Inlägg från: Anonym (Rå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rå)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Anonym (brit) skrev 2019-03-17 07:47:58 följande:

Jo, hen har ju mitt nummer...fast jag hade faktiskt sett det som positivt om hen lagt ner jobbet på att leta upp det om det inte hade varit så. Men då är det ju någon jag är helt sjukt attraherad av, kan ju bidra ;)

Brit.. har du gjort några egna försök till att visa ditt intresse för hen? Finns det ett samspel sas som kan tolkas som intresse frpn hen och som har dragit igång dina känslor?
  • Anonym (Rå)
    Anonym (Galet förälskad) skrev 2019-04-16 22:36:51 följande:

Att förvirra är du iaf väldigt bra på! Det gör mig bara mer nyfiken på dig... Förstår du det?

Dubbla signaler? Du kanske förvirrar personen lika mycket tillbaka?
  • Anonym (Rå)

Vill skriva:

Att hålla på såhär är inte särskilt hälsosamt. Så för bådas skull ställer jag frågan: ska vi göra slag i saken och träffas bara du och jag? Se vart det tar oss?

• Anonym (Rå)
    Pick skrev 2019-04-17 07:03:31 följande:

Dom orden hade jag gärna velat höra .......

En nyfiken fråga, vad är det du syftar på som inte är särskilt hälsosamt?

Tänker och känner att det är ohälsosamt att gå som katten kring het gröt. I alla fall för mig är det det. Personen och alla händelser tar upp all ens tankekraft. Ohälsosamt.

Varför ställer du inte de orden själv?
  • Anonym (Rå)
    Anonym (Galet förälskad) skrev 2019-04-17 07:38:58 följande:

Ja Vi är helt säkert lika förvirrade båda två...

Så kan det va. :) känslor ställer till med kaos i tankar och beteenden. Har du försökt att göra några åt det?
  • Anonym (Rå)
    Anonym (tänk) skrev 2019-04-17 09:43:27 följande:

Bra skrivet! Rakt och ärligt! Önskar att jag hade fått det. Eller själv vågat skriva det fast lite annorlunda formulerat då vi träffats bara hen och jag förut. Skicka det tycker jag!! Lycka till oavsett hur du gör! Du är iallafall ärlig mot dig själv som vill skriva det du nämner. Därför tycker jag du ska skriva det till personen :)

Tack, men jag får se. Helst ska det ske face to face på nåt mer subtilt och underförstått sätt. Men visst vill man bara slänga ur sig det och få det gjort.
  • Anonym (Rå)
    Pick skrev 2019-04-17 09:58:20 följande:

Jag instämmer med dig.

Hade vi inte haft alla de komplicerade situationerna runt i kring oss hade jag ställt de orden redan! Jag kommer att försöka samla mod att göra det trots allt det komplicerade. Inte än.. men kanske väldigt snart!

Go you! Komplicerat är det bara om man gör det komplicerat.
  • Anonym (Rå)
    Anonym (Poem) skrev 2019-04-27 20:02:15 följande:

Det där är taskigt, att lägga ut en vädjan utan avsändare. Jag önskar att alla kunde sluta med det, för hur ska någon kunna veta att det är till denna och sen dessutom göra rätt för sig. I min värld är det rent av förvirrande. Skärpning!

Vad är din avsikt med detta uttalande? Att döda hela denna tråd? Att få människor som försöker lätta sitt hjärta och rannsaka sina tankar anonymt att känna ånger? Det är väl exakt just det den här tråden är till för. Till skillnad från vissa andra här så använder folk denna tråd till sitt syfte. Tycker dessutom att det är lite märkligt att du hänger länge och otroligt mycket här själv när du finner det så förvirrande i din värld? Skärpning själv!

Denna tråd var en gång i tiden något väldigt vackert. En inblick i människors hjärtan och tankar. Nu består den mest av något oförståeligt svammel mellan vissa personer. Tråkigt. Tycker jag.
  • Anonym (Rå)
    Anonym (Smaka lite..) skrev 2019-05-10 08:43:21 följande:

Jag känner precis samma. Det är smärtsamt, dels att känna så stark och dels att jag inte kan dela dessa känslor med dig.

Jag är mer än redo att ha det där samtalet. Jag är beredd att ta det till nästa nivå med allt vad det innebär.

Ge mig ett tecken. . och våga möta mig?

Är du beredd att lämna för din förälskelse? Varför kan du inte ta initiativet till det samtalet om du känner att detta är rätt för dig?
  • Anonym (Rå)
    Homosapio skrev 2019-08-16 06:35:41 följande:

Plötsligt stod du bara där, igen. Mina tankar hade börjat vila och inte lika intensivt få mig att längta. Längta efter dig, oss, nära... Hösten smyger långsamt inpå och jag kan inte sova, igen. Kom, vi möts på mitten av den bro som sammanlänkar oss i en annan dimension. Kom, om du vågar!

