• villblimamma90

Vill bli mamma

Hej!

Är helt ny här på forumet men tänkte ge det en chans och se vart det leder. Jag är en 21-årig tjej som velat ha barn så länge som jag kan minnas. Längtan blir bara starkare och starkare. Jag är singel och söker inte aktivt efter ett kärleksförhållande. Min längtan efter ett barn är mycket starkare än längtan efter en man. 

Min stora önskan är att få barn med en man som har samma barnlängtan som jag. Hetro eller homosexuell spelar ingen roll, det viktiga är att det är en ansvarsfull man. Vi skulle ha ett delat föräldraskap och vara bra vänner.

Är absolut inte ute efter några oseriösa kontakter men den som tycker att det låter intressant får gärna skriva.  

Många hälsningar :) 

• Svar på tråden Vill bli mamma
  • Nittiotvåan

Hejsan!
    Jag är med helt ny här på forumet, är 19år. Och jag känner exakt likadant som dig,
    Att min längtan efter ett barn är mycket starkare än längtan efter en kille.
    Jag har så himla mycket funderingar på allting kring detta..
    Känns som man borde skaffa barn med någon som man vill leva med,
    och inte när man bor själv och inte har något förhållande.
    Skulle vara jätte kul att få prata lite med dig om detta, eftersom
    du verkar vilja samma sak som mig! :)

• MJ90

Här har ni en till som känner precis samma sak! Känner varje dag en stor längtan efter ett barn men inte alls samma längtan efter en pojkvän. Är också 21 år :)

• Mamsen11

Jag säger er tjejer! Tveka inte! Är eran längtan större efter ett barn än en kille så skaffa!
    Gå inte o vänta på MR right som jag gjort. Jag fyller nu 26 i mars.
    Har visserligen satt bollen i rullning inför insemination i danmark nu.
    Blir mest troligt i Januari första gången då jag får vänta så länge på läkar tid.

Men ändå, jag ångrar så bitter att jag inte börjat tidigare!
    Så go for it! Ni kommer inte ångra er att ni tog tag i saken i tid!

• MJ90

Jag har alltid sagt att jag ska fara till danmark när jag är 25 om jag inte träffat någon :) Men är så rädd för hur familj och så ska reagera...

• maddiiie89

hejsan :)

jag tror verkligen jag hänger med i den här tråden!!
    min längtan till barn är sååååå himla stor!!! blev gravid men en kille jag dejtade men fick tidigt missfall och nu har vi slutat dejta för de....
    men jag vill inget hellre än att ha´barn nu...!! tänker mer på att jag vill skaffa barn nu än att hitta den rätta... !!
    hur ska man göra? och hur mkt kostar de men sådan där insemenation? :/

• manisthlmyahoose

Är det någon tjej som känner som tjejerna ovan och är +30 år, hör gärna av er.
    Lite för gammal för alla dessa unga trevliga kvinnor.

40 år

• Night sky
    manisthlmyahoose skrev 2011-11-15 15:20:07 följande:
    Är det någon tjej som känner som tjejerna ovan och är +30 år, hör gärna av er.
    Lite för gammal för alla dessa unga trevliga kvinnor.

40 år
    Jag känner typ samma... men vill gärna träffa en kille att ha förhållande med också. Men ja, barnlängtan är stor, och har så varit i flera år. Jag är 34 och pratar gärna vidare med dig. Har du funderat på att åka till danmark?
  • MJ90
    maddiiie89 skrev 2011-11-15 15:09:54 följande:
    förresten så e jag snart 23 år och liksom tiden går ju :(
    jag är 21 och känner samma, tiden gååår!! Känns som man bara står still och stampar.. Har ingen aning om vad insemination kostar, men borde stå på typ storkklinikens hemsida
  • carolinawest

Oh jag är verkligen likadan.
    20 år och singel, längtar mer efter barn än kille och förhållande. Dock hade jag även velat det. För att ge barnet en bra familj :) 

• Chicmother

Känner exakt likadant, men hur ska man göra liksom?

• MJ90
    Chicmother skrev 2011-11-30 05:06:33 följande:
    Känner exakt likadant, men hur ska man göra liksom?
    Jadu... Min plan är att om jag inte träffar en pojkvän som tar mig med storm så vill jag åka och inseminera mig i danmark om ca 5 år.. Blir klar med skolan om 1,5 år och sen vill man ju ha jobb och sådär :)
  • Lisa1989

Känner samma jag med och blir snart 23 år. Längtar så mycket efter barn så har svårt att fokusera på något annat. Och min längtan efter barn är mycket starkare än längtan efter en kille. Funderar på donator, tyvärr bor jag i Norrland och det känns lite långt att åka till Danmark.  

• SexyMann

tjejer finns här för er SexyMannFlört

• Paap
    MJ90 skrev 2011-11-12 19:32:21 följande:

Jag har alltid sagt att jag ska fara till danmark när jag är 25 om jag inte träffat någon :) Men är så rädd för hur familj och så ska reagera...

Har alltid varit min plan också, gar till och med sagt att om min fästman inte kan bestämma sig innan dess så kommer det inte funka och jag kommer att lämna honom pch skaffa barn själv..
  • Paap

Jag är 22 och har längtat otroligt mycket efter barn sedan 18-årsåldern. Det är i princip det enda jag och min fästman (lika gammal) bråkar om och det skapar otroligt mycket slitningar mellan oss. Att jag dessutom lider av PCO och eventuellt endometrios gör inte saken bättre då det finns risk att jag inte ens kan få barn. För att göra saken värre fick hag precis veta att min lika gamla syssling är oplanerat gravid med sitt andra barn, livet känns riktigt jobbigt just nu..

• Paap

Jag är 22 och har längtat otroligt mycket efter barn sedan 18-årsåldern. Det är i princip det enda jag och min fästman (lika gammal) bråkar om och det skapar otroligt mycket slitningar mellan oss. Att jag dessutom lider av PCO och eventuellt endometrios gör inte saken bättre då det finns risk att jag inte ens kan få barn. För att göra saken värre fick hag precis veta att min lika gamla syssling är oplanerat gravid med sitt andra barn, livet känns riktigt jobbigt just nu..

• Paap

Såg nu att dett låg ubder ensamstående/singel.. Ledsen för det, kändes bara bra att veta att man inte är ensam om att vilja ha barn i 20-årsåldern..

• ecw92

Hur har det gått för er tjejer? Är själv 23 år och velat ha barn sedan jag var 16 år. Trodde att jag var gravid (oplanerat) men idag kom mensen så i guess not..

• Paap
    ecw92 skrev 2015-06-23 12:34:25 följande:

Hur har det gått för er tjejer? Är själv 23 år och velat ha barn sedan jag var 16 år. Trodde att jag var gravid (oplanerat) men idag kom mensen så i guess not..

Vi har tagit ett allvarligt snack och bestämt att eftersom jag både har PCO och troligtvis endometrios så är det ingen idé att vänta för länge, vi börjar i slutet av året, jag är såååå lycklig!
Svar på tråden Vill bli mamma