gett upp heller, hoppas jag?
  • Anonym (Blå)
    Anonym (där floden flyter förbi) skrev 2019-05-18 23:27:23 följande:

man behöver känna sig för på ett annat sätt nu än då. mer som står på spel helt klart.. man vill inte köpa grisen i säcken (en gång till) och blir därför mer försiktig också. men samtidigt, man måste ju satsa för att vinna, om man ens vill vinna.. eller kanske man innerst inne bara gillar leken. många frågor. svaret hittar man hos sig själv .

Klart jag vill vinna. Vill ha, vill ha, vill ha!!! Gillar däremot inte leken. Och så länge jag inte vet om h*n vill göra något mer av det här törs jag inte vara så tydlig som jag borde. Jag hör ju själv hur hopplöst det låter.
  • Anonym (Blå)
    Anonym (Smaka lite..) skrev 2019-05-19 21:44:28 följande:

Hur tydlig kan du vara?

Jag vet inte! Jag ser jobbiga konsekvenser i allt. Det är som ett minfält.
  • Anonym (Blå)
    Anonym (Smaka lite..) skrev 2019-05-20 06:11:52 följande:

Vad för konsekvenser?

Tänker att man måste ju satsa om det verkligen är någon som man gillar..

Sånt som stökar till det för alla inblandade.

Vi ska fortsätta jobba i varandras närhet och har andra relationer bägge två. Att han är tänd på mig behöver ju inte betyda att han vill göra nåt av det.

Jag vill alltså vara tillräckligt tydlig för att h*n ska förstå att det är fritt fram och själv ta ett steg. Frågan är vad det skulle vara.

Och nej, jag är inte 14 år :)
  • Anonym (Blå)
    Anonym (Smaka lite..) skrev 2019-05-20 17:38:44 följande:

Jag förstår ... sitter i ungefär i samma sits. Det är jättesvårt.

Vad skulle vara nog tydligt för dig? Om han närmade sig dig?

Jag själv skulle ha velat att personen åtminstone pratar om annat än bara jobb. Kanske söker upp mig mer.. visar viljan över att vara i närheten av mig.

Haha nä inte jag heller ... ;)

Ja, säger detsamma. Önskar att han släppte lite på det formella och öppnade för mer kontakt utöver den jobbmässiga. Att han på nåt sätt får ur sig det som hans blickar och kroppsspråk säger att han känner. Om jag nu inte är helt fel ute. Men det tror jag inte, sånt borde jag vara luttrad nog att kunna tolka.

Och själv måste jag få honom att känna sig bekväm med att ta såna initiativ, dvs göra ungefär samma saker själv som jag önskar av honom.

Det här kan ta tid :-O
  • Anonym (Blå)
    Anonym (Tankar) skrev 2019-05-20 19:04:34 följande:

Det kan nog ta tid ja...vad sätter du för maxgräns på det? :) Kom igen, lite hederlig fokuserad flirt kanske kan vara något!?

Maxgräns? Pensionen kanske? Haha, nä så länge pallar nog inte ens jag. Även om jag flyttar fram min gräns hela tiden.

Hederlig flirt har vi ägnat oss åt ganska länge. Fokuserad, njaee... Men i stället för att ta steget till handling fegar vi ur. Eller så vill han inte gå längre. Eller tror att jag inte vill. Och allt är så förbaskat känsligt och får inte märkas av någon runt omkring. Det begränsar ju handlingsutrymmet en del, liksom. Arrrggh.
  • Anonym (Blå)
    Anonym (Tankar) skrev 2019-05-20 20:01:00 följande:

Ja, är ju lätt hänt att det blir ännu en chans nån man är sjukt sugen på får.

Vad händer om du liksom låser fast hans blick...det är ju intressant att se vad som händer efter några sekunder av det i tystnad...;) Han lär ju ta den hinten...man kan ju ta flirt riktigt långt utan att det är så märkbart för omgivningen. Men nu ska inte jag vara den som uppmanar sådär, lycka till! Eller lägg ner det om det är för svårt...

Tack, jag får harva på. Antingen fattar nån av oss mod eller så dör det ut. Jag ska anstränga mig lite till. Vill ju så mycket.

Vi HAR låst varandras blickar. Flera gånger. Underbart. Det är därför jag vet att det finns något. Men att sen hantera det därifrån... sjukt svårt.

Lycka till du med :)
  • Anonym (Blå)
    Anonym (Smaka lite..) skrev 2019-05-20 22:22:08 följande:

Det är väl bara att börja bjuda in till samtal som inte är jobbrelaterat? Ett tips är att inte göra det i grupp.. :)

Ja det kan ta tid.. och snart är det semestertider också.. Lycka till :) Håll oss uppdaterade.

Tack! Det känns lite ljusare just nu. Vem vet, med lite tålamod kanske det går att baxa lite framåt :)
  • Anonym (Blå)
    Anonym (Smaka lite..) skrev 2019-05-21 21:18:12 följande:

Så kul att det känns ljusare nu.. Härligt att höra :) På vilket sätt känns det ljusare? Har du vågat närma dig?

Han har närmat sig lite. Det kanske inte betyder nåt alls, men det känns ändå bra.
  • Anonym (Blå)
    Anonym (Tankar) skrev 2019-05-22 11:18:39 följande:

Blir nyfiken, hur har han närmat sig? Kul att det känns bra..:)

Kommit förbi, varit i närheten, pratat lite.
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!