• AlbaC

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Jaha, du kom och du gick. Får väl välja att tro att de som ska vara i ens liv blir man inte ens av med om man försöker.
    Det har hänt en del allvarliga grejer på dessa få dagar sen vi pratade senast men du har ingen aning. Bara stilen du körde med när vi prata, du har ju en fasad uppe det förstår jag. Jag har sårat dig. Jaja, denna resa har varit alldeles för lång som det är. Senast bara små kontaktförsök utan innehåll. Nu släpper jag dig och hör du av dig igen får jag säga som det är, ingen av oss är investerade nog för att detta ska bli något. Men det var en fin dröm. 

• AlbaC

Alla ni som känner något för någon men är osäkra osv, vill bara säga att det är väldigt svårt att läsa av och vara säker på vad någon känner eller menar. Är själv singel och upplever mig ibland bli flörtad med på jobbet, sen landar jag i att personen antagligen bara är trevlig. Jag hade definitivt tackat ja till en kaffe eller promenad utan förväntningar. Som kvinna tar jag absolut inte steget att fråga själv och fast ni tror ni är väldigt tydliga är det inte alls säkert att det uppfattas så. 

• AlbaC

Än en gång sitter jag här och känner doften av dig på mig. Har svårt o se hur vi hamnade här igen. Jag känner ju inte sådär längre. Vårt mönster har varit svårt att bryta. Inser du nog är en sån där jag får hålla på avstånd, vilket är tråkigt för du är så himla fin. Känns liksom som att du ska vara i mitt liv. Men så blir det ju inte. Vissa farväl är svårare än andra men stannar jag i detta förlorar jag mig själv.

• AlbaC

Till min snygga granne?wow vad fin du är! Hade du vågat ta kontakt hade jag varit ett säkert kort. 

• AlbaC
    Anonym (Enigma) skrev 2024-06-12 21:52:32 följande:

Ångra saker e bara slöseri med tid men om jag fick en chans att få nåt ogjort skulle jag ta den. Om jag visste då vad jag vet idag så skulle jag inte ens tittat åt ditt håll.

Är det samma person du skrivit om hela tiden eller har det skiftat? Dina inlägg matchar vissa händelser i en relation jag haft i tid nämligen men vissa inte. Därför jag undrar. 
  • AlbaC

Du är uppenbarligen emotionellt otillgänglig. Tar jag ett steg fram backar du och tvärtom. Spelar spel. Vi kunde fått något långvarigt och fint men jag tror inte du vill ha det. Rädd är du och du vet det inte blir fler rundor så bra spelat, du vann.

• AlbaC

Wow! Och där dök DU plötsligt upp. Livet arbetar på mystiska sätt 😍

• AlbaC

Jag vet inte varför det gör så ont. Jag var inte beredd på detta. Kanske är vi båda rädda för att släppa in och älska och har skiftats om att självsabotera. 
    Jag vet bara att vi hade något speciellt, även om jag inte var redo att känna då, så var jag det nu. Och då var det för sent. 
    Jag hoppas att du är den jag tror att du är, den jag sett bakom försvar och osäkerhet. Jag kommer nog inte minnas det dåliga när jag tänker tillbaka på dig. Jag kommer minnas hur stark du var när du bar mig den där gången, dina sjuka skämt, din sarkastiska men sexiga ton, hur du fick mig att känna mig speciell.  
    Hade jag känt då som du gjorde hade vi nog kunnat få något otroligt tillsammans. Eller är det bara en fantasi.
    Och jag önskar fast jag är ledsen och bitter att du finner kärlek. Du ger mycket till de du bryr dig om och du förtjänar kärlek och att bli älskad. 

• AlbaC
    Anonym (Over again) skrev 2024-06-18 09:59:52 följande:
    Nästan så att jag känner igen mig i det du skriver..
    Det är inte du..
  • AlbaC
    Anonym (S S) skrev 2024-06-21 09:19:48 följande:
    Fint. Hoppas du med finner vad du önskar även fast det inte är personen du söker främst. Lycka finns i många former. Inget är rätt lameller fel så länge. Ingen blir skadad. Lycka till, återigen, jättefint inlägg, hoppas nästan du var mitt x som jag än idag saknar.  Men det är du inte. Oavsett vilket, så lycka till!!! 
    Tack, det hoppas jag med! Det är svårt att se att det i framtiden troligtvis finns en ny person i ens liv som är ens allt och som man älskar när man är mitt i en hjärtesorg. Men det är viktigt att våga tro på en sådan framtid tror jag. 💕
  • AlbaC

Extremt positivt överraskad. Är du för bra för att vara sann? Efter allt som varit är jag försiktig men oavsett hur det går ska jag njuta av det här så länge det varar. 

• AlbaC
    Anonym (Elin) skrev 2024-09-14 20:15:52 följande:

Jag är så arg på dig, så besviken. Betydde jag inte mer för dig? DU uppvaktade mig, DU var den som drev detta. Och när känslorna kom och vi hade så stark kemi och attraktion - då flyr du. Höll dig borta. Tystnad. Och nu har du börjat dejta en annan kvinna.

Du ser lycklig ut och jag gråter.

Det hade varit mycket enklare om det varit så uppenbart att vi inte passade ihop. Men när det var så tydligt att det fanns känslor och att du valde bort mig pga av praktiska utmaningar att få ihop våra liv.. när du var den drivande! 

och sättet du avslutade det på.. med frånvaro och total tystnad. Så respektlöst..

Men tack för att jag fick se din sanna sida. För det är en sida jag aldrig skulle kunna acceptera. Aldrig. En medelålders man som beter sig så taffliga är riktigt avtändande. En man som inte har stake att kämpa för en kvinna han uppenbart tyckte om. Svagt.

Älskar dig. Önskar dig lycka till men att du blir skallig inom kort och att din nya tjej får brottas med alla sina tillkortakommanden som jag nu slipper. Skål

Gissar det saknades känslor om en man tar avstånd på det viset. Praktiska skäl är nog mest ett svepskäl. Tänker det kanske är lättare att släppa med det i åtanke. Män släpper sällan någon de verkligen älskar pga sådant tror jag, men visst jag kan ha fel.. 
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!