• marysoul

Finns det några hemmaföräldrar i Järlåsa-trakten?

Hej! 
    Jag är nyinflyttad i Järlåsa utanför Uppsala, med min fästman och son på 3,5 år. Har sökt dagis till sonen men inte fått nån plats än å är inte stressad över det heller eftersom han knappt vart på dagis innan heller å inte gillar det, sen kommer de en lillebror om ett par månader.

Hur som helst, vi är mest hemma hela dagarna, när vi inte åker in till stan för å busa runt. Men det skulle va roligt att träffa någon i närheten man kan dricka kaffe med å låta ungarna busa.

Har hört att de finns öppen förskola här på tisdagar men har kämpat mig dit en gång, 3 km rätt ut i skogen, och det var så stängt de bara kunde bli..

Hoppas att nån hör av sig :)
    /Maria och Sune  

• Svar på tråden Finns det några hemmaföräldrar i Järlåsa-trakten?
  • marysoul

hej! 
    va roligt!

vi har stått i kö till dagis sen september å de verkar inte som sune får plats till hösten heller, så dagismässigt är de helt värdelöst här ute! Men ja e inte ensam, de finns en hel del fler hemmaföräldrar, å öppen förskola en dag i veckan, å ja ska göra mitt bästa för å få våran trädgård till en skön mötesplats såfort vädret blir lite roligare, för vi bor så pass "centralt" i järlåsa, å har stor trädgård, så de kan bli jävligt skönt mamma-barnhäng här, vilket de redan e några dgaar i veckan fast inomhus  i försig :)

Ja trivs som bara en här ute, de e helt underbart, folk är astrevliga å öppna, vi fick en massa nya bra vänner typ direkt å de e så skönt att umgås med folk som har barn, man kan slappa me kaffe å fika medan ungarna roar sig :)
    har ni hittat nåt å köpa än?  

Svar på tråden Finns det några hemmaföräldrar i Järlåsa-trakten?