• lyckospeja

IVF-bebisar sommaren 2012

Oj, skulle ju skriva mer. Tungan ute 
    Vi var på vul 31/10. Såg en liiiten vit korv med ett hjärta som pickade på! Skönt att se... Nästa vecka ska vi på info om de där testen (kub & nupp) och sen blir det ultraljud igen ett par veckor senare. Inte dumt att få se den lill* igen! Är ju så långt till vecka 18-20!

• lyckospeja

Självklart, välkomna och grattis! Jag har också gått på Gripen och gjort ÄP och FET i Örebro. :)

• lyckospeja

Ja... det är så olika för alla. Själv har jag mått illa som en gris i flera veckor nu, dygnet runt, och jag misstänker att det är en stund kvar... Finns nästan inget som smakar gott. Gick in i vecka 11 idag. (10+0)

• lyckospeja
    Flexxa79 skrev 2011-11-21 08:59:48 följande:
    Det embryo som fäst har slutat växa så bara att vänta på att det kommer ut... :( Man funderar på om det är en eller två och så blir det ingen...
    :( Nä vad tråkigt...Kram
    5ifamiljen skrev 2011-11-18 14:37:42 följande:
    hallå allihop.
    Jag har haft det lite tufft de sista dygnen. Åkte in till gynakuten i förrgår kväll pga värk/smärta på ena sidan av magen.
    Vid VUL såg vi ett tickande hjärta och ett tomrum?? i livmodern, verkade inte finnas nåt i tomrummet kunde tänka sig att det skulle kunna vart en tvilling men läkarn oroade sig iallafall inte för det.
    VIsade sig att jag hade en cysta på 9cm på ena äggstocken som virat sig två varv runt äggledarna och stoppat blodflödet ut till äggstocken.
    Opererades igår förmiddag och kom hem idag. Är rätt öm och mörbultad.
    Började ta progesteron idag och ska ta det i två veckor. Så nu känns det lite nojjigt. Ska till min läkare den 23:dje så får vi se hur det ser ut.

Trevlig helg tjejer
     Vad läskigt! Men skönt att det gick att lösa. Hoppas allt läker fint.

Själv sitter jag och är lite smånervös... Var iväg igår för att handla julklappar så vi lämnade bort hund och barn. Men innan vi kom iväg kändes det så konstigt i magen. Det krampade i omgångar, tänkte på att det påminde om sammandragningar. Krampade i ca en minut åt gången, hände väl kanske 15 ggr totalt på 1½ timme. Är i vecka 11+1 idag. Ringde upplysningen men de sa att det var ingen fara så länge det inte blir värre, gör ont eller blöder. 
    Blir så delad när sånt här händer. Å ena sidan kanske man bör kolla upp allt, men känns ändå som att om det är början till missfall så bör det bli det, och att man ändå inte kan göra nåt, eftersom nåt är fel...? Sedan tycker jag alltid det är lika svårt när man är gravid, att känna skillnad på olika smärtor i magen. Ibland känns ju gaser i magen nästan precis som jag minnas att mensvärken brukade kännas. Hungerkänslor och mättnadskänslor är ytterligare två maggrejer jag ofta blandar ihop med det andra. Är det fler som är såhär eller är jag lite udda?

Ska på vul om en vecka, det när KUB-testet. Så vi får se då om det slår något hjärta fortfarande. Vet inte om jag orkar vänta tills dess. Jag får nog ringa min bm idag och se vad hon säger...
  • lyckospeja

Ja det undrar jag med... Ringde BM förut men telefontiden var slut för längesen. Får väl vänta tills imorgon. Ska försöka slappna av och tänka positivt så länge.

• lyckospeja

Hej och grattis alla nya! Glad

När jag gjorde KUB trodde jag det skulle vara vaginalt ultaljud så jag var en sekund från att dra av mig brallor och allt, haha. Men det var med vanligt ultraljud på magen. Tungan ute

Sarabel, ja jag mådde illa tidigt jag med och set är fortfarande kvar nu i vecka 14. Fast det har börjat ge med sig liiite och det är alltid värre ju mer dagen går. Jobbigast om kvällarna. De första veckorna åt jag inte mycket, levde på yoghurt och smörgås... Är fortfarande mycket jag inte klarar att äta, men mycket mer går ner nu iaf. Vi lyckades också på vårt första IVF (FET)! Det är nu en dotter på 2 år. Denna gång gjorde vi FET igen, och lyckades även denna gång på första försöket.

KUB-testet gick bra och det var skithäftigt att se den lilla bebisen sprattla runt som en tok! Förra gången fick vi inte göra KUB (visste inte ens om vad det var då) så Elvira såg vi bara i vecka 8 och på RUL. RUL sysnd bebisen bra på också, men det blir ju inte en lika bra bild som vid KUB eftersom bebisen är så mycket större då. 

Nu längtar jag efter 10:e januari, då är det dags för just RUL! Glad Vi ska försöka se vad det blir. Är så nyfikna! Största överraskningen tycker vi återstår till förlossningen ändå, nämligen hur han/hon kommer se ut!

• lyckospeja

Sarabel: Ja vi har 2 kvar i frys. Men vi nöjer oss nog med två barn. Vill känna att vi har tid för dem. Fast vem vet, kanske blir en tredje ändå! Nja, det är ju inget liv än så i det som är i frysen tycker jag. Finns ju liksom inget hjärta eller nånting. Så det ska du nog inte oroa dig för. :)

• lyckospeja
    Izzies matte skrev 2011-12-09 12:58:24 följande:
    Allt såg bra ut på vul fast läkaren chockade oss o hittade två embryon... vi väntar alltså enäggstvillingar.. chock! Nytt vul om en vecka!
    Nä vad fränt, dubbelgrattis! 
  • lyckospeja

Usch vad tråkigt Judda... Hoppas det sköter sig självt så du slipper skrapa. Att mista barn är inget kul. Speciellt inte precis innan jul. Förra året fick jag själv missfall några dagar innan. Hade planerat att berätta nyheten på jul att vi hade lyckats utan IVF. Men... Ja. Många kramar

• lyckospeja
    Judda skrev 2011-12-16 16:49:19 följande:
    Sen igår kväll blöder jag rejält, levrat och klumpigt som mens så nu är det på väg ut, tur det iaf.

Nej det är ju aldrig kul med missfall men så här nära jul känns verkligen hemskt, har ställt in alla fester och så, bara gråter och gråter. ;-( Å andra sidan kändes det fruktansvärt förra gången också, då var det bara andra ivf:en och vi hade fortfarande tro på att det skulle bli ett barn ngn gång. Det har vi tappat för längesen nu, 3 år senare.

Kramar
    Hjärta
  • lyckospeja

Vad kul Baggs! :)

Jag har också anat lite rörelser, men är osäker ännu. Men så har jag inte riktigt tagit mig tid att verkligen känna efter heller. Eftersom jag mår illa fortfarande och äter lite och ofta så är magen hungrig och bråkar lite hela dagen. Svårt att känna skillnad på allt då! 

• lyckospeja
    Längtar efter en liten skrev 2012-02-13 10:53:18 följande:
    Nej här inne händer det inte så mycket men jag kan uppdatera lite i alla fall.

Går in i vecka 22 nu imorgon och mår för tillfället inte så jätte bra. Var hos barnmorskan förra veckan och hade ett blodvärde på 118 så hon ville jag skulle börja ta järntabletter. Fick något som hette Niferex och blev jätte dålig av dem. Först blev jag lös, sen hård i magen och fick huvudvärk. Sen nu i helgen fick jag förstoppning och kräktes så jag fick feber. Usch inte kul!
    Så jag ringde barnmorskan nu idag och fick tips om att ta något som inte var så starkt t ex Hemofer. Får hoppas att det är tillräckligt nu bara för Niferexen var på 100mg järn och Hemofer bara 9mg. Någon med erfarenhet om järntillskott?

Vi har också börjat fundera på vagn och möbler, tror det får bli en tripp till Babyproffsen om ett par veckor och titta mer seriöst. Har ju hört att det kan vara lång leveranstid på sånt där. Någon som vet mer om det?      
    Jag testade både Niferex och Duroferon, blev dålig av båda denna gång. Förra gången funkade ena men inte andra tabletten. Konstigt det där... Nu kör jag med Blutsaft istället. Det reagerar jag inte alls på så det är skönt. Men har inte stenkoll på om bm rekommenderar det istället för tabletter. Har inte frågat. Enligt min bm behövde jag inget järn denna gång, men jag beslutade mig för att ta ändå. (När hon sa det berodde det på att jag hade bra järnvärde, men jag hade ju tagit extra järn i flera veckor innan de mätte värdet. Det sa jag till dem och värdet borde ju varit bra pga att jag tagit... Men men. Man får konstiga svar ibland.)
Svar på tråden IVF-bebisar sommaren 2012