Anonym (Myran) skrev 2015-07-11 20:17:52 följande:
Åh dessa kvällstankar...
Bara ligger å går igenom alla samtal i huvudet, allt kroppspråk, minnesbilder, alla sms, alla känslor. Men sen så slår det mig... Jag har tittat på dig och sett dig på miljontals olika sätt, och jag har gillat dig i varenda ett utav dem. Arg, ledsen,glad, uppgiven,rädd, frustrerad, förstörd.Lycklig. Jag har sett dig med samma ögon. Känt samma attraktion, samma gnista. Samhörighet. Klick liksom. Hur snabbt vi läser av varandra å förstår varandra. Läskigt men också tryggt. Skulle inte vilja ändra på något.
Jag tycker om dig. Allt med dig. Alla dina brister , misstag , skämt , leenden , sarkasm. Allt. Jag vill inte gå någon annanstans. Vill finnas där när hoppet sviker eller du känner dig svag. Bara ge dig kärlek o styrka.
Skulle det bli tufft? Ja.
Skulle vi få kämpa? Absolut.
Osäkerheten ligger hos oss båda. Allt behöver jobb, inget är perfekt. Två människor som vi vet iaf hur vi inte vill ha det. Tar inget för givet. Vi skulle jobba för det, tillsammans. För det är ju så...du drar fram mina bättre sidor och jag mår alltid bättre i din närhet. Till och med i sömnen dras jag omedvetet till din trygga famn o somnar om.
Saknar dig, det gör lite ont. Du fattas liksom. Tomt.
Vill vara den du kallar för min. Vill vara den du river dina murar inför. Den jag kan visa hela mitt spektrum inför också med tryggheten att vi stöttar varann. Jag vill vara din verklighet, inte någon dröm.
Men du får ta den tid du behöver för att förstå vad det är du vill. Du får be en bön att tiden du behöver räcker till ?
Otroligt fint skrivet! Vem kan inte bli berörd av detta? Om jag skulle vara dig skulle jag skicka det så det når fram! Jag skulle bli tårögd och rörd iaf