Flexxa79 skrev 2011-11-21 08:59:48 följande:
Det embryo som fäst har slutat växa så bara att vänta på att det kommer ut... :( Man funderar på om det är en eller två och så blir det ingen...
:( Nä vad tråkigt...Kram
5ifamiljen skrev 2011-11-18 14:37:42 följande:
hallå allihop.
Jag har haft det lite tufft de sista dygnen. Åkte in till gynakuten i förrgår kväll pga värk/smärta på ena sidan av magen.
Vid VUL såg vi ett tickande hjärta och ett tomrum?? i livmodern, verkade inte finnas nåt i tomrummet kunde tänka sig att det skulle kunna vart en tvilling men läkarn oroade sig iallafall inte för det.
VIsade sig att jag hade en cysta på 9cm på ena äggstocken som virat sig två varv runt äggledarna och stoppat blodflödet ut till äggstocken.
Opererades igår förmiddag och kom hem idag. Är rätt öm och mörbultad.
Började ta progesteron idag och ska ta det i två veckor. Så nu känns det lite nojjigt. Ska till min läkare den 23:dje så får vi se hur det ser ut.
Trevlig helg tjejer

Vad läskigt! Men skönt att det gick att lösa. Hoppas allt läker fint.
Själv sitter jag och är lite smånervös... Var iväg igår för att handla julklappar så vi lämnade bort hund och barn. Men innan vi kom iväg kändes det så konstigt i magen. Det krampade i omgångar, tänkte på att det påminde om sammandragningar. Krampade i ca en minut åt gången, hände väl kanske 15 ggr totalt på 1½ timme. Är i vecka 11+1 idag. Ringde upplysningen men de sa att det var ingen fara så länge det inte blir värre, gör ont eller blöder.
Blir så delad när sånt här händer. Å ena sidan kanske man bör kolla upp allt, men känns ändå som att om det är början till missfall så bör det bli det, och att man ändå inte kan göra nåt, eftersom nåt är fel...? Sedan tycker jag alltid det är lika svårt när man är gravid, att känna skillnad på olika smärtor i magen. Ibland känns ju gaser i magen nästan precis som jag minnas att mensvärken brukade kännas. Hungerkänslor och mättnadskänslor är ytterligare två maggrejer jag ofta blandar ihop med det andra. Är det fler som är såhär eller är jag lite udda?
Ska på vul om en vecka, det när KUB-testet. Så vi får se då om det slår något hjärta fortfarande. Vet inte om jag orkar vänta tills dess. Jag får nog ringa min bm idag och se vad hon säger...