Irriterad
Jag är faktiskt lite smått irriterad på bio mamman till min sambos dotter.
Hon är faktiskt egentligen världens bästa bio mamma då hon alltid tar diskussioner om dotter gemensamt med mig och min sambo då det är så att sambon ofta är borta och jobba och jag är då hemma med hans dotter.
Nu är det så att hon har börjat studerar och det har blivit långa dagar och hon har varit sen till dagis jätte ofta och jag har fått hjälp till vilket absolut inte gör mig någonting då jag älskar lilla fröken mer än allt på jorden. Men bio mamman har mått jätte dåligt över att det blivit så långa dagar osv för lillan på dagis så vi erbjöd oss att vi har hon på veckorna och hon har dottern varannan helg och hon vart jätte tacksam och vi bestämde oss för det.
Nu till det som stör mig.
Eftersom vi har henne på heltid så är de ju självklart att i ska ha barnbidraget vilket hon själv har sagt.
Och jag har då handlat vinterkläder och grejor åt henne för det kommande barnbidraget vilket både bio mamman vet och min sambo. Och hon tyckte det var så bra att vi köpt vinterskor osv. Men nu har hon gått och köpt ett par jätte dyra skor till sin dotter vilket absolut inte gör mig nått men nu säger hon till min sambo att han bara kommer få 300 av barnbidraget eftersom hon köpt skor till lillan. Även fast vi redan köpt två par vinterskor och ett par höstskor.
Min sambo vart rasande då hon visste att vi redan köpt saker osv och att hon bara gör så för att jävlas.
Till saken hör också att innan lillan var 1 år så bodde hon hos mamma sin på veckorna och varannan helg hos oss och då skulle minsann sambon betala underhåll plus att hon skulle ha barnbidraget. Vilket sambon så klart betalade. Men sen när hon vart 1 då hade vi henne varannan vecka och han betalade lik förbannant underhåll två månader till och hon hade hela barnbidraget. Vilket hon har haft hela tiden även fast vi haft varannan vecka och vi också har handlat både kläder och skor. eller som det har varit nu så är det vi som köpt kläder det senaste halvåret och hon har typ fått ärvda kläder men säger att hon köpt men eftersom det är hennes syster dotters namn i kläderna och hon även sagt till oss att hon fått massa kläder av henne så känns det surt.
Är vi dum i huvudet som ändå tänker kräva att hon betalar hela barnbidraget till oss?
Vi har sagt att hon inte behöver betala underhåll då vi vet att vi har det bättre ställt än henne och att vi inte behöver dom pengarna då vi båda arbetar. Men banrbidraget tycker jag är en självklarhet. Har jag fel?