Skulle du ha lämnat din sambo?
Vad skulle du ha gjort i min situation? Jag vill bara ha en uppfattning om hur andra tänker och gärna kommentarer. Min man behandlar mig inte dåligt fast ofta inte på det sättet jag längtar efter. Kan jag ändra det (honom eller mig) eller bör jag skiljas?
Min man och jag har sedan länge ett halvdant sexliv. Han har sällan lust och det är alltid jag som tar initiativ. Han är däremot väldigt intresserad av porrfilm (väldigt kinky sådan med avföring osv. BLÄ!!) som han tittar på i smyg. Jag tror att han lugnat sig nu sedan jag frågade honom om detta. Jag frågade honom för att han skrivit in sig på en sajt för att träffa andra med samma fantasier Han är väldigt kritisk som person och påpekar ofta negativa saker med mig, men uttrycker däremot sällan komplimanger Han säger att sex med mig är tråkigt. Alla mina ex har sagt att jag är vågad av mig. Men kanske har jag haft tråkiga ex då.. Min självkänsla i vårt förhållande har på grund av ovanstående tagit en stöt och jag känner mig inte speciellt uppskattad. Det har även gjort att min lust minskat till sist. Vi smågrälar ofta och är sällan överens Vi har kommunikationsproblem Vi gör knappt aldrig någonting som ett par - förutom att se på TV (vi äter framför TV:n osv.) Jag förälskade mig för några månader sedan i en annan man - inte smart alls, men det var inte det jag tänkt mig göra. Han har sedan länge varit förtjust i mig utan att göra någonting av det. Jag funderar på vad detta betyder. Jag har barn med min sambo och det gör ont att tänka på att om jag skiljer mig kommer jag inte träffa dem varje dag. Aj, att bara skriva det känns fruktansvärt. Jag vill inte att de lider och är olyckliga med skilda föräldrar. Jag har fortfarande känslor för min man även om jag inte är förälskad. Jag är osäker på om jag älskar honom så mycket som jag borde. Vi har kyssts men stannande upp där och har inte gjort om det eftersom jag är gift. Min man har självklart egenskaper jag tycker om och andra jag inte tycker om. Vi har få gemensamma intressen (inga vi delar i alla fall) Min man är en utmärkt familjefar!! Jag tycker om att se honom med barnen, fast det är samtidigt så att sedan de kom lägger han verkligen allt krut på dem och jag har nästan svårt att konversera med honom för han är ständigt i gång med att leka med barnen. Jag känner mig lite osynlig ibland, fast samtidigt är det underbart att han är en så bra far, så inte kan jag klaga på det. Får man känna så? Det är inte svartsjuka men jag når inte riktigt fram till min man för han sätter alltid barnen före mig. Vi har fina ögonblick när vi båda leker med barnen och gör saker som en familj.
Tacksam för konstruktiva tips och tankesätt jag kan ta till mig för att fattta beslut.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-11 11:54
Ursäkta, jag skrev in detta på fel ställe:
"Vi har kyssts men stannande upp där och har inte gjort om det eftersom jag är gift."
Det här gäller en annan man. En annan man kysste mig och jag stretade inte direkt emot. Väldigt osmart jag vet!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-13 17:08
Jag kan ju tillägga också att min sambo röker på (marijuana) väldigt ofta. Vissa veckor är det dagligen. Kanske spelar detta en roll för hans minskade sexlust och att jag tycker att distansen mellan oss ibland känns stor? Däremot hanterar han det där försiktigt och vad jag förstått är det inget starkt han röker. Jag märker ingen större skillnad under veckor då han röker/inte röker så jag vet inte riktigt. Han är ju en skötsam person i övrigt så det är inga problem som uppstår pga detta.
Fast ibland känns det skumt för jag är snarare ett hälsofreak som i olika löparlopp, aldrig varit rökare osv.