Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
Hej!
Varför glor du på mig?
Du glor när du ser mig på nära och på långt håll. Du kan sluta med det du håller på med för att bara ställa dig och stirra på mig en stund innan du fortsätter med det du höll på med. Du iakttar mig i ryggen när jag går och jag känner hur du tittar på mig när jag pratar med andra i samma rum.
Jag kan inte avgöra om det är positivt eller negativt. Med din intensiva och medvetna blick känns det som du dömer mig. Du ler inte i dessa dömande stunder.
Om du hatar mig eller stör dig på mig, så säg det gärna till mig med en gång. Det är lättare för mig att hantera och göra något åt, än om du är intresserad. Du vet att det är strängt förbjudet att vara attraherad eller intresserad av mig. Detsamma gäller mig... Du har däremot så mycket mer att förlora än mig, om så är fallet. Det är inte ens värt besväret.
Har svårt att vara i din närhet eftersom stämningen känns märklig mellan oss. Jag har börjat försöka undvika dig mer och mer fast jag egentligen inte vill det. Vad är det??