Inlägg från: Litet My |Visa alla inlägg
  • Litet My

Får ditt barn slå tillbaka?

virre85 skrev 2011-10-22 15:39:57 följande:
    Nej sonen får inte slå tillbaka och det gör han inte heller, han är vädigt duktig men det (förutom med sin lillasyster).
    Ibland önskar jag dock att det var okey, han har en killa på fsk som slåss HELA tiden, tydligen alla men min son kommer hem var och varannan dag med rivsår, bitmärken, blåmärken. Fsk vet om probemet och pratar ständigt med hans föräldrar, men va hjälper det han slutar inte. Han är ju inte så gammal, 3 år tror jag.
    Förra veckan, ser jag hur han vrider om ett nyp på min sons arm, jag hojjtar till och säger att det där INTE är okey. Var nog ganska hård på rösten tyvärr för pojken blev lite rädd. Men jag känner bara att det får vara bra nu, pedagogerna var bredvid och de kollade bara lite ursäktande på mig. De vet ju att han är elak.
    Saken är den att sonen håller allt inom sig och säger väldigt sällan till fröknarna, han blir ju så klart ledsen men går istället iväg och leker själv. Blir så ledsen för han skull.
    Visst det är inte okey att slå tillbaka och det säger jag även till sonen, men ibland önskar man nästan att han kunde ge igen..
    Låter verkligen som förskolan brister i sitt ansvar där.
    Ett sådant barn skall punktmarkeras, både för sin skull och andras.
Svar på tråden Får ditt barn slå tillbaka?