Om du fick välja, hur hade du velat att hon möter dig?
  • Anonym (Rå)
    Homosapio skrev 2019-08-24 19:25:46 följande:

Be om att ses ensamma.

Ta min hand och le...

Eller bara stanna kvar i en blick som säger allt!!! En alldeles för lång blick ...

Vadå som helt som visar vad hon känner.

Men är det att mötas om hon gör det? I min värld är det du önskar snarare att hon tar hela initiativet. Förutom det med ögonkontakten, det skulle kunna vara att mötas utan att faktiskt gå till riktig handling.

Men du verkar ha berättat lite av vad du känner för henne. Mötte hon dig inte i det då? Vad blev reaktionen? Antingen förstod hon inte innebörden av det eller valde att bortse från det om hon inte mött dig i det. Var tydligare om du verkligen vill få svar. Låt henne inte få chansen att inte bemöta ditt försök till att mötas.
  • Anonym (Rå)
    Homosapio skrev 2019-08-25 18:13:52 följande:

Nä du har rätt, jag vill ju att det sker ömsesidigt i det mötet. Jag vill verkligen få svar!

Hur låter jag henne inte få chansen att inte bemöta mitt försök att mötas?

Ge mig förslag? Förklara ...

Ställ frågor istället för påståenden eller hintar. Bjud med så hon aktivt måste tacka ja eller nej.

Lägg inte initiativet på henne. Ta kommandot själv och styr det dit du vill. Det är attraktivt och chansen är större att hon bemöter dig positivt. Om hon har ett intresse kommer det att svalna om du fegar för länge.
  • Anonym (Rå)
    Anonym (allavetattingenäranonympånätet) skrev 2019-08-23 01:18:49 följande:

Så fort jag får tillfälle! Vad jag kommer säga vet jag inte, misstänker att det mer är något jag kommer visa henne.

Allt bra har kommit till mig när jag vågat och skuffat undan alla onödiga rädslor. Vad är det värsta som kan hända? Att hon inte känner detsamma och vad kan jag göra åt det? Inget. Bara gå vidare och vara glad att jag fick denna erfarenhet också.

Gillar hur du tänker. Bra att ta kommandot om man vill något. Men varför vill du invänta ett tillfälle? Varför inte skapa ett?
  • Anonym (Rå)
    Anonym (Tankar) skrev 2019-08-27 10:31:53 följande:

Bra råd du ger, instämmer så jäkla mkt. 

Det är verkligen attraktivt att ta kommandot...tappar intresse kvickt när det fegas för mkt och länge.

Tur att någon uppskattar det. Otrolig tråd. Den gör mig nyfiken på vilka rädslor som finns inom människor som hindrar dem från att göra det de vill.
  • Anonym (Rå)
    Anonym (allavetattingenäranonympånätet) skrev 2019-08-27 23:43:48 följande:

Det är svårt att skapa ett tillfälle på internet, har ingen aning om hur man skulle göra det?

Träffas ni inte på riktigt? Internet är ju bara en massa skapade tillfällen. Om det är lätt någonstans så är det på nätet?
  • Anonym (Rå)
    Homosapio skrev 2019-09-02 09:41:23 följande:

Nej, det var inte önsketänkande! Det var så! Resten kanske är önsketänkande... att man möts! Att båda vågar! Inte bara en som tar steget utan att det sker ömsesidigt!

Du tror hon skulle känna igen dig här? Riskabelt att ropa här när tiden med henne försvinner i verkligheten. Framför Allt när du redan vet vad hon känner. Är det bekvämlighet eller ett riktigt hinder som är anledningen till att du så gärna vill mötas istället för att bara ta tag i det själv? Vet hon om att du är mötbar? annars lär inte mycket ske.
  • Anonym (Rå)
    Homosapio skrev 2019-09-04 11:32:04 följande:

Ja, det skulle hon!! (Utan tvekan!) Riskabelt? Nja, vet inte om jag håller med. Verkligheten med henne försvinner inte för det ... Vet inte riktigt vad och hur du läser in vad jag skriver. Men det spelar ju mindre roll eftersom det inte rör dig. Eftersom vi redan mötts och fortsätter mötas så vet hon nog hur vida jag är mötbar eller ej. Att ta tag i det själv är inget som skrämmer mig! Men jag vill att det sker ömsesidigt, nära, tillsammans ... I samförstånd.

