• sockerstrumpa

apotekstekniker..

ni som pluggar till apotekstekniker eller nyligen blivit klara, vad är det för prov de har innan antagningen?? är det svårt??

står överallt att urvalet även går ut på att göra ett prov

tack för svar

• Svar på tråden apotekstekniker..
  • CharlieF

Tack för ditt svar!
    Jag har sökt till Frans schartaus i Sthlm. Vi får väl se om jag kommer in .
    Vad bra, då ska jag kolla upp celler och gener!

• CharlieF

Jag gjorde testet förra veckan, det var svenska, matte och allmänkunskap. Inget om celler och gener som jag hade repeterat efter att ha läst här.

Jag står på reservplats, ganska högt upp så jag hoppas att jag kommer in!

• Marre79

Vad olika det kan vara... Vad för typ av frågor var det på allmänkunskapen?
    Hoppas du kommer in!

• CharlieF

Får se om jag kommer ihåg.... •vilka nya aktörer finns på marknaden? • vad är skillnaden på Apotekstekniker, receptarie, farmaceut? •hur kan en dag se ut när du jobbar som Apotekstekniker? •vad innebär merförsäljning och hur kan du använda det inom yrket? Etc etc.

• jasmine7

Måste alla göra det här provet eller är det bara de som inte har behörighet som måste göra det?

• Marre79

Alla fick göra provet. Var man inte behörig fick man inte göra något prov alls eller komma till någon intervju

• ronza

Hej,

Är det någon som ska på antagningsintervju till apotekstekniker ? Är det någon som vet hur det brukar gå till, det är en gruppintervju på 4-6 personer, är kallad till den nästa vecka.

Tack på förhand                        

• CharlieF

Japp jag kom in och tog examen nu i maj.
    Jag har fått anställning där jag gjorde min praktik !! â?ºð???

Utbildningen håller ojämnt tempo, iaf där jag gick. Frans Schartau i Sthlm.

Tonvikten ligger på Egenvård såklart men när det är mycket annat samtidigt var det lite körigt.

Men det har varit roligt och lärorikt. Tyvärr börjar väl marknaden mättas lite nu. Men farmaceuter behövs det i massor!!

Fråga gärna om mer du vill veta, Marre!

• zatorix

CharlieF: Vilken reservplats stod du på när du kom in? Hur tycker du jobbet är? ?

• Anonym (Apotek)
    jasmine7 skrev 2012-08-10 08:09:29 följande:

Måste alla göra det här provet eller är det bara de som inte har behörighet som måste göra det?

Jobbar du på apotek?
  • Anonym (Apotek)
    Ballu skrev 2018-04-02 11:03:22 följande:

Puff

Hur gick det jobbar du med det nu?
Svar på tråden apotekstekniker..