Inlägg från: Anonym (allavetattingenäranonympånätet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (allavetattingenäranonympånätet)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Sökte efter en ny telefon och hamnade här. Perfekt, nu kan jag spilla ut alla känslor jag gått runt med ett tag.

Ett tag trodde jag att jag var tillfälligt sinnesförvirrad. Det kanske jag är också, men har slutat bry mig. Är hellre dåren än ägaren av något annat hjärta.

Det finns en risk att jag kommer spilla ut som en blöt fläck på golvet när du får veta vad jag känner för dig, men det kommer garanterat vara värt det. Alla dagar.

Jag är förälskad i dig.

Anonym (Smaka lite..) skrev 2019-08-22 21:26:25 följande:

Åh så fint...

När hade du tänkt berätta det du känner för personen? Och vad kommer du att säga?

Så otroligt modigt av dig!

Så fort jag får tillfälle! Vad jag kommer säga vet jag inte, misstänker att det mer är något jag kommer visa henne.

Allt bra har kommit till mig när jag vågat och skuffat undan alla onödiga rädslor. Vad är det värsta som kan hända? Att hon inte känner detsamma och vad kan jag göra åt det? Inget. Bara gå vidare och vara glad att jag fick denna erfarenhet också.
    Homosapio skrev 2019-08-16 06:35:41 följande:

Plötsligt stod du bara där, igen. Mina tankar hade börjat vila och inte lika intensivt få mig att längta. Längta efter dig, oss, nära... Hösten smyger långsamt inpå och jag kan inte sova, igen. Kom, vi möts på mitten av den bro som sammanlänkar oss i en annan dimension. Kom, om du vågar!

Säg det där till henne. Inte till ett forum.

Vad är det värsta som kan hända om hon avvisar dig? Absolut ingenting. Oavsett får du ytterligare en lärdom. Du växer.
    Anonym (Rå) skrev 2019-08-26 18:38:06 följande:

Gillar hur du tänker. Bra att ta kommandot om man vill något. Men varför vill du invänta ett tillfälle? Varför inte skapa ett?

Det är svårt att skapa ett tillfälle på internet, har ingen aning om hur man skulle göra det?
    Homosapio skrev 2019-08-28 20:21:06 följande:

Din vän talade om att du är intresserad och att du har pratat om mig med henne ... Att du är kär i mig ... Varför säger du inget? Gör något! Möt mig ... Risken är stor att jag backar snart och då glider vi varandra utåt händerna. Jag har lovat din vän att inte avslöja henne.

Men det där är ju helt ologiskt! Du vet att hon är kär i dig, du är kär i henne. Varför skulle du vilja backa, men framförallt varför säger du inget själv nu? Borde vara enkelt, men något säger mig att situationen gör det svårt även om du vet? Du kan berätta och fortfarande skydda denna vän, och vad är det för vän egentligen som bryter det förtroendet? Måste funnits en bra orsak för det...Jag kan säkert ge dig goda råd om du berättar vad som hänt och hur din situation ser ut, utan att du behöver avslöja dig här. Låt höra!
    Anonym (Rå) skrev 2019-09-02 18:14:19 följande:

Träffas ni inte på riktigt? Internet är ju bara en massa skapade tillfällen. Om det är lätt någonstans så är det på nätet?

Vi har gjort, men inte just nu. Kontakten är på internet för tillfället.
    Homosapio skrev 2019-09-05 21:29:44 följande:
    Vi har pratat en del... Nej, det är inte bara i mitt huvud Nej, hon är inte upptagen! Nej, jag vill inte att hon tar initiativet, vi tar stegen tillsammans.

Är du säker på att hon har känslor för dig då? Vad har hon sagt? Och vad har du sagt till henne? Är hon lika rädd och försiktig som du?

Precis som många andra här kan jag förstå irritationen i att du sitter här och skriver, när du lika gärna kan skriva med henne och uttrycka dina känslor, vad exakt är det som blockerar dig, som gör dig så rädd? Vad menar du med "på djupet" och vad innebär exakt detta "möte" för dig? 

Homosapio skrev 2019-09-05 21:45:53 följande:
    Vi är båda kvinnor! Ja, kanske lite rädsla och det är en obevandrad mark!

Vi kanske inte riktigt törs någon av oss? Vi är över 30 om det spelar någon roll? Är det så fel att ta det med små steg? Långsamt? Se var det leder? Låta den ena leda till det andra?
    Det spelar väl ingen roll om ni båda är kvinnor? Det är ju inte som att hon är från en annan planet. Hon är en människa, du är en människa. Det är kärlek mellan er. Finns inget alls att vara rädd för. Finns heller inget fel i att ta det långsamt och se vart det leder heller :) det ska respekteras att du känner så! <3 

Jag har själv varit tillsammans med människor av samma kön som mig, den största rädslan jag hade var hur andra skulle bemöta mig pga det, att jag skulle bli stämplad, hur familjen skulle bemöta det. Sen kom jag underfund med att oavsett hur det skulle bli så skulle jag aldrig låta andra eller onödiga rädslor stå i vägen för något så vackert att uppleva sann kärlek. Skulle aldrig förlåtit mig själv om jag offrade det för att göra andra bekväma. Gällande rädslorna så besannades ingen och jag fick möta människor som kom att betyda allt för mig, för resten av mitt liv. 

Idag har jag sagt allt jag känner till personen jag är förälskad i. Det var varken jobbigt eller svårt. Nu tycker jag att alla andra här ska följa mitt exempel!
    Imorgon kan det vara försent.

Homosapio skrev 2019-09-06 11:11:52 följande:

Förändrar det något för dig att skriva allt detta? Nej. Förändrar det något i min situation? Nej! Det är ju som det är och VI BÅDA VILL NÅGOT, VI BÅDA TVÅ VILL TA DET FÖRSIKTIGT OCH LÅNGSAMT! Vad är ert problem med detta? Bryr jag mig om du tröttnat på något eller inte? Den här tråden är till för att ventilera inte saker man inte vill eller kan skriva. Det är kanske så att jag, vi säger och pratar men just detta jag delat här är sådant som jag inte med dessa ord vill skriva eller säga?

Hon vill ha mig! Jag vill ha henne! Det är uttalat av oss båda... Kan ni sluta tala om för mig vad jag borde eller inte nu? Det är inte syftet här!

Är det tillräckligt tydligt uttalat då? Så pass tydligt att det inte kan finnas ett endaste spår av tvekan att ni vill ha varandra? Är det även tydligt uttalat att ni båda vill ta det långsamt och sedan mötas, hur ni nu gör det? Du kan ju inte veta vad hon tänker egentligen. Hur pass väl känner du henne egentligen? Och på vilket sätt skulle du önska att ni möttes på?

Mycket av det du skrivit här tyder ju på att ni inte har en jätteöppen dialog med varandra. Våga.
    reLisa skrev 2019-09-06 17:07:09 följande:

Varför är du så påstridig med dina råd och funderingar, personen du diskuterar med har ju uttryckligen sagt åt dig att sluta och att det du säger är helt irrelevant ändå fortsätter du? Kan det vara så att du projicerar eller vad handlar det om?

Syftet med den här tråden är inte att diskutera något, syftet är att uttrycka sådant man av olika orsaker nte vill eller kan uttrycka. Vissa som skriver i den här tråden kanske också uppskattar att bolla sina tankar med någon, homosapien verkat inte vara en av dem eller så har hen helt enkelt tröttnat.

Kul att du vill peppa andra till att våga men just i detta fall verkar det inte vara uppskattat.

What? Homosapien och jag har aldrig varit i diskussion, hen har aldrig uttryckligen sagt något till mig överhuvudtaget, scrolla upp lite och läs en gång till vilka Homosapien syftade på och var diskussionen startade.

Jag vet mycket väl vad syftet med tråden är. Det är också en öppen tråd där frågor kan ställas fritt och diskussioner förekomma. Personen/personerna kan välja att ignorera det om man inte är mottaglig för att svara på något eller föra en diskussion. Svårare än så är det inte.

Det är ett forum. Inte en gästbok,
    Homosapio skrev 2019-09-09 14:26:29 följande:
    Du har många åsikter om andras inlägg här i tråden... Syftet med tråden är bra. Därför använder jag tråden så som den bör göras. Du/ni måste förstå att det finns en verklighet bakom dessa meddelanden här i tråden? Varför inte då visa respekt istället för att tala om hur man själv hade gjort eller hur jag/vi ska göra. Vad jag ska skriva här eller direkt till henne...?

Såklart jag blir ledsen när människor bakom amanuens inlägg hoppar på om att hon kommer hitta någon annan för du vågar inte osv.

Den sammantagna bilden är att vi är i något som är i rörelse, den rörelsen måste få ta den tid den behöver eftersom det är ett känsligt läge. Tror folk missuppfattat det jag skrivit men samtidigt måste det väl vara okej att i tråden ventilera det man inte kan i verkligheten?
    Ventilera på! Ignorera folks råd, tankar och funderingar. 
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!