• Helle333

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Nossmiarfe skrev 2011-12-20 07:08:19 följande:
    Tack för att jag blev presenterad som "hon vars dotter tog sitt liv" i lördags på festen!
    Hur ska man orka gå vidare, våga göra roliga saker fast det är jobbigt när en del bara måste trycka på det som hänt min dotter hela tiden.
    Inte okej. Stor megakram på dig
  • Helle333

Kära mammakropp. Jag är otroligt kluven för dig. Å ena sidan är jag stolt som fan över att jag fött ett barn. Men å andra sidan hatar jag min kropp. Jag känner mig fortfarande som en fet valross. INGA kläder jag har sitter bra trots att jag tappat 15 av mina 20 gravidkilon. Det är nyårsafton. Min sambo är finklädd. Vår dotter är finklädd. Men vad har jag? Ett par jeans som skär in i magen så fettet hänger över byxlinningen och en amningströja som framhäver hur fet jag blivit. Jag har inga pengar heller att köpa nya kläder för. Hela jag ser som en bilkrasch. Håret ser ut som fan, jag behöver klippa det och vill färga det lila men det finns inga pengar.. Jag fåväl vara glad att jag hittills inte tappat hälften av håret antar jag. Naglarna är mjuka som fasen så de går sönder så fort jag ens tänker tanken att försöka spara ut dem. Jaha gud vad roligt att vi nu strax ska åka på nyårsfest där alla andra kommer vara finklädda och jag ser ut som något katten har släpat in. Gott nytt år. Eller nåt.

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!