Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
Till en jag trodde var min vän:
Det gör mig ledsen att din bitterhet och din avundsjuka inte kan unna mig den lycka jag känner, speciellt eftersom du vet vad jag fått gå igenom i måååååånga år för att hamna där jag är idag! Tråkigt att det inte gick bra på din utredning (vet inte om det är helt kört eller inte eftersom hon ej vill svara eller ens veta av mig just nu) men jag kan inte göra mer än att verkligen hoppas för din skull att ni får ert efterlängtade barn på ett eller annat sätt! Jag har alltid stått på din sida och alltid önskat dig allt det bästa så när du säger att jag är egotrippad, dryg och elak så skär det i hjärtat på mig eftersom jag trodde att man som vänner delade både glädje och sorg! När jag fick missfall var det dig jag ringde och grät till eftersom jag alltid känt att jag kunnat vara ärlig mot just dig om mina känslor, det var inte meningen att krossa dig och dina förhoppningar om en ev graviditet. Jag kan inte sätta mig in i hur det känns att försöka i över ett år och jag vet att jag ska vara glad att det inte tog lång tid för oss, men det betyder inte att jag inte har rätt att sörja det lilla liv som aldrig fick gro, det betyder inte att jag inte känner till skräcken och paniken över att aldrig få bli mamma. Jag är evigt tacksam över att jag är där jag är idag för resan har som sagt varit lång och smärtsam även om vi inte försökt att aktivt bli gravida så länge innan det slog in men hela resan har spelat ett spratt på mitt psyke och ett missfall är inget jag önskar min värsta fiende ens! Jag förstår att du efter dina dåliga besked kanske inte kan känna glädje för min skull, eller om du inte vill höra om hur barnet sparkar eller hur vi mår men du behövde inte slänga ur dig alla elakheter som du sa! Det är förjävligt att du får gå igenom det du går igenom men om jag inte blivit gravid hade du inte varit mer gravid för det. Jag förstår inte ens i min vildaste fantasi hur du kan vända ord som "jag förstår" eller "jag håller tummarna" eller "det är er tur, ni förtjänar det" till att bli något negativt! Det gör mig ledsen att min allra högsta dröm och önskan skulle kosta mig en vän...men med facit i hand hade jag inte gjort något annorlunda....hoppas du kan ta dig ur bitterheten för du är en otrolig människa med så mycket fina och goda egenskaper, det vore synd att låta de onda andarna äta upp dig!
En f.d vän som saknar dig!