Inlägg från: Anonym (Tankar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tankar)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Anonym ((.....)) skrev 2019-06-21 21:14:09 följande:

Om du tänker på mig ikväll, lajka en gammal instagrambild på mitt konto ikväll, eller innan det blir morgon ;)

Fick du nån lajkning av en gammal instagrambild förresten? Har du fått det tidigare av den här personen du gillar? :)
  • Anonym (Tankar)
    Anonym ((.....)) skrev 2019-06-24 20:10:04 följande:
    Mm fick ingen.. trist :) en gång fick jag nån lajk typ kl 02 på nån äldre bild. En gång lajkade jag en gammal bild i hans insta.
    Mm..tråkigt ja. Det är ju annars ett bra tecken att du fått en sån där lajkning vid den tiden ;) Mindre kul när man själv *kan* ha gjort så själv och frenetiskt tar bort den...och kommer på att det inte spelar nån roll alls ;)
  • Anonym (Tankar)
    Anonym ((.....)) skrev 2019-06-24 22:29:40 följande:
    Varför spelar det ingen roll? Typ att det syns ändå? Har du gjort så? :D stå på dig! Hon blir säkert jätteglad, det blev jag när det hände. Jag hade en jättetrevlig dag idag, hade inte sett honom på ett tag och jag fick umgås lite. Det var skönt.
    Ja, precis så har jag gjort!! Hihihi, skämskudde över huvudet på det känner jag...bättre hade varit att bara låta det stå kvar och vara glad liksom. Fast det är en viss skillnad på att självsäkert och nonchalant flirta helt öppet med varandra inför alla nyfikna runt om som iakttar och att längta och ha riktiga känslor...;)

Härligt! Åh, finns det en bättre känsla? 
  • Anonym (Tankar)
    Anonym ((.....)) skrev 2019-06-25 19:49:20 följande:
    Jag googlade det, det stod att det syns inte om man inte tittar precis då det händer. Notisen försvinner så fort du tar bort liken, så du kom undan den gången. Kanske därför jag inte fått nåt på midsommarnatten? ;)
    Åh..tänk om det är så!? Tycker att jag själv får notiser så fort ngn like:ar nån bild på insta..tack! Får googla lite själv med tror jag ; Det skulle kunna stämma, har inte märkt ngt som skulle tyda på att hon sett det alls...:) Alltså vi vet ju precis vad vi tycker om varandra ändå, det är inte det...

Ja, så måste det vara...;) Men berätta lite mer om den du tänker på? Har du haft ett annat nick här tidigare kanske?
  • Anonym (Tankar)
    Anonym ((.....)) skrev 2019-06-25 22:28:53 följande:
    Jag glömde att citera dig i svaret här ovanför. Men jag undrade även hur ni kan veta precis vad ni tycker om varandra.. har ni pratat om det? Eller är det bara uppenbart fast ingen av er har sagt nåt.
    Nej, vi har inte pratat om det uttryckligen. Jag skulle gärna göra det, hade nog varit kul. Jo, jag skulle säga att det är uppenbart, även för en del andra runt oss baserat på vad dom säger till mig. Jag är ju jättemisstänksam mot mina egna känslor, att dom skulle kunna färga vad jag uppfattar. Men nä...skulle säga att det märks på hur jag alltid hamnar i hennes fokus i alla sammanhang. Även i en grupp på 60 pers, blicken och uppmärksamheten är alltid där. Vi är som två magneter som dras till varandra, har upplevt samma tidigare men inte riktigt lika starkt och jämlikt liksom, det här är två personer som är lika fascinerade av varandra.

Nåja, nu känns det hur som helst som en jättehet besvarad attraktion vilket är bra. Det skulle kunna hända något spännande..gör det inte det så är det helt ok det med, det är en ovanlig och intressant bekantskap av nåt slag.
  • Anonym (Tankar)
    Anonym ((.....)) skrev 2019-06-25 22:21:46 följande:

Varsågod! Jag har svamlat här tidigare, gett upp, stängt kontot. För att sen behöva en ventil igen o hamna här på nytt. *suck*

Hur kan jag beskriva honom? Han är torr. Han säger inte mycket. Han tänker igenom allt. Han stirrar på mig. ;) bakom det i övrigt mycket övertygande första lagret finns en väldigt lekfull, osjälvisk och varm kille.

Jamen, det är bra att ha tråden som ventil. Tror att det är positivt att kunna bearbeta här, varför inte..? 

Haha, känner igen såna som stirrar på mig ;) Som om alla murar skall ses igenom. Upptagen/singel? Du?
  • Anonym (Tankar)
    Anonym ((.....)) skrev 2019-06-26 19:38:01 följande:
    Jo, så är det. Varken jag eller han är singlar. Tror inte han vill gå längre än som vi har det, eller han vill nog säkert men det är för krångligt så han föredrar att låta bli. Hur ser det ut för dig? Singel? Hon?
    Ja, så kan det nog vara. Jag är så gott som singel, hon är gift.
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (Arnaia) skrev 2019-06-28 12:26:25 följande:

En del säger att man känner när det är rätt. Men om det vore så, då borde det inte finnas så många som känner så när det inte är ömsesidigt. Men om man känner att det är rätt, så måste man väl ändå försöka lita på det. Också om det kan innebära att man framstår som narcissistisk eller som en naiv självbedragerska. För om man inte tillåter sig att lita på när det känns rätt, till motsatsen övertydligt har bevisats, så att till och med någon som lurar sig själv att något är rätt kan förstå, då kanske man ändå bara bidrar till att stöta bort och bara återskapa sin egen inrotade självuppfyllande profetia om att det aldrig kommer att finnas någon på riktigt. Kanske.

