Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
Jag säger det mesta jag känner och tycker till vänner och de närmaste (och till de jag inte gjort det tänker ja göra det) så känner inte att jag har så mycket osagt.
En däremot jag aldrig skulle höra av mig till igen är en kille jag förälskad i gymnasiet. Sån där förälskelse som tar upp ens tankar hela tiden, man kommer på sig att sitta och dagdrömma, vaknar upp efter en dröm och vill bara fortsätta drömma.. och när vi kollade på varandra i korridoren.. var som hans blick bara trängde igenom mig. Sökande blicken i matsalen, på skolgården.. Hoppades alltid att få se honom. Och när jag gjorde det, pirret, hjärtat i halsgropen.. och alla tankar därefter, allt analyserande "kollade han på mig".. Sida upp och ner i dagboken om honom, sönderpratade kompisar..
Blev iallafall att vi började dejta när skolan var slut, fast blev bara två gånger. Var under sommaren och båda var bortresta och man gick om varann. Vet att han gillade mig också. Kanske var vi för unga, kanske gilla han inte mig i slutet, kanske.. många kansken. Allt rann ut i sanden och vi slutade höra av oss till varandra.
Till han skulle jag väl vilja skicka något, och har funderat i flera år på vad det skulle vara. Skulle vilja fråga vad som hände i slutet, om han kände samma som mig. Om han tänkt på mig.. Skulle vilja säga att jag fortf känner, och egentligen aldrig slutat känna.
♥