Inlägg från: TEDDEN |Visa alla inlägg
  • TEDDEN

Brukar du gå ut i mjukisbyxor?

Det är skillnad på mysbyxor och mysbyxor. Urtvättade, säckiga gamla byxor (som man undrar varför ens vederbörande har kvar) är ju aldrig trevligt. Inte ens till tvättstugan. En ny och fräsch mysdress i mörka färger (tänker en vanlig juicy-dress i mörkblått) är helt ok att använda om man går till affären eller skall springa ett ärende till typ posten. Om det är morgon eller sen kväll är det mer ok än mitt på blanka dagen (lite sjukpensionärs-vibbar på det). 

Jag kan ha min till förskolan på morgonen, men aldrig ute efter kl 10 på förmiddagen.  

• TEDDEN
    Brünnhilde skrev 2011-10-10 10:32:47 följande:
    Låter jobbigt att analysera andras liv på det sättet, och att vara rädd att andra ska dra slutsatser om en för en sådan sak som kläder och klockslag... Jag tror inte att folk i allmänhet tänker så faktiskt, för numera har vi ju 24-timmarssamhället där många jobbar helger, kvällar eller hemifrån. Men det påminner mig om en äldre man (i 60-årsåldern då) som jag kände för 20 år sedan. Han vågade inte gå och handla på dagen när han var sjukskriven: han måste vänta till efter klockan 17. För annars skulle någon kunna tro att han var arbetslös!
    Jag analyserar inte någon annans liv, detta är min högst personliga uppfattning gällande min egen klädstil och val. Precis lika lite skulle jag bära vita jeans efter den 1 sep. Det är sommarbyxor och passar inte till stövlar och kappa! 

• TEDDEN
    mikroE skrev 2011-10-10 11:40:15 följande:
    Ja men mest på helger. Jag har inga problem att gå med dem på stan och många tror jag faktiskt inte märker att det är mjukisbyxor för jag har sällan mjukiströja till utan någon snygg tunika och då märker sällan folk att det är mjukisbyxor. Jag tror de bara ser överdelen. Det är förstås fräscha mjukisbyxor jag har på mig inför folk, ville bara tillägga detta, de fulare har jag hemma som mysbyxor eller om jag tränar. Jag skiter totalt om någon tycker jag ser skabbig ut när jag tränar, jag är där för att svettas inte någon modevisning.
    Varför har du mjukisbyxor till tunika? Låter helt galet i mina öron  
  • TEDDEN
    Brünnhilde skrev 2011-10-11 11:43:36 följande:
    OK - ditt liv verkar väldigt inrutat och styrt. Men så länge som du mår bra, så..! 
    Inte alls, stil och smak är inte synonymt med inrutat och styrt.  
Svar på tråden Brukar du gå ut i mjukisbyxor?