Anonym (brit) skrev 2019-03-03 07:54:16 följande:
Det beror dels på vilken relation man har och vad det gäller, för mig är det så. Gäller det något väldigt självklart från någon som verkligen vet hur man uppför sig så kan man istället anta att det är en härskarteknik för att förminska, då är den relationen för mig inte längre intressant. Om det är någon jag måste hantera på t ex jobbet så behåller jag enbart jobbrelationen, det privata man ev. haft hoppar jag då över. Den positiva energin och tiden jag har lägger jag på dom som ger samma tillbaka, ensidiga relationer...nej tack.
Hade tidigare en jättekul bra kompis som hade ett visst beteende som gjorde mig ledsen, där sa jag det eftersom den personen var värd det obehaget. Men det blev inte helt bra trots det så jag lät vänskapen glida bort. Men där var det självklart att försöka.
Men du berättar vad du tycker på jobbet t ex?
Ja förstår va du menar, man märker ju om de e en person som enbart vill trycka ner en. Där e de ju inte ens säkert att de hade gått in överhuvudtaget. Men en del kanske bara brottas me något inom sig, o vid såna stunder kanske man inte förstår själv hur jobbig man e. Varför inte påtala då? Ja kan själv va rätt dryg ibland, men ja har väl haft turen då att dom berörda faktiskt sagt ifrån. Ja e väl lite av den kalibern att ja har svårt att hålla käften när nån beter sig som skit, även om de inte e nån ja bryr mig om speciellt mycket. Men ja gillar inte folk som nedvärderar andra lr anser sig vara bättre. :)