Det visade sig dock vara så otroligt svårt i praktiken.

Om det tar mer än ett halvt liv innan man äntligen upplever att det är rätt, men att det upplevs som att det saknas i ömsesidighet, eller beroende på andra faktorer, kanske det då är den sorgen och samtidigt den självutvecklingen, som även förhoppningsvis gör en starkare, bättre på att hantera sig själv på riktigt, så att det kanske, om det inte var rätt iaf, den gången, kanske öppnar upp för att någon annan kan komma att bli rätt i framtiden. Kanske. Eller inte. Men genom att försöka tänka så, och i synnerhet att man aldrig vill hålla fast eller äga någon, på så sätt kanske man klarar av att hålla ihop sig själv, istället för att i ren förskräckelse över sina egna känslor och sin egen utsatthet, stöta bort den som faktiskt hade kunnat vara rätt. Det allra viktigaste med kärlek är väl ändå att den man älskar mår så bra som möjligt, med eller utan en i ens liv. Jag vill aldrig hålla vara någon som håller fast.

Att lyfta detta, det ovillkorliga, att kärleksobjektets mående och lycka är avgörande, att inte försöka styra livsavgörande beslut hos objektet, att till och med visa på alternativa vägar, även i smärtan över att dessa kanske leder bort från sig själv, subjektet, det kan vara verklig omtanke, det skulle kunna vara den största styrkan, den största kärleken. Kanske. Det kan även vara att bejaka sig själv; att hellre bli lämnad än att fastna i ensamheten i ett inte genuint tillsammans. Kanske. Men att lyfta detta kan även te sig som att man är feg eller tvivlar, inte har rätt känslor, jagar bekräftelse, eller kanske till och med gör sig själv till ett offer (kanske även den andre). Och kanske är det vad man samtidigt verkligen gör, de två senaste åtminstone, varpå den självuppfyllande profetian åter riskerar att vara för handen.

Självfallet finns det även olika förhållningssätt till kärlek. Jag känner igen mig i mycket av allt det vackra och smärtsamma som har skrivits i denna tråden. Men det jag försöker berätta om här är endast mitt perspektiv, mina tankar som subjekt. Och alla och envar behöver finna sitt eget förhållningssätt.

Mitt förhållningssätt har varit att försöka visa mig öppen och ärlig, vilket även har innefattat att våga förlora. Jag har nog inte varit så bra på detta. Och sorgen och smärtan har varit och kan vara för jävlig. Det är så svårt med tillit, självtilliten, även tilliten till objektet, att våga se varandra som tillräckliga, i synnerhet när det finns behov och svåra känslor, att kunna bekräfta och hålla sig ärlig och öppen i tilliten, samtidigt utan att ta över.

Förlåt, ja, jag snurrar.

Jag är verkligt ledsen för min del i allt, för mina oförmågor. Jag har inte försökt manipulera eller spela spel. Jag ville aldrig såra eller skada.

Även jag älskar. Och ja, både kärlek och smärta förändrar en person. I längden, vill jag tro, hoppas, ändock till det bättre. Även om man går skilda vägar. Det är ok.

Förlåt, jag ville inte tränga mig på, bara visa att jag hittat hit nu. Jag tänkte att det var det mest ärliga och respektfulla att göra. Kanske var det inte så.

Intressant och ärligt...sånt här är en sorts tudelad njutning för mig att läsa pga. smärtan som finns i texten. Man vet alltför väl hur den känns. Men kanske hade attraktionen inte varit värd lika mycket utan den?

Tänker du dig att du känner igen någon här eller är det mer ett retoriskt konstaterande?
  • Anonym (Tankar)
    Anonym ((.....)) skrev 2019-06-30 22:46:26 följande:

Nja. Nu har jag bestämt. Jag ska flytta ut, vi ska separera. Trist att det blev så.

Tråkigt. Att ha bestämt sig är dock en bra sak, oändligt mycket bättre än att vara i ett ständigt vägande av för- och nackdelar. Då har man skapat en väg framåt, vilket väl är en klen tröst..men ändå.
  • Anonym (Tankar)
    Anonym ((.....)) skrev 2019-06-25 22:21:46 följande:

Varsågod! Jag har svamlat här tidigare, gett upp, stängt kontot. För att sen behöva en ventil igen o hamna här på nytt. *suck*

Hur kan jag beskriva honom? Han är torr. Han säger inte mycket. Han tänker igenom allt. Han stirrar på mig. ;) bakom det i övrigt mycket övertygande första lagret finns en väldigt lekfull, osjälvisk och varm kille.

Blir lite nyfiken bara..hur är en vuxen person lekfull? Jag vet ju hurdan jag är men bara undrar vad andra gör för att vara det ;)
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!