Det är svårt att mötas i samförstånd när det bara är är en som förstår, när det bara är du som vet hur det ligger till med bådas känslor. Om hon är kär i dig som vännen påstår o hon hade vetat att du var mötbar hade du inte behövt vänta längre. Mötet hade redan hänt. Hade hon dessutom läst här o kunnat känna igen dig hade det definitivt hänt. Frågan är varför ett möte i samförstånd är viktigare för dig än den tid du redan hade kunnat ha med henne om du hade agerat själv? Är det inte viktigare för dig att ni möts överhuvudtaget än att ni möts på ditt föreställda perfekta ömsesidiga sätt?

Vad du gör i verkligheten är det ingen som vet. Jag svara bara på det du skriver här. O anledningen till att jag o flera här reagerar på dina inlägg är nog för att du sitter på info som många här hade drömt om att ha o ändå gör du inget åt det. Jag blir nyfiken varför.
  • Anonym (Rå)
    Homosapio skrev 2019-09-05 19:41:50 följande:

Men vi vill ju inte skynda fram något... Vi vill båda två mötas i samförstånd, tillsammans, på djupet. Sen vad hade varit eller inte varit i vår situation hör ju inte hit. Tror ni har spårat ur lite i tråden nu! Syftet är att kunna ventilera SÅDANT SOM MAN INTE VILL/KAN skriva till personen i verklighet. Hon vet vad jag känner, jag vet vad hon känner och vi vet båda att vi star små små steg mot något. Vad något är får tiden utvisa!

Sen tror jag de flesta av er har missuppfattat mina ord kraftigt! Men det är okej...

Du vet att ni vill mötas i samförstånd tillsammans på djupet? Har du pratat med henne om det eller är det bara i ditt huvud det existerar? Du tror inte att det är inbillning och önsketänkt för att DU är kär? Är hon upptagen? Därför du vill att hon ska ta initiativet?
  • Anonym (Rå)
    Anonym (Tankar) skrev 2019-09-10 05:20:58 följande:

Dina inlägg är riktigt provocerande för dom som är i tråden för att dom inte vet hur den andre känner som dom har starka känslor för. Eftersom man brukar kunna diskutera här så ligger det nära till hands att göra det även när du skriver inlägg. Men är det inte önskvärt så ska du självklart kunna skriva här liksom till dig själv. Fast jag förstår inte helt syftet med varför man skulle vilja göra så men ok...du vill inte få svar eller andras reflektioner här. 

För min egen del är det nog ändå dags att inte besöka tråden mer. Eftersom jag träffat någon men även för att den tar ner min sinnesstämning en smula med all obesvarad kärlek eller snarare ohanterade känslor. För mig som i verkliga livet hanterar svårigheter med handling är det jobbigt att läsa om allt som skulle kunna fixas med lite mod men som bara tillåts fortsätta i nästan all oändlighet. 

Jag har inte alls tyckt att Homosapios inlägg här varit provocerande, däremot dina. Tråden är inte bara till för enbart dig och vad du vill få ut av den. Du verkar vilja styra tråden efter vad DU tycker den ska vara. Det betyder inte att andra tycker det. Gillar du inte tråden är det är bara att sluta besöka den. Du behöver inte berätta det.

Homosapio, ventilera på! Mina kommentarer till dig är välvilliga. Jag tolkade det som att du inte vågar o då finns en risk att missa chansen men du vet den verkliga anledningen till att ta det föröskilt och på det sätt du vill. I slutändan ska du vara du i ditt agerande och då kommer rätt person att till slut stå där vid din sida oavsett om det är hon du skriver om nu eller nån annan.
  • Anonym (Rå)
    Anonym (Merde) skrev 2019-11-25 18:34:16 följande:

Vad vill du?

Vad vill du med mig?

Vad vill du med oss?

Vill du något med oss?

Är jag bara värd något när jag inte är din?

Du vet vad du gör med mig... och jag har lärt mig... fan vad jag har lärt mig...

Du har sett mig kall förut, gör mig inte kall igen! Jag ber dig!

...men jag blir det hellre än att lida så här!

(kommer att skickas snart om det fortsätter så här)

Det är egentligen ingen idé att ge råd här för de är inte efterfrågade och det finns anledningar bakom meddelandena som inte skrivs ut här som ändå gör råden meningslösa. Men, vet hon verkligen vad hon gör med dig? Vet hon om vad du har lärt dig?Vet hon verkligen vad DU vill? Att gå från inbjudande till avvisande till inbjudande kan få vem som helst att tvivla och backa, även om det är det sista man vill. Det kan vara din uppgift att tala om vad du vill, få henne att förstå vart du står, om du vill ha svar om vart hon står.

Och vad har du lärt dig? Agerar du nu efter dina lärdomar eller rullar du på i samma hjulspår?

Fråga. Du är värd svaren. Din tid är värd svaren.
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!