Anonym (Galet förälskad) skrev 2019-05-16 08:20:00 följande:
Vi har inte direkt pratat om relationsstatus... Men hon har aldrig nämnt något som kan indikera ett förhållande. Hon säger aldrig vi har, vi ska utan bara jag ska, jag har... o.s.v.
Vi befinner oss i en fyrkant med tydliga ramar och där i kan vi inte komma närmre. Någon av oss måste ta steget/initiativet att mötas ensamma utanför för att det ska vara möjligt. Hon måste ta det initiativet känner jag och gör hon det är jag beredd att ta alla risker som finns. Jag är beredd att klättra över vilket berg som helst, men steget ut måste hon ta först.
Ok. Fråga om hon träffar någon? Jag gillar ju när någon jag är intresserad av frågar det...är ju ett sätt att visa intresse.
Jag förstår. Fast jag hade inte tagit ett sånt steg med någon som är gift, såna som är det har gjort det mot mig och då har jag mött upp det men den gränsen hade jag inte passerat.
Nä, skall inte ifrågasätta mer nu...tycker bara att det är synd med missad chans såhär. Nästa gång du blir kär så kan det lika gärna vara i en upptagen och det är inget kul alls kan jag meddela. Där kan man snacka sorg...usch. Vill du inte ha kontrollen och styra vad som sker istället för att vänta på någon annans handling som kanske/kanske inte kommer? Men man funkar olika, så är det ju.