Homosapio skrev 2019-09-05 21:45:53 följande:
Vi är båda kvinnor! Ja, kanske lite rädsla och det är en obevandrad mark!
Vi kanske inte riktigt törs någon av oss? Vi är över 30 om det spelar någon roll? Är det så fel att ta det med små steg? Långsamt? Se var det leder? Låta den ena leda till det andra?
Det spelar väl ingen roll om ni båda är kvinnor? Det är ju inte som att hon är från en annan planet. Hon är en människa, du är en människa. Det är kärlek mellan er. Finns inget alls att vara rädd för. Finns heller inget fel i att ta det långsamt och se vart det leder heller :) det ska respekteras att du känner så! <3
Jag har själv varit tillsammans med människor av samma kön som mig, den största rädslan jag hade var hur andra skulle bemöta mig pga det, att jag skulle bli stämplad, hur familjen skulle bemöta det. Sen kom jag underfund med att oavsett hur det skulle bli så skulle jag aldrig låta andra eller onödiga rädslor stå i vägen för något så vackert att uppleva sann kärlek. Skulle aldrig förlåtit mig själv om jag offrade det för att göra andra bekväma. Gällande rädslorna så besannades ingen och jag fick möta människor som kom att betyda allt för mig, för resten av mitt liv.