• 5ifamiljen

IVF-bebisar sommaren 2012

fröken fröken, GRATTIS. Vilka kämpar ni är som orkat med så många försök, jättegrattis till er.

Som flexxa så har jag oxå tjuvtestat, gjort det varenda gång, och om allt går bra får vi vårt fjärde ICSI barn i juli 2012

• 5ifamiljen

Vilken dunderbild Moa, wow. En sån har jag aldrig sett/fått under mina tidigare graviditeter bara dom där gamla svartvita.

Ringde in till kliniken idag eftersom idag är min riktiga testdag. Fick VUL 24:de kommer vara i v.7+0 då.

• 5ifamiljen
    Flexxa79 skrev 2011-11-07 22:20:08 följande:
    VUL bokat 24/11 läääängtar!!!
    Nån som hunnit vara på VUL?
    Vad händer sen om allt ser bra ut? Vad händer om båda äggen fäst?
    Samma dag här
  • 5ifamiljen
    Flexxa79 skrev 2011-11-08 16:12:49 följande:
    5ifamiljen, jag bokade faktiskt om till 21/11 för hon föreslog det först men så tänkte jag att det kanske är bättre om det går längre tid så man kan se tydligare att allt är bra, men så är man ju så nyfiken i det här jäkla väntandet så vi bokade om till måndagen iaf
    Hon som bokade in mitt VUL tänkte boka in mig redan nästa vecka, 15-16:de men det kändes för tidigt tyckte jag, Därför blev det den 24:de
  • 5ifamiljen
    moadylan skrev 2011-11-08 17:31:32 följande:
    Det gick alldeles utmärkt =) Det fann en liten fin bebis  på 15,4 mm med ett tickande hjärta!! Dr letade ett tag för att vara säker på att det inte fanns en till eftersom jag fick två insatta, men han fann bara en...=) och det räcker gott för migHjärta
    Åh vad skönt och mysigt
  • 5ifamiljen
    Lycklig vill ha mer skrev 2011-11-15 10:40:44 följande:
    Jag vågar tillslut hoppa in i denna tråden. Jag har precis plussat efter IVF nr 4 och totalt embryo nr 9. Har två tidiga missfall bakom mig men hoppas så klart att den här gången blir det skillnad. Tar dock en dag i sänder och har svårt att se sommaren 2012 framför mig. Är i v4+4 idag och måste testa varje dag för att få in det i huvudet och sluta noja. Har 23 dagar kvar fram till VUL, hur ska man få dem att gå?
    GRATTIS!!
    OJ vilken kamp. Nu håller vi alla tummar å tår för en liten knodd sommaren 2012.
  • 5ifamiljen

hallå allihop.
    Jag har haft det lite tufft de sista dygnen. Åkte in till gynakuten i förrgår kväll pga värk/smärta på ena sidan av magen.
    Vid VUL såg vi ett tickande hjärta och ett tomrum?? i livmodern, verkade inte finnas nåt i tomrummet kunde tänka sig att det skulle kunna vart en tvilling men läkarn oroade sig iallafall inte för det.
    VIsade sig att jag hade en cysta på 9cm på ena äggstocken som virat sig två varv runt äggledarna och stoppat blodflödet ut till äggstocken.
    Opererades igår förmiddag och kom hem idag. Är rätt öm och mörbultad.
    Började ta progesteron idag och ska ta det i två veckor. Så nu känns det lite nojjigt. Ska till min läkare den 23:dje så får vi se hur det ser ut.

Trevlig helg tjejer

• 5ifamiljen
    Moa Li skrev 2011-11-18 16:59:51 följande:
    5ifamiljen: Oj, vilken dramatik. Hoppas du och lillen mår bra nu. Du får vila upp dig ordentligt i helgen

Kram Moa Li
    mmm, ska försöka. Inte så lätt med tre andra barn. Försöker hålla mig i sängen så mkt som möjligt, vilket inte är det lättaste.
    Trevlig helg på dig
  • 5ifamiljen
    Flexxa79 skrev 2011-11-18 19:43:58 följande:
    Ja urs, har du haft det tidigare?
    Men va härligt att du har ett litet hjärta där inne
    Nej jag har inte haft det tidigare. Men risken är väl större nu att få det igen när man har haft det.

Mår så illa just nu att jag vet inte vart jag ska ta vägen, skönt med symtom men samtidigt inte.
  • 5ifamiljen
    Flexxa79 skrev 2011-11-21 08:59:48 följande:
    Det embryo som fäst har slutat växa så bara att vänta på att det kommer ut... :( Man funderar på om det är en eller två och så blir det ingen...
    ÅH nej fy vad hemskt flexxa. massa kramar
  • 5ifamiljen

Åh vad jobbigt lyckospeja. Varför kan inte allt bara få vara lugnt och skönt när man väl plussat.

• 5ifamiljen
    goji skrev 2011-11-21 17:00:56 följande:
    Har vart på VUL idag, 8+3. Såg en liten "jordnöt" som enligt läkaren var i storleken 8+2 och ett hjärta som pickade! Är oerhört glad, hade sååå svårt att sova i natt eftersom jag låg och var orolig. Dock glömde jag fråga hur många mm den var på, men antar att om hon sa att den var i lagom storlek så är det väl ok?
    Fortfarande inga gravsymtom. Mår lite illa efter att jag ätit frukost, men det kommer någon timme efter (undra om det är vitaminerna som jag tar till frukosten) men annars inget...=/  
    Åh vad skönt att få se eran lilla jordnöt. Kallade vår första tjej för jordnöt efter VUL
    Imorgon är det vår tur, får se om det fortfarande ser bra ut som det gjorde i onsdagskväll på gynakuten.
  • 5ifamiljen
    goji skrev 2011-11-23 18:00:28 följande:
    Hur har det gått 5ifamiljen? Håller tummarna!!
    Allt gick bra och bönan såg fin ut
  • 5ifamiljen
    goji skrev 2011-11-28 20:07:56 följande:
    Har en fråga till er alla. Visst gjorde ni ett VUL på det ställe där IVF:en gjordes? Fick ni med er något papper efter VUL:et att ta med till MVC och BM? 
    Ja, jag har fått det dom två sista graviditeterna men jag har inget minne att jag fått med mig nåt dom två första gångerna men är lite osäker.
  • 5ifamiljen

V.8+ idag och har mkt växtvärk, illamåendet kommer mest på kvällarna. Hur mår ni andra?

• 5ifamiljen
    Lillismaj skrev 2011-12-01 18:40:11 följande:
    Hej. Tänkte hoppa in här i tråden. Plussade idag! Vilken lycka.
    Detta var fjärde IVF försöket, på det tredje för fyra år sen fick vi en dotter och nu på först syskonförsöket lyckades vi.
    Ja, nu börjar man oroa sig för en massa annat.

Jag fick två embryon insatta. Tänk om..... ha ha.

I helgen som var började min mage svälla något enormt, kunde knappt gå. Den är fortfarande svälld men inte som då, nu ser jag ut som jag är i tredje månaden. Förstår inte vad det är med magen.
     Har blivit väldigt sugen på saltlakrits, vill ha myycket sallad till maten och äter mycket frukt. Äter som en galning nu, för sist låg jag i sängen och kräktes i fyra månader så jag vill ladda om det skulle bli samma.

Och förresten, grattis till er alla!
    GRATTIS mmm gott med frukt, sallad och lakrits
Svar på tråden IVF-bebisar sommaren 2012