Inlägg från: Anonym (Tankar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tankar)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Anonym (Galet förälskad) skrev 2019-04-28 19:09:53 följande:
    Nej, bär ingen ring men har med all säkerhet nämnt *min man/make* i något sammanhang. Det går av gammal vana att benämna honom så och helt ärligt vet jag inte ens vad jag ska kalla honom riktigt. Han är ju min man, på pappret! Jag får öva mig på att kalla honom *barnens pappa* haha Skulle hon snoka upp mig via sociala medier skulle hon se att det inte står något om förhållande och dessutom står det angivet *Intresserad av kvinnor!* Inte konstigt kanske att allt blir förvirrande? Och jag tycker hon är svår? Haha jag orkar inte! Skjut mig...
    Mm, "barnens pappa" är en klassiker, så säger jag..

Något som gör mig förvirrad är när jag blir sådär hårdflirtad med av någon som man vet är gift..tidigare så har jag tänkt att de kanske har ett slags öppet förhållande just eftersom jag inte förväntar mig återkommande sängkammarblickar från nån gift. Men som i ditt fall så lär det ju finnas alla varianter..inte lätt därute...:)

Här kan ju finnas potential till förbättrat läge hursomhelst, roligt!
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (Poem) skrev 2019-04-28 23:53:09 följande:

Du ska vara rädd om mig!

Vilken fantastiskt fin bild!

Klart att man är rädd om en fin katt...alltid.
  • Anonym (Tankar)

Känner att det är dags för mig att waila lite snabbt medan grillen värms upp...:)

Äh..jag som tänkte att det skulle räcka bra att helt enkelt distrahera mig med andra snyggingar för att slippa dessa jobbiga känslor. Det stämde inte helt märker jag idag. Fattar inte vad som händer med mig..eller varför!? Har alltid olika jag är attraherad av men där pyr det lite spännande och underhållande, det blir inte mer än kul flirt och skön attraktion. Men så funkar inte det här...funderar om det är något fel på mig som inte kan kontrollera mina känslor, brukar vara åtminstone ok på det.

Och varför just den här personen..som liksom jag har goda och mindre goda sidor...som jag inte har problem att se och ibland irritera mig på. Inte desto mindre så blir jag alldeles för glad och påverkad av hen. Vill friendzona men det vill sig inte helt ännu. Trägen vinner?

Så..nu känns det lite bättre...miau!

• Anonym (Tankar)
    Oviraptor skrev 2019-05-01 20:25:50 följande:
    Ett bra sätt att friendzonea är att prata väl om sin sambo framför henne när ni är i ett större sällskap. Alltså inte på tu man hand s a s
    Nu har ju jag ingen sambo (längre) men jag skulle ju kunna nämna hennes...sådär brukar jag göra med manliga vänner om jag märker att de börjar tycka för bra om mig, så visar man att man gillar dom men att de redan är ringmärkta. Eller nåt.

Super med tips, tar gärna emot fler från alla här!
  • Anonym (Tankar)
    Oviraptor skrev 2019-05-01 21:34:40 följande:

Ska jag friendzonea honom? Eller pendla mellan glädje o smärta som jag gör nu

Tycker jag. Finns många fina människor man vill få ha nära sig men på ett sätt som gör en glad i längden helst.
  • Anonym (Tankar)
    Oviraptor skrev 2019-05-02 18:40:19 följande:

Udda känslor. Jag vill glömma dig. Nämn din sambo, gör nåt så vi kan bli vänner. Eller gör ett jävla närmande!

Men kom igen! Ta kontroll över situationen och gör det själv...!

Jag gillar ju den här tråden av många olika orsaker men just det här beteendet får min hjärna att göra ont. Ursäkta men så är det...låt inte saker bara hända utan var den som får det att hända. Bara ett liv osv...;)
  • Anonym (Tankar)
    Oviraptor skrev 2019-05-03 11:38:16 följande:

Nenene serru ;) vi nästan kysstes på min initiativ men vi avbröt det. För komplicerat. Men vi båda vet hur det ligger till. Nu gör det ont p g a diverse bra och mindre bra känslor, men jag kan inte ta fler steg. Han måste ta nästa, eller låta bli men då gärna friendzonea mig rejält och tydligt.

Aha! Sånt gillas..initiativ! ;) Du kan friendzona men det vill du ju inte? Hopp är en lurig sak..eller så kan du ju fundera över om din nuvarande relation är bra nog. Kanske finns ännu bättre fiskar i havet?
  • Anonym (Tankar)
    Mizzteaze skrev 2019-05-03 13:52:44 följande:
    Vad blev det för gottis på grillen då?
    Det blev känslomarinerad kyckling med olika pikanta grönsaker kryddade med experimentlusta och spänningssökande ;)
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (qwerty123) skrev 2019-05-03 13:59:28 följande:

Hur kan du skriva något sånt där och tro att vår vänskap någonsin kan återgå till vad den var? Du säger att du blev sårad och jag är uppriktigt ledsen för det. Men ännu mer ledsen för att bli anklagad för att göra det medvetet. Och att skriva det du gjorde sänkte dig till en helt ny nivå. Jag orkar inte med dig, din drama och ditt sjuka bekräftelsebehov längre. Nu har du avverkat ännu en vän, ser du inte mönstret själv?

Det kanske inte var så illa menat? Ibland kan man själv uppfatta saker på ett annat sätt än dom var menade. Bara en tanke :)
  • Anonym (Tankar)
    Oviraptor skrev 2019-05-03 20:02:44 följande:
    Äh, vi jobbar ihop.. jag ser honom varje dag. Min relation är så där. Och hade jag varit singel hade jag absolut hoppat i säng med honom länge sen, tror vi hade kunnat även fungera annars också då jag tycker om honom på riktigt. Och jag tror att han gillar mig också mer än bara fysiskt. Men jag kunde nöja mig med bara det fysiska, hehe. Har du nåt råd? Min tanke är att låta honom ta ett steg, nu när det gick som det gick när jag tog initiativ
    Ja, vem gillar inte även bara det fysiska..? ;)

Jag tror att om man kan undvika att känna ett habegär, att man bara måste få en person man dras starkt till så är mycket vunnet. Eftersom du nu har skridit till handling så kan det vara dags att lugnt se vad som händer...gör han något så är det en bonus, gör han inget så får det vara ok det med. Då kan man se det som att han ändå inte är vad du önskar och att det kan vara lika bra.

Kan ju som sagt vara idé tycker jag med att se över hur ditt liv ser ut nu..hur ser balansräkningen ut med nuvarande relationen..är den värd att stanna i.
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!