Inlägg från: Brünnhilde |Visa alla inlägg
  • Brünnhilde

Brukar du gå ut i mjukisbyxor?

Det har hänt några gånger att jag har gått till närmaste livsmedelsaffären i mjukisbyxor, ja. Till tvättstugan och soprummet går jag förstås - då byter jag inte om. Grannarna får ta mig som jag är! Men jag skulle inte åka till stan i dem.

• Brünnhilde
    TEDDEN skrev 2011-10-10 10:15:27 följande:
     Om det är morgon eller sen kväll är det mer ok än mitt på blanka dagen (lite sjukpensionärs-vibbar på det). 

Jag kan ha min till förskolan på morgonen, men aldrig ute efter kl 10 på förmiddagen.  

Låter jobbigt att analysera andras liv på det sättet, och att vara rädd att andra ska dra slutsatser om en för en sådan sak som kläder och klockslag... Jag tror inte att folk i allmänhet tänker så faktiskt, för numera har vi ju 24-timmarssamhället där många jobbar helger, kvällar eller hemifrån. Men det påminner mig om en äldre man (i 60-årsåldern då) som jag kände för 20 år sedan. Han vågade inte gå och handla på dagen när han var sjukskriven: han måste vänta till efter klockan 17. För annars skulle någon kunna tro att han var arbetslös!
  • brünnhilde

Inte på stan. Men jag kan kila ner till närbutiken i dem utan problem....

• brünnhilde
    Josebosse skrev 2011-10-10 14:51:36 följande:
    Äger inte ens ett par mjukisbyxor.

Förstår inte dom som säger att dom måste byta till mjukisar när dom kommer hem... För f-n köp bekvämare jens då!
    Tycker det är otroligt puckat att gå omkring i något som tydligen är så obekvämt så man måste byta så fort man kommer innanför dörren...Förvånad
    För oss som tycker att alla kläder är obekväma och helst springer omkring i underkläder hemma då? .
  • Brünnhilde
    TEDDEN skrev 2011-10-10 11:07:16 följande:
    Jag analyserar inte någon annans liv, detta är min högst personliga uppfattning gällande min egen klädstil och val. Precis lika lite skulle jag bära vita jeans efter den 1 sep. Det är sommarbyxor och passar inte till stövlar och kappa! 

OK - ditt liv verkar väldigt inrutat och styrt. Men så länge som du mår bra, så..! 
  • Brünnhilde
    brünnhilde skrev 2011-10-10 15:02:23 följande:
    För oss som tycker att alla kläder är obekväma och helst springer omkring i underkläder hemma då? .
    Blir det inte för kallt..? I min lägenhet skulle det inte funka på vinterhalvåret, eftersom hyresvärden blivit så snål med att elda i elementen. (Även om han kallar det för "miljöpolicy"...)
  • Brünnhilde
    Jennie med ie skrev 2011-10-10 15:10:14 följande:
    Noterar 2 WT-poäng. Tatuering och mjukisbrallor.
    ...fast mjukisbrallorna har ju den fördelen framför tatueringar, att de går att ta av när de inte är passande...
  • Brünnhilde

Pågår den här diskussionen fortfarande..?!   Glad

Jag tycker att det viktigaste i alla fall är att man inte visar baken och grenet i tajta tunna byxor. Vare sig det är leggings, strumpbyxor, träningsoverallsbyxor eller fleeceunderställ. Utan man måste i alla fall ha en tunika/lång tröja eller liten kjol som döljer de linjerna. Annars bryr jag mig inte och lägger inga värderingar.

Svar på tråden Brukar du gå ut i mjukisbyxor?