Inlägg från: Anonym (Tankar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tankar)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Anonym (Galet förälskad) skrev 2019-05-12 07:23:45 följande:
    Absolut, men är trött på drömmar nu. Vill uppleva! Vet inte hur jag skulle kunna säga det riktigt. Oh du, på tal om badboll, jag är singel!

Konstruktivt handlande låter ju positivt och spännande!
    Men du...hon är troligen singel, du är inte längre i ett förhållande med din man. Antagligen är attraktionen ömsesidig efter hur det låter när du berättar om er. Hur ofta synkar det så, annars är ju nästan alltid sånt här dödsdömt för att åtminstone någon är upptagen. Vad är det som hindrar dig egentligen? Sådär bra premisser brukar det inte vara. 

Lita på magkänslan, vet man med sig att man har bra känselspröt så tror inte jag att man tar fel. Just saying...;)
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (Galet förälskad) skrev 2019-05-15 18:11:23 följande:
    Ja, det är troligt att hon är singel. Ja, attraktionen kan helt klart vara ömsesidig. Vad som hindrar mig är nog att jag faktiskt inte vet hur bra mina känselspröt är. Behöver en lite bekräftelse för att våga...
     Nu är inte det här 20 frågor alls men varför vet du inte om hon verkligen är singel?

Men ok..om det hade gällt mig med samma förutsättningar som du har...jag hade kunnat tänka mig att umgås lite mer, på samma sätt som ni kanske antagligen redan gör? Jag hade ökat på längden på blickar, varit något extra flirtig. Varit aningen extra nära, inte mkt men lite. Det brukar kunna säga en del utan att det behöver vara närgånget liksom. Om hon är attraherad av dig så borde det synas..det brukar bli ett svar. Om hon är singel så hade jag gjort sådär och skruvat upp det lite.

Det lär väl bero på hennes personlighetstyp men för mig har det lett till saker när jag gjort sådär. Det kan ju hela tiden hållas rätt oskyldigt fast ändå inte. Jag menar att man inte behöver riskera särskilt mkt alls bara man är bra på att läsa av.
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (Galet förälskad) skrev 2019-05-16 08:20:00 följande:
    Vi har inte direkt pratat om relationsstatus... Men hon har aldrig nämnt något som kan indikera ett förhållande. Hon säger aldrig vi har, vi ska utan bara jag ska, jag har... o.s.v.

Vi befinner oss i en fyrkant med tydliga ramar och där i kan vi inte komma närmre. Någon av oss måste ta steget/initiativet att mötas ensamma utanför för att det ska vara möjligt. Hon måste ta det initiativet känner jag och gör hon det är jag beredd att ta alla risker som finns. Jag är beredd att klättra över vilket berg som helst, men steget ut måste hon ta först.
    Ok. Fråga om hon träffar någon? Jag gillar ju när någon jag är intresserad av frågar det...är ju ett sätt att visa intresse.

Jag förstår. Fast jag hade inte tagit ett sånt steg med någon som är gift, såna som är det har gjort det mot mig och då har jag mött upp det men den gränsen hade jag inte passerat.

Nä, skall inte ifrågasätta mer nu...tycker bara att det är synd med missad chans såhär. Nästa gång du blir kär så kan det lika gärna vara i en upptagen och det är inget kul alls kan jag meddela. Där kan man snacka sorg...usch. Vill du inte ha kontrollen och styra vad som sker istället för att vänta på någon annans handling som kanske/kanske inte kommer? Men man funkar olika, så är det ju.
  • Anonym (Tankar)
    Mizzteaze skrev 2019-05-17 14:40:19 följande:

Älskade flamma! Innerst inne vet du <3<3<3

Och jag med.... Så härliga minnen vi har <3

Kan hålla med om det, att man ju ofta ändå vet :) Och att det kan räcka så.
  • Anonym (Tankar)
    Mizzteaze skrev 2019-05-08 17:37:26 följande:

Bzzz... Vi äro små humlor vi

Ja...visst är mångsidighet bra? ;)
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (där floden flyter förbi) skrev 2019-05-18 22:09:02 följande:
    att det inte forceras fram. att man dras till varandra som magneter och allt känns just naturligt. inget man behöver reflektera över eller analysera i detalj. det vill sig bara av sig självt.

så här det varit i tidigare relationer för mig iaf :) fast det kanske inte varit helt "rätt" person då heller. utan att man hamnat i säng p g a rätt omständigheter snarare.
    Fast...det är väl så för oss alla här, att vi dras just som magneter till dom som känner samma för oss? Den delen är ju naturlig och lättaste i världen, det som ställer till det är väl att efter en viss ålder så är nästan alla upptagna och med ansvar för familj och barn. Så vi får känslor som inte ofta går att få utlopp för. Sjutton vet hur mkt starkare allas förälskelser blir för att de är rätt omöjliga?
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (där floden flyter förbi) skrev 2019-05-18 23:17:42 följande:
    du menar att man längtar ifrån något så mycket att man själv skapar förälskelser för att må bra?
    Nej, inte alls. Menar att förälskelser som kan få fritt utlopp kanske inte hade blivit lika starka...åren innan alla förpliktelser minns jag starka förälskelser men för mig så var det rätt kul oftast. Numera finns det hinder överallt nästan vilket gör upplevelsen annorlunda, det blir mer taktiskt och analyserande. Och i mitt fall faktiskt lite mörkt ibland, det här med missade chanser har jag svårt för.
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (Blå) skrev 2019-05-20 18:47:38 följande:
    Ja, säger detsamma. Önskar att han släppte lite på det formella och öppnade för mer kontakt utöver den jobbmässiga. Att han på nåt sätt får ur sig det som hans blickar och kroppsspråk säger att han känner. Om jag nu inte är helt fel ute. Men det tror jag inte, sånt borde jag vara luttrad nog att kunna tolka.

Och själv måste jag få honom att känna sig bekväm med att ta såna initiativ, dvs göra ungefär samma saker själv som jag önskar av honom.

Det här kan ta tid :-O
    Det kan nog ta tid ja...vad sätter du för maxgräns på det? :) Kom igen, lite hederlig fokuserad flirt kanske kan vara något!?
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (Blå) skrev 2019-05-20 19:23:18 följande:
    Maxgräns? Pensionen kanske? Haha, nä så länge pallar nog inte ens jag. Även om jag flyttar fram min gräns hela tiden.

Hederlig flirt har vi ägnat oss åt ganska länge. Fokuserad, njaee... Men i stället för att ta steget till handling fegar vi ur. Eller så vill han inte gå längre. Eller tror att jag inte vill. Och allt är så förbaskat känsligt och får inte märkas av någon runt omkring. Det begränsar ju handlingsutrymmet en del, liksom. Arrrggh.
    Ja, är ju lätt hänt att det blir ännu en chans nån man är sjukt sugen på får.

Vad händer om du liksom låser fast hans blick...det är ju intressant att se vad som händer efter några sekunder av det i tystnad...;) Han lär ju ta den hinten...man kan ju ta flirt riktigt långt utan att det är så märkbart för omgivningen. Men nu ska inte jag vara den som uppmanar sådär, lycka till! Eller lägg ner det om det är för svårt...
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (Blå) skrev 2019-05-21 23:58:52 följande:
    Han har närmat sig lite. Det kanske inte betyder nåt alls, men det känns ändå bra.
    Blir nyfiken, hur har han närmat sig? Kul att det känns bra..:)
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!