Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
När ska du förstå att allt inte kan vara på dina villkor? Ännu en gång är du sur på mig för att jag inte hört av mig när du anser att jag ska göra det.
Jag orkar inte mer! Jag orkar inte höra om dina självmordstankar, jag orkar inte höra om hur ledsen du är och hur elaka alla är mot dig. Jag vill inte behöva sitta med dåligt samvete för att du vill att jag ska komma över på kvällarna och stötta dig. Hade du stöttat mig i mitt så hade jag kanske orkat, men att få kastat i ansiktet att jag nu vet hur du har det om jag råkar beklaga mig gör mig enbart ledsen.
Jag hatar det faktum att du la hela ditt mående på mig! Sen dess klarar jag knappt av att träffa dig. Varför i helvete valde du mig av alla människor? Fattar du inte hur illa du gör mig? Der människa jag älskar och har valt att tillbringa mitt liv med kommer dö och jag sörjer, min familj går under och jag kämpar så förbannat hårt för att få den lilla tid vi har kvar tillsammans att vara lycklig. Men du din jävla idiot väljer att ge mig det där förtroendet bara någon månad efter att vi fått beskedet att han kommer dö!
Jag tror inte att jag någonsin kan förlåta dig... Jag väljer att låta vår vänskap tyna bort även fast det innebär att jag kommer stå helt ensam till slut. Men i mitt liv så kommer jag alltid vara viktigare än vad du är.
Jag önskar att jag skulle våga skicka iväg detta till dig men jag tror inte att du skulle klara av att höra detta där du är just nu. Jag vägrar ha ditt liv på mitt samvete.