Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
Åh jag känner mig patetisk men samtidigt ska det bli så skönt att äntligen få skriva det här (även om han inte kommer läsa det). Det kommer nog bli långt. Tack för initiativet ts :)
Lite (eller mycket) bakgrund: Jag träffade en kille när jag var 20år. Jag blev kär i honom första gången vi träffades. Vi hade ett kk-förhållande i ungefär ett år. Två gånger insinuerade jag att jag var mer intresserad av honom än som bara kk men han viftade bort det med att han inte hade såna känslor för mig och bytte ämne. Han var den första och enda jag varit kär i. Efter ett år träffade han sin "drömtjej" och kunde inte träffa mig mer. Jag blev ledsen men han gjorde slut med henne efter 6 veckor och började träffa mig igen. Några månader senare blev han ihop med ett gammalt ex till honom och de är fortfarande tillsammans. Hon är sådär äckligt perfekt. Så som jag vill vara. Jag hade sex med honom några gånger efter att de blivit tillsammans, han motiverade det med att "det fungerade ju så bra för oss att ha sex utan känslor och jag älskar verkligen min flickvän". Tack för den, så otroligt naiv jag var som trodde att han kanske skulle få mer känslor för mig än henne. Nu är jag 24år och har inte sett honom eller hört från honom på över två år. Here we go:
Hej
Jag har tänkt kontakta dig så många gånger men är rädd för att du kommer avvisa mig eftersom du är rädd att din flickvän ska bli svartsjuk, precis som senast vi hördes av. Jag sa aldrig riktigt till dig hur starka mina känslor för dig är. När du avvisade mig ville jag inte göra dig illa till mods genom att berätta om hur lycklig jag var över att träffa dig, hur du är min drömman på alla sätt och att jag desperat önskade att du hade samma känslor för mig. Jag har inga krav på dig. Jag vill bara veta vad du gör nu för tiden? Hur mår du? Har du kvar samma jobb? Har du skaffat hus, gift dig, skaffat barn? Förut önskade jag dig all lycka och även om jag var ledsen över att förlora dig så hoppades jag ändå att du skulle bli så lycklig som möjligt tillsammans med henne. Det önskar jag inte längre.
Det har gått fyra år sedan vi först träffades och jag blev kär i dig. Att bli kär i någon för första gången när man är 20år är ganska gammalt. Jag trodde inte att jag kunde bli kär. Efter att vi slutat ha kontakt visste jag ju i alla fall att jag kunde bli kär och hoppades att stöta på någon annan att falla för. Jag hade inte bråttom, det kunde ta sin tid. Jag har träffat så många killar sedan dess men det är alltid något fel på dem; De är inte så perfekta som du. De kan aldrig mäta sig med dig. Jag har inte blivit kär igen. Jag är rädd att jag håller på att bli bitter. Jag önskar dig inte all lycka med henne längre. Jag önskar dig all lycka tillsammans med mig. Vi skulle kunna ha det så bra. Du blev en toffel den tiden jag hade kontakt med dig efter du träffat henne. Jag skulle aldrig göra dig till en toffel eller försöka bestämma över dig. Jag tänker på dig då och då och blir så ledsen över den tid vi inte haft och inte kommer ha tillsammans. Jag önskar att du tog kontakt med mig. Jag skulle bli så glad bara av att få höra din röst igen.