Inlägg från: Anonym (likadant) |Visa alla inlägg
  • Anonym (likadant)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Anonym skrev 2011-10-24 23:35:46 följande:
    Till min mamma.

Du är den största egoisten jag någonsin träffat, du är känslokall och omogen. Du har förändrats på för många plan för att vi ska kunna ha en normal relation. Att du är sjuk är inte anledning nog för mig längre, ta tag i ditt liv och gör något åt det. Var inte ett offer hela tiden, stå upp och ta ditt ANSVAR som människa och mamma. Hur kan du inte vilja ändra på dig? Hur kan du vara så egoistisk? När jag försöker hjälpa dig så blir du bara arg och ställer dig som ett offer. Varför? Du är en alkoholist, hur kan det inte vara ett problem för dig? Du blandar alkohol med starka mediciner och ljuger för mig varje dag. Du har KOL men röker ändå hela tiden. Du bryr dig inte om att leva, du har gett upp och det sårar mig. Jag borde vara värd att leva för enligt dig. Jag hatar dig oftare än jag älskar dig. Jag skäms över dig och förstår inte hur du kan VÄLJA att leva ett sånt tragiskt liv som du lever.

Det finns 4 krav för att jag ska finnas kvar i ditt liv:
    1. Sluta röka och dricka alkohol
    2. Sluta vara ett offer
    3. Sluta vara egoistisk
    4. Ta tag i ditt liv, på riktigt.

Du är inte den mamman jag en gång hade längre, kom tillbaka. Jag saknar dig och jag älskar min gamla mamma för mycket för att acceptera din sjukdom helt. Det är inte rättvist att bli mamma till sin mamma när man är 16 år.
    Shit, jag fick som en dejavu. Blev rädd att det var jag själv som skrivit utan att ha märkt det. Exakt så skulle jag vilja säga till min mamma. *kram*
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!