Inlägg från: Anonym (Er syster) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Er syster)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Till mina syskon!

Vi hade samma uppväxt, ni och jag. Skillnaden mellan oss är att ni använder den som ursäkt för era liv i dag. Ni tar alla chanser ni får att tycka synd om er själva för allt som hände och använder det som ursäkter för de fel ni begår nu. När ni förstört allt ni har, kommer ni till mig och begär att jag ska reda upp era liv. Och varje gång jag hjälpt er, så återgår ni till samma vanor och forsätter era missbruk.

Jag tänker inte hjälpa er mer. Ni får stå på egna ben. Det våra föräldrar gjorde hände för snart 30 år sedan, kan ni inte komma över det så måste ni söka professionell hjälp.

Jag hade det värre än ni. Jag var äldst och var den som fick ta all skit ni i dag gråter över. Ni var bara publik. Om jag kan stå upp och ha ett ordnat liv, varför klarar inte ni det? Varför gräver ni ner er i skiten jag fick ta och använder den som ursäkt för era missbruk?  

Jag orkar inte hjälpa er mer. Orkar inte ta på mig era problem mer.  Ni får klara er själva nu.